Onko kukaan huijannut kk viimeisen pvän muutamalla päivällä, jotta
on saanut etuudet...esim.esikoinen täyttää juuri 3v kun toinen lapsi syntyi?
Tuli vain mieleeni tälläinen typeryys, hih!
Kommentit (3)
jos la on yli kun toinen täyttää 3vniin vie kotiin muutaman päivän = saa etuudet jos esim.palkkaan sidotut, kuulin vain tälläisesta tapauksesta.
Olen laskenut etukäteen "sopivan" päivän, jotta saan haluamani lasketun ajan.
Ensinnäkin siksi että kiertoni on tosi epäsäännöllinen ja terveydenhoitaja kuitenkin laskee 28 päivän mukaan lasketun ajan vaikka sanoisin mitä. Tiedän aika tarkan hedelmöittymisajankohdan koska olen aina tehnyt ovistestejä, mitannut lämpöjä ja tehnyt raskaustestin useampana päivänä peräkkäin jotta tiedän tarkalleen milloin se plussaa.
Toisekseen olen etukäteen katsonut, mikä olisi sopiva päivä aloittaa äitiysloma. Ainakin se kannattaa katsoa, ettei äitiysloma ala esim. lauantaina, koska siinä menee yksi päivä hukkaan ym. Useinhan vaikka la vaihdettaisiinkin ultran perusteella niin terkkari kysyy kumman la:n haluaa siihen äitiyslomakuponkiin ja jos ei kysykään, niin voihan siinä itse ilmoittaa että haluan tuon päivän.
Ja itse asiassa nyt voin jo myöntää että olen myöskin sormeillut niitä papereita vähän, jotta olen saanut viivytettyä äitiysloman alkua ja näin siirrettyä päiviä sinne loppupäähän missä ne ovat minusta paljon tarpeellisempia. Olen jäänyt äitiyslomalle vasta noin 2 viikkoa ennen la:ta, vaikka normaalikuvion mukaan pitäisi jäädä 5 tai jopa 6 viikkoa ennen (jos esim. pääsiäinen sattuu tähän kohtaan, koska siinähän lasketaan arkipäiviä). En ymmärrä miksi pitäisi löhöillä kotona viikkotolkulla ennen synnytystä ja sitten kiikuttaa 8-kuinen hoitoon...
mielessä on esim kotihoidontuki niin se jatkuu automaattisesti jo ekasta äitiyslomapvstä