Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku joka on tehnyt sairaanhoitajan opintojen työharjoittelun ulkomailla?

Sairaanhoitajaksi
12.09.2022 |

Missä vaiheessa opintoja teit? Mikä harjoittelu ja minkälaisessa paikassa olit? Kuinka monta viikkoa olit harjoittelussa? Olen käsittänyt, että mitään harjoittelua ei voi kokonaan tehdä ulkomailla vaan osa pitää tehdä Suomessa, olenko oikeassa? Oliko jotakin kursseja mitä piti suorittaa paikallisessa koulussa?

Mua kiinnostaisi työharjoittelu Briteissä, mutta en sitten tiedä miten brexit on vaikuttanut tähän. Opintoja mulla takana vajaa vuosi, että vielä ei olisi edes oikea ajankohta harjoitteluun ulkomailla. Jos Britannia ei onnistu, niin sitten Irlanti. USA vähän turhan kaukana.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 6kk. Timbuktussa Malissa. Opintojen loppuvaiheessa.

Vierailija
2/7 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britanniaan (ja USA:han) tarvitset viisumin/työluvan kannattaa kysyä aluksi omasta oppilaitoksesta jos heillä on jotain yhteyksiä ko maahan ja voit sitä kautta löytää sponsorin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 6kk. Timbuktussa Malissa. Opintojen loppuvaiheessa.

Voisitko kertoa tarkemmin? Miten noin pitkään koska eihän yksikään sh:n opintojen harjoittelu kestä noin pitkään? Monta harkkaa ilmeisesti yhdistettynä.

Vierailija
4/7 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Britanniaan (ja USA:han) tarvitset viisumin/työluvan kannattaa kysyä aluksi omasta oppilaitoksesta jos heillä on jotain yhteyksiä ko maahan ja voit sitä kautta löytää sponsorin.

No tietenkin tällaisista puhutaan ensin oman oppilaitoksen kanssa. Siellä kun on henkilö joka hoitaa tällaisia asioita. USA on liian kaukana, joten sinne tuskin tulee lähdettyä.

Mä nyt vain tässä kyselen muiden kokemuksia.

Vierailija
5/7 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaksi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin tällaisista puhutaan ensin oman oppilaitoksen kanssa. Siellä kun on henkilö joka hoitaa tällaisia asioita. USA on liian kaukana, joten sinne tuskin tulee lähdettyä.

Brittien osalta kannattaa tosiaan kysellä jo nyt omasta koulusta, aiemmin pyörineet Erasmus vaihdot loppuvat viimeistään ensi keväänä ja sen jälkeen rahoitukset ovat enemmän kiinni kouluista ja niiden omista sopimuksista.

Vierailija
6/7 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brittien osalta kannattaa tosiaan kysellä jo nyt omasta koulusta, aiemmin pyörineet Erasmus vaihdot loppuvat viimeistään ensi keväänä ja sen jälkeen rahoitukset ovat enemmän kiinni kouluista ja niiden omista sopimuksista.

Joo eiköhän brexit vaikuta tähän aikalailla. Ensi kevät on vielä liian aikaisin mulle. Jos Britteihin ei pääse, niin pitää sitten miettiä sitä Irlantia. Haluan kuitenkin maahan jossa puhutaan englantia. Pohjoismaat ei käy heikon ruotsin kielen takia.

Vierailija
7/7 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo eiköhän brexit vaikuta tähän aikalailla. Ensi kevät on vielä liian aikaisin mulle. Jos Britteihin ei pääse, niin pitää sitten miettiä sitä Irlantia. Haluan kuitenkin maahan jossa puhutaan englantia. Pohjoismaat ei käy heikon ruotsin kielen takia.

Vaihdot Britteihin eivät varmasti tule kokonaan päättymään, monella koululla on omia kahdenvälisiä sopimuksia esimerkiki brittiyliopistojen kanssa. Rahoitus ei jatkossa enää tule eurooppalaisten vaihto-ohjelmien kautta, osa kouluista tarjonnee omia apurahojaan. Kannattaa siis nyt jo tosiaan tiedustella asiaa omalta koululta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi