g: oletko abortin vastustaja?
kaikissa tilanteissa?
Jos sikiö on esim kehityhäiriöinen, tai raskaus voi olla riski äidille.
On tullut raskaaksi raiskauksen uhrina?
Kommentit (13)
joissakin ääritapauksissa hyväksyn abortin.
Vierailija:
raskaus voi olla riski äidille.
en ajattele olevani niin iyhmeellinen ihminen että olisi mun paikkani erikseen hyväksyä tai jättää hyväksymättä maailman asioita. toki abortti on mun mielestä surullinen asia, enkä oikein jaksa uskoa että siihen kukaan ryhtyy kevein sydämin.
täytyy tunnustaa että joskus olen hiljaa sisimmässäni tuominnut joidenkin tuttujeni selitykset omista aborteistaan (" joo kato sit me paneskeltiin siellä rappukäytävässä ja mä ihan oikeesti luulin että se käyttää kortsua mutta ei se käyttäny! ei mulla ollu muuta vaihtoehtoa kuin abortti, en mä ois ikinä voinu kertoo meidän mutsille etta saan lapsen jonkun ihan tuntemattoman tyypin kanssa!" ), joskaan en ole ikinä sanonut ääneen mitään.
omalla kohdallani en usko että tekisin aborttia missään tilanteessa. paitsi jos kiistatta todettaisiin ettei mun lapsella ole päätä tai aivoja, mutta olisiko se siinä kohtaa edes abortti, jos vauva ei lain mukaan ole elossa?
Omalla kohdallani en koskaan voisi tehdä, enkä pidä aborttia mitenkään mainiona asiana yleiselläkään tasolla (edes raiskaustapauksissa yms.) mutta en jaksa aktiivisesti vastustakaan. Mitäs se nyt minulle kuuluu.
Viimeinen epätoivoinen keino. Joskus todellisen pakon edessä tehtävä. Itse en ehkä voisi missään tilanteessa tehdä. Aborttia esim downin syndroman vuoksi en hyväksy. Nainen määrätköön omasta kehostaan, mutta ei syntymättömän lapsen kehosta.
Kaihoisa
Mutta esim raiskauken insestin tms yhteydessä siedän ajatuksen.
ei ole ehkäisykeino, eli toistuvien aborttien tekijöille suosittelisin hormonipistosta..
-oma henkeni tai terveyteni on vakavasti vaarassa
-lapsi on niin sairas ettei hänellä ole elinmahdollisuuksia (mikäli tämä siis selviää alkuraskaudesta, siinä vaiheessa kun lapsen potkut tuntuu uskon että itsellleni on helpompi antaa raskauden mennä lopuun asti)
-raiskauksesta en ole varma, joten pidätän senkin oikeuden itselleni
Muuta saavat puolestani tehdä abortin silloin kun sen parhaaksi ratkaisuksi näkevät. Mikä minä olen muiden päätöksiin puuttumaan kun en elämäänsä tunne?
Ottaa minuakin päähän huolimattomuuttaan raskaaksi tulleet, mutta heidän vuokseen en kieltäisi abortteja kaikilta. Naisella tulee olla oikeus päättää omasta kehostaan.
Jos vauvalla olisi vakava kehityshäiriö tai sairaus ja elinmahdollisuudet 0 syntymän jälkeen, pitäisin keskeytystä vain varhain käynnistettynä synnytyksenä, jota se käytännössä onkin.
Suurin osa aborteista tehdään sen takia, että ei ole huolehdittu ehkäisystä.
jokainen tehkööt omat ratkaisunsa...
mitäs se muille kuuluu!!!
toivoisin, että " putket poikki" -ratkaisu olisi mahdollinen. Vaan ei, liian nuori, liian vähän lapsia.
Nimim. raskaaksi ehkäisystä huolimatta...