Onko mitään mahiksia saada töitä monen kuukauden haun jälkeen?
Olen hakenut töitä keväästä saakka. 27 lähetettyä hakemusta, 19 työhaastattelua ja 0 työpaikkaa saatu. Usko on mennyt koko touhuun. Haen vain niitä töitä joihin minulla on oikeasti pätevyyttä päästä. Minusta alkaa huokua epätoivo, kun työttömyys pitkittyy.
Kommentit (5)
Onpa todella erikoista. Et taida asua ihan pikkupaikkakunnalla, jos noin monta hakemusta on edes voinut tehdä, silti saamatta yhtäkään paikkaa.
Itselläni ei ole kuin muutama vaihtoehto, mitä voin hakea. Ja aina olen lopulta jotain tekemistä saanut. Mutta olen kyllä ottanutkin sen, mitä olen saanut, myös määräaikaista ja osa-aikaista, hyvin pienen tuntimäärän töitäkin, koska työttömyyskorvauksiin pienikin lisä on plussaa. Mutta olen kuullut, ettei sellaisiin töihin haluta, mitä työttömyyskorvauksen ohessa saisi osa-aikaisesti tienata.
Itsellä on nytkin 2 osa-aikaista vakipaikkaa, joissa molemmissa on vain vähän tunteja päivässä. Töitä on 5 päivälle viikossa. Ennen sitä minulla oli 2 vastaavaa kesätyöpaikkaa eli 2 määräaikaista osa-aikaista kesätyöpaikkaa.
On , mä sain vuoden työttömyyden jälkeen. Myönnän tosin etten kauhean aktiivisesti hakenut heti töitä. Hain kyllä, mutta en ottanut stressiä työllistymisestä ja nautin liiton päivärahoista ja "lomailin".
Kyllä, asun Helsingissä ja mielelläni menisin osa-aikatyöhön, jos sellaisia olisi tarjolla omalla alalla. Eipä ole. Ja ne pari paikkaa, joissa oli osa-aikaisuus, menivät sivu suun nekin hausta huolimatta. Aina on joku, jonka substanssiosaaminen on parempi kuin mulla, joka taas hanskaa monipuoliset tehtävät ja tekniikan. Haen siis työtä, jossa voi pärjätä jommalla kummalla mutta kumpikaan ei ole riittävä, kun noita sisällöllisesti tuttuja töitäkin olen hakenut.
Mihinkään ravintolaan tai kauppaan ei minua edes oteta, kun ei ole siitä taas kokemusta eikä osaamista. Lisäksi moni katsoo, että maisteria ei kannata duunariksi palkata. Haettu on. Ap
On täysin mahdollista että jo seuraava tärppää. Tai sitä seuraava.