Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

g: oletko abortin vastustaja?

Vierailija
29.10.2006 |

kaikissa tilanteissa?

Jos sikiö on esim kehityhäiriöinen, tai raskaus voi olla riski äidille.

On tullut raskaaksi raiskauksen uhrina?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoisin, että " putket poikki" -ratkaisu olisi mahdollinen. Vaan ei, liian nuori, liian vähän lapsia.

Nimim. raskaaksi ehkäisystä huolimatta...

Vierailija
2/13 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissakin ääritapauksissa hyväksyn abortin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

raskaus voi olla riski äidille.

Vierailija
4/13 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ajattele olevani niin iyhmeellinen ihminen että olisi mun paikkani erikseen hyväksyä tai jättää hyväksymättä maailman asioita. toki abortti on mun mielestä surullinen asia, enkä oikein jaksa uskoa että siihen kukaan ryhtyy kevein sydämin.

täytyy tunnustaa että joskus olen hiljaa sisimmässäni tuominnut joidenkin tuttujeni selitykset omista aborteistaan (" joo kato sit me paneskeltiin siellä rappukäytävässä ja mä ihan oikeesti luulin että se käyttää kortsua mutta ei se käyttäny! ei mulla ollu muuta vaihtoehtoa kuin abortti, en mä ois ikinä voinu kertoo meidän mutsille etta saan lapsen jonkun ihan tuntemattoman tyypin kanssa!" ), joskaan en ole ikinä sanonut ääneen mitään.

omalla kohdallani en usko että tekisin aborttia missään tilanteessa. paitsi jos kiistatta todettaisiin ettei mun lapsella ole päätä tai aivoja, mutta olisiko se siinä kohtaa edes abortti, jos vauva ei lain mukaan ole elossa?

Vierailija
5/13 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani en koskaan voisi tehdä, enkä pidä aborttia mitenkään mainiona asiana yleiselläkään tasolla (edes raiskaustapauksissa yms.) mutta en jaksa aktiivisesti vastustakaan. Mitäs se nyt minulle kuuluu.

Vierailija
6/13 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen epätoivoinen keino. Joskus todellisen pakon edessä tehtävä. Itse en ehkä voisi missään tilanteessa tehdä. Aborttia esim downin syndroman vuoksi en hyväksy. Nainen määrätköön omasta kehostaan, mutta ei syntymättömän lapsen kehosta.

Kaihoisa

Vierailija
7/13 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim raiskauken insestin tms yhteydessä siedän ajatuksen.

Vierailija
8/13 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ehkäisykeino, eli toistuvien aborttien tekijöille suosittelisin hormonipistosta..

Vierailija
9/13 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-oma henkeni tai terveyteni on vakavasti vaarassa

-lapsi on niin sairas ettei hänellä ole elinmahdollisuuksia (mikäli tämä siis selviää alkuraskaudesta, siinä vaiheessa kun lapsen potkut tuntuu uskon että itsellleni on helpompi antaa raskauden mennä lopuun asti)

-raiskauksesta en ole varma, joten pidätän senkin oikeuden itselleni

Muuta saavat puolestani tehdä abortin silloin kun sen parhaaksi ratkaisuksi näkevät. Mikä minä olen muiden päätöksiin puuttumaan kun en elämäänsä tunne?

Vierailija
10/13 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa minuakin päähän huolimattomuuttaan raskaaksi tulleet, mutta heidän vuokseen en kieltäisi abortteja kaikilta. Naisella tulee olla oikeus päättää omasta kehostaan.

Vierailija
11/13 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvalla olisi vakava kehityshäiriö tai sairaus ja elinmahdollisuudet 0 syntymän jälkeen, pitäisin keskeytystä vain varhain käynnistettynä synnytyksenä, jota se käytännössä onkin.

Vierailija
12/13 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa aborteista tehdään sen takia, että ei ole huolehdittu ehkäisystä.

Vierailija
13/13 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tehkööt omat ratkaisunsa...

mitäs se muille kuuluu!!!