Wow, Venäjä todella on häviämässä ja osa siellä jo sanoo sen täysin suoraan! Tämä kannattaa katsoa, Pekka Toverin jakama.
Life comes at you fast: pundits on Russian TV realize that their military is failing and their country is in trouble. They are starting to play the blame game. Some of them finally understand that their genocidal denial of the Ukrainian identity isn't working in Russia's favor.
Klippi Venäjän virallisesta tv:stä:
https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1569070513909022720
Kommentit (947)
Vierailija kirjoitti:
Näinkö siinä sitten käy jos sota syttyy Venäjän ja Suomen välillä? Sydämet raukeavat, polvet tutisevat, kaikki lanteet vapisevat, ja kaikkien kasvot ovat kalpeat. Kuolemaa ja kuolemaa.
Juokseeko nämä suurisuiset Natointoilijat kuin torakat piiloon, etteivät vaan joutuisi rintamalle tykinruuaksi?
Tämä kansa on saanut kauan elää rauhassa jo kauan, onko siitä tullut syntisempi pullea ja lihava joka nukkuu ruususen unta, ehkä ei ole mitään tehtävissä muuta uin kohdata se mikä ehkä tapahtuu, sireenit alkavat soida, voi sitä paniikin määrää mikä uppoo tähän kansaan huh huh! mä sanon että porukat ovat niin tyrmistyneitä siitä jos sota alkaa ne on shokissa.
Kaunopuheisuutesi vetoaa ehkä siellä moskovassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkö siinä sitten käy jos sota syttyy Venäjän ja Suomen välillä? Sydämet raukeavat, polvet tutisevat, kaikki lanteet vapisevat, ja kaikkien kasvot ovat kalpeat. Kuolemaa ja kuolemaa.
Juokseeko nämä suurisuiset Natointoilijat kuin torakat piiloon, etteivät vaan joutuisi rintamalle tykinruuaksi?
Tämä kansa on saanut kauan elää rauhassa jo kauan, onko siitä tullut syntisempi pullea ja lihava joka nukkuu ruususen unta, ehkä ei ole mitään tehtävissä muuta uin kohdata se mikä ehkä tapahtuu, sireenit alkavat soida, voi sitä paniikin määrää mikä uppoo tähän kansaan huh huh! mä sanon että porukat ovat niin tyrmistyneitä siitä jos sota alkaa ne on shokissa.
Hei linkkaa mullekin tää hieno ryssäretoriikka-kääntäjä!
Sydämet raukeavat ja lanteet vapisevat? Kännissä se on eikä hieno.
Älä nyt viitsi dissata, tuota on venäjällä hiottu monen mahorkan voimin. Ja nauran varmaan loppupäivän tuolle mielikuvalle. Lisää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
I told you so... kirjoitti:
Ukraina häviää ja Suomi on seuraavana listalla, sanoisin että 2022-2023. Tulee nälänhätä, talouslama, kurjuus ja kuolema. Orjuus on seuraavana etappina.
menehän nyt igor jo ilmottautumaan venäjän armeijaan vapaaehtosena kerta into on näin suurta. ai niin, ei kukaan venäläinen halua mennä sotimaan paskalla kalustolla hävittyä sotaa, netissä trollaaminen on paljon kivempaa
Tulee olemaan Igorilla ikävä talvi edessä. Junalla Ukrainaan. Ensin jäätyy varpaat. Sitten jäätyy pallit. Jos hyvä tuuri käy, niin pääsee tykinruuaksi.
Tarkoitit varmaan Ukrainalaista Igoria.
Ei lämpöä ei vettä. Ei vettä ei paskahuussia. Paskahuussina ja kaivona toimii joki.
Kun lkp käynnistetään Pietarissa, niin Igorin hymy hyytyy. Yksi vinkki, opettele mitä ""antaudun"" tarkoittaa ukrainaksi.
Tarkoitit taas sitä ukrainalaista Iigoria. Liikekannallepano ja kunnon sota álá...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei linkkaa mullekin tää hieno ryssäretoriikka-kääntäjä!
Sydämet raukeavat ja lanteet vapisevat? Kännissä se on eikä hieno.
Älä nyt viitsi dissata, tuota on venäjällä hiottu monen mahorkan voimin. Ja nauran varmaan loppupäivän tuolle mielikuvalle. Lisää!
No luulisi niillä olevan varaa edes johonkuhun suomentaitoiseen? Vai ovatko ne paremmat jo vapaaehtoisina rintamalla?
Vierailija kirjoitti:
Sota ei ole vielä edes alkanut. Putlerin takana on kovemman linjan kannattajia
Minäkin olen kovalla linjalla siitä että minulle pitää antaa valtava säkki satasen seteleitä. Minulla ei ikävä kyllä ole lihaksia keneltäkään ottaa sellaista säkkiä, joten kovasta linjastani huolimatta jään ilman.
Tuli siellä kuinka tahansa kahelí kovan linjan sotahaukka presidentiksi, se on ihan yksi wíŧüŋ maku kun panssarit ovat pazzkana ja miehet kuolleita, jalattomia, sotasokeita tai vankina.
Tämän päivän propagandaplöräytyksen tarjoaa random twitter-tili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Make peace not war kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näpit irti Suomesta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toveri jauhaa propaganda pask**. Sit ja jos Suomella syttyy sota Venäjän kanssa niin voi sitä järkytyksen määrää kun suomalaisia kuolee rintamalla suuret määrät ja selkään tulee, silloinkin varmaan Toveri turvallisesta paikasta jankuttaa suomalaisille että hyvin menee, nyt vaan viimeiseen suomalaiseen asti soditaan Usan puolesta.
Venäjän tulee oppia, ettei se voi määrätä vieraissa maissa.
Sen ei pidä ryhtyä pakottamaan toisia kansoja, jos ne eivät itse halua saati kokea arvovaltatappiota siitä, ettei heidän päätöksiään totella.
Teillä luulisi olevan tekemistä omissakin asioissanne. Käsittämättömän köyhiä ihmisiä siellä syrjäseuduilla.Hei sinä pelkuri ,Nato kiimainen suomen kansan petturi, tarkoitin vain sitä että nyt ollaan niin polleeta poikaa ja kuunnellaan Toverin idioottimaista propagandaa siitä kuinka Venäjä on surkee ja Ukraina mahtava, kun ja jos se sota syttyy Suomen ja Venäjän välillä niin se järkytyksen määrä on kauhee kun suomalaisia kuolee kymmeniä tuhansia ja tuhansia, satojatuhansia ja tappio on varma.
Mutta onneksi Turkki ei ole hyväksynyt Suomea Natoon joten vingu sinä Natopuudeli ja mene edes armeijaan.
Olen varmasti jo liian iäkäs armeijaan menemään. Luehan uudestaan kirjoitukseni.
Natoon menoakin olen vastustanut, kunnes teidän hra Putin ryhtyi ydinaseella uhkaamaan.
Hän sai ihan itse sen reaktion aikaan. Olisimme eläneet ihan rauhaisaa naapurielämää teidän kanssanne, kuten olemme eläneet länsinaapurienkin kanssa, jotka eivät ole vaatimassa meiltä mitään saati uhkailemassa.Ajattele positiivisesti rauha on aina parempi, kuin sota.
Ehkä teidän nyt, vain olisi syytä jatkaa omaa elämäänne siellä rajan takana ja jättää muut maat rauhaan. Teillä on jo tilaaja resursseja aivan tarpeeksi.Eli et käynyt armeijaa, vaikutitkin pelkäävältä yksilöltä tuollainen yksilö yrittääkin hakea turvaa Natosta, on se nyt vähän surkuhupaisaa ku Suomi ei edes Natoon pääse, hyvähän se niin olisi eipähän tulis sotaa Venäjän kanssa. Ukraina alkoi uhitteleen Venäjälle intoutumalta Natoon liittymisestä no sitä ei nyt tapahdu ja tappo Itä-Ukrainalaisia. Nato on sotaisaliitto
Kreikkalainen sota alus ampui viime viikolla Turkkilaista rahtialusta.
Suomen natojäsenyyden edellytys on, että Suomi on Turkin puolella Kreikkaa vastaan alkavassa naton sisäsodassa.
Joo, varmasti tuemme Turkkia. Alkuun lähetämme suksia, sauvoja, luisto- sekä pitovoidetta ja ahkioita.
Olemme kansakuntana kokeneet että ne ovat sotahommissa hiton hyödyllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoisoperaatio Fiasko! kirjoitti:
Venäjän asevoimien tappiot ajalta 24.02-12.09.2022 :
* 52950 sotilasta
* 243 lentokonetta
* 213 helikopteria
* 2168 taistelupanssarivaunua
* 4640 panssaroitua miehistönkuljetus- ja taisteluajoneuvoa
* 162 ilmatorjuntajärjestelmää
* 311 MLRS raketinheitinjärjestelmää
* 3463 muuta sotilasajoneuvoa ja säiliöautoa
* 117 esteidenraivaus- ja siltapanssarivaunua
* 1269 tykistöasejärjestelmää
* 903 miehittämätöntä ilma-alusjärjestelmää
* 15 merivoimien alusta
* 216 risteilyohjusta
https://armyinform.com.ua/2022/09/12/syly-oborony-ukrayiny-likviduvaly-…
Tällä listalla ei ole oikein mitään arvoa kun emme tiedä Ukrainan tappioita.
Ei merkitystä Ukrainan tappioilta, länsi toimittaa uutta kalustoa.
Tappioita taitaa olla melkoisesti koska päivästä päivään Ukraina kertoo tarvitsevansa lisää?
Ei ne ole tappioiden kattamiseen vaan tason nostamiseen.
Niinpä, nyt viimeaikoinahan sitä hifirautaa on vasta alkanut sinne mennä, ja yhä kehittyneempää menossa. Hyvä niin.
Ohis.
Ollaanko täällä nyt oikeasti sellaisessa tilanteessa, että kommentit sähkön hinnan satojen prosenttien noususta poistatetaan keskustelusta? Puhumattakaan todennäköisistä sähkökatkoista talvella?
Mitä ihmettä?! Me olemme tässä kusessa juuri siksi, että kenelläkään ei ollut mihinkään kiire ja ydinvoimalat ovat pahoja ja ei tässä mitään pahaa tapahdu... Nyt kaikki s**t*nan kriisit ovat toteutuneet.
Katselen itse tässä omaa sähkölaskuani, jonka korotus on 723%-ennen siirtomaksua.
Jos tämä ei ole energiakriisi, en tiedä millaisten idioottien kanssa elän tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vapaaehtoiset ei riitä ja LKP-ei onnistu."
Venäjän tv:ssä on alettu vime päivinä käyttää sota-sanaa. Se on ollut aiemmin kielletty. Se voi enteillä yleistä mobilisaatiota...
Näinköhän lähtevät ihmiset tosta vaan ukrainaan sotimaan. Puolustussota olis eri asia.
No eiköhän länsimaat ole selkeästi näyttäneet, että agressiota riittää, joten puolustussota on helppo myydä.
Ei venäläisetkään niin tyhmiä ole etteivät näkis mistä tilanteessa oikeasti on kyse. Jos kerta halu on venäjän kansalla suurta mennä sotimaan niin missä on kaikki vapaaehtoiset?
Mistä tilanteessa on sitten oikeasti kyse?
Ettei vaan länkkäreillä tekis taas mieli päästä Venäjän luonnonvaroihin halvalla käsiksi.
Mitävitunharhojanyttaas?
Ite alotitte sotimaan, saitte pakotteet niskaan ja nyt joudutte myymään kaasunne puoleen hintaan kiinalaisille.Ukrainalaiset ampui sisällissodan ensimmäisen laukauksen. Aivan turha selittää mitään muuta.
Olisivat vaan kunnioittaneet kansainvälistä lakia ja antaneet ihmisen päättää itse hallinnostaan, niin mitään sotaa ei olisi.
Tää on just tätä paskapropagandaa jota ei venäläinen itsekään usko vaikka sitä saattaa ehkä toistella kun ei halua joutua pahaan valoon.
Paavo Haavikko on aina ajankohtainen, ja suositellaan työnsä puolesta idiotismeja hokeville neukkutrolleillekin. Eikös venäläiset väitä olevansa sivistyskansaa eli runouden pitäisi maistua.
Runosta Jousimiehet.
Kun nyt kerron keisarista näet hänet, keisarin, kesken kaiken,
Kun nyt kerron leisarista, näet: talvi on, keisari yksinäinen,
Keisari on kuva joka käy selväksi hämärässä,
Keisari on kuva,
Hämärä on tulemassa,
On ryteikkö rinteillä kuin kotkanpesä, oksien tiuha kuivuus,
Ja keisari on yksin ja hän on kirkas,
Hän on huvilinnassa joka on kylmä talvella,
Hän on se jonka näet pimeässä selvimmin, ja ajatus,
Lintu, huuhkain, sokko ajatuksesi sentään näkee myös pimeässä keisarin.
Olen johtanut sinut harhaan ja seisot talvisen vuoren äärellä
Ja koet tähystää oksien läpi keisaria jota ei olekaan,
Kun suljet silmäsi näet keisarin taas huvilinnassaan
Ja hänen kuvansa on kirkas,
Olen johtanut sinut harhaan, avaa nyt silmäsi äläkä kuuntele minua,
Keisarikunnan voima on sinun sydämessäsi, siellä se on vahva,
Keisarikunta syntyy ja kaatuu silmää räpäyttämällä,
Se kuolee kun silmät avautuvat.
Vierailija kirjoitti:
Ohis.
Ollaanko täällä nyt oikeasti sellaisessa tilanteessa, että kommentit sähkön hinnan satojen prosenttien noususta poistatetaan keskustelusta? Puhumattakaan todennäköisistä sähkökatkoista talvella?
Mitä ihmettä?! Me olemme tässä kusessa juuri siksi, että kenelläkään ei ollut mihinkään kiire ja ydinvoimalat ovat pahoja ja ei tässä mitään pahaa tapahdu... Nyt kaikki s**t*nan kriisit ovat toteutuneet.
Katselen itse tässä omaa sähkölaskuani, jonka korotus on 723%-ennen siirtomaksua.
Jos tämä ei ole energiakriisi, en tiedä millaisten idioottien kanssa elän tässä maassa.
Meillä mennään taas niinkuin aina ennenkin: ei koske minua, joten mitään ei tapahdu. Vaalit ovat tulossa, joten yksikään hallituksen poliitikko ei halua tehdä mitään ratkaisuja ettei vain ääniä häviä.
Sitten alkaa itku ja poru kun ollaan jo seinässä.
Vierailija kirjoitti:
Ohis.
Joo, todellakin ohis. Perusta oma sähköketju # 9376097, igor.
Vierailija kirjoitti:
Ohis.
Saamasi alapeukut kertovat siitä, että osa on todellakin ummistanut silmänsä. Miten v**ussa tämä tapahtuu joka ikisessä kriisissä, onkin hyvä kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän tv:ssä on alettu vime päivinä käyttää sota-sanaa. Se on ollut aiemmin kielletty. Se voi enteillä yleistä mobilisaatiota...
Näinköhän lähtevät ihmiset tosta vaan ukrainaan sotimaan. Puolustussota olis eri asia.
No eiköhän länsimaat ole selkeästi näyttäneet, että agressiota riittää, joten puolustussota on helppo myydä.
Ei venäläisetkään niin tyhmiä ole etteivät näkis mistä tilanteessa oikeasti on kyse. Jos kerta halu on venäjän kansalla suurta mennä sotimaan niin missä on kaikki vapaaehtoiset?
Ettei vaan länkkäreillä tekis taas mieli päästä Venäjän luonnonvaroihin halvalla käsiksi.
Mitävitunharhojanyttaas?
Ite alotitte sotimaan, saitte pakotteet niskaan ja nyt joudutte myymään kaasunne puoleen hintaan kiinalaisille.Ukrainalaiset ampui sisällissodan ensimmäisen laukauksen. Aivan turha selittää mitään muuta.
Olisivat vaan kunnioittaneet kansainvälistä lakia ja antaneet ihmisen päättää itse hallinnostaan, niin mitään sotaa ei olisi.
Tää on just tätä paskapropagandaa jota ei venäläinen itsekään usko vaikka sitä saattaa ehkä toistella kun ei halua joutua pahaan valoon.
Paavo Haavikko on aina ajankohtainen, ja suositellaan työnsä puolesta idiotismeja hokeville neukkutrolleillekin. Eikös venäläiset väitä olevansa sivistyskansaa eli runouden pitäisi maistua.
Runosta Jousimiehet.
Keisari on kuva,
Hämärä on tulemassa,
Lintu, huuhkain, sokko ajatuksesi sentään näkee myös pimeässä keisarin.Olen johtanut sinut harhaan ja seisot talvisen vuoren äärellä
Ja koet tähystää oksien läpi keisaria jota ei olekaan,Kun suljet silmäsi näet keisarin taas huvilinnassaan
Ja hänen kuvansa on kirkas,Olen johtanut sinut harhaan, avaa nyt silmäsi äläkä kuuntele minua,
Keisarikunta syntyy ja kaatuu silmää räpäyttämällä,Se kuolee kun silmät avautuvat.
Onko keisari EU?
Tiedät itsekin, että se on tsaari putler.
Ryssölöistrolli tahtoisi puhua sotaketjussa sähköstä koska sota ei ryssäläisiltä suju 🤣
Vierailija kirjoitti:
Make peace not war kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näpit irti Suomesta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toveri jauhaa propaganda pask**. Sit ja jos Suomella syttyy sota Venäjän kanssa niin voi sitä järkytyksen määrää kun suomalaisia kuolee rintamalla suuret määrät ja selkään tulee, silloinkin varmaan Toveri turvallisesta paikasta jankuttaa suomalaisille että hyvin menee, nyt vaan viimeiseen suomalaiseen asti soditaan Usan puolesta.
Venäjän tulee oppia, ettei se voi määrätä vieraissa maissa.
Sen ei pidä ryhtyä pakottamaan toisia kansoja, jos ne eivät itse halua saati kokea arvovaltatappiota siitä, ettei heidän päätöksiään totella.
Teillä luulisi olevan tekemistä omissakin asioissanne. Käsittämättömän köyhiä ihmisiä siellä syrjäseuduilla.Hei sinä pelkuri ,Nato kiimainen suomen kansan petturi, tarkoitin vain sitä että nyt ollaan niin polleeta poikaa ja kuunnellaan Toverin idioottimaista propagandaa siitä kuinka Venäjä on surkee ja Ukraina mahtava, kun ja jos se sota syttyy Suomen ja Venäjän välillä niin se järkytyksen määrä on kauhee kun suomalaisia kuolee kymmeniä tuhansia ja tuhansia, satojatuhansia ja tappio on varma.
Mutta onneksi Turkki ei ole hyväksynyt Suomea Natoon joten vingu sinä Natopuudeli ja mene edes armeijaan.
Olen varmasti jo liian iäkäs armeijaan menemään. Luehan uudestaan kirjoitukseni.
Natoon menoakin olen vastustanut, kunnes teidän hra Putin ryhtyi ydinaseella uhkaamaan.
Hän sai ihan itse sen reaktion aikaan. Olisimme eläneet ihan rauhaisaa naapurielämää teidän kanssanne, kuten olemme eläneet länsinaapurienkin kanssa, jotka eivät ole vaatimassa meiltä mitään saati uhkailemassa.Ajattele positiivisesti rauha on aina parempi, kuin sota.
Ehkä teidän nyt, vain olisi syytä jatkaa omaa elämäänne siellä rajan takana ja jättää muut maat rauhaan. Teillä on jo tilaaja resursseja aivan tarpeeksi.Eli et käynyt armeijaa, vaikutitkin pelkäävältä yksilöltä tuollainen yksilö yrittääkin hakea turvaa Natosta, on se nyt vähän surkuhupaisaa ku Suomi ei edes Natoon pääse, hyvähän se niin olisi eipähän tulis sotaa Venäjän kanssa. Ukraina alkoi uhitteleen Venäjälle intoutumalta Natoon liittymisestä no sitä ei nyt tapahdu ja tappo Itä-Ukrainalaisia. Nato on sotaisaliitto
Totta ihmeessä nyt sotaa pelkää jokainen.
Kerrohan nuorimies, miksi Suomen pitäisi olla puolustautumatta kaikin mahdollisin keinoin, jos maailman toiseksi suurin sotavaltio uhkaa tuhota sen ydinaseilla?
Kerrotko vielä mikä oikeuttaa hyökkäämään rauhallisiin naapurivaltioihin, kun niiden kanssa voisi käydä kauppaa ja elellä aivan rauhassa?
Vielä haluaisin tietää, että miksi on niin tärkeää saada alistaa naapurivaltioitaan?
Miksi vihaat Suomea?
Tiedäthän, etteivät suomalaiset koskaan opi luottamaan sellaiseen, joka uhkaa hyökätä ja tuhota heidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitävitunharhojanyttaas?
Runosta Jousimiehet.
Keisari on kuva,
Hämärä on tulemassa,
Lintu, huuhkain, sokko ajatuksesi sentään näkee myös pimeässä keisarin.Olen johtanut sinut harhaan ja seisot talvisen vuoren äärellä
Ja koet tähystää oksien läpi keisaria jota ei olekaan,Kun suljet silmäsi näet keisarin taas huvilinnassaan
Ja hänen kuvansa on kirkas,Olen johtanut sinut harhaan, avaa nyt silmäsi äläkä kuuntele minua,
Keisarikunta syntyy ja kaatuu silmää räpäyttämällä,Se kuolee kun silmät avautuvat.
Onko keisari EU?
Ollaanpas siellä nokkelia. Vastaus on kuitenkin väärä mutta saat säälipisteen yrityksestäsi.
Vinkki: oikea vastaus alkaa P:llä ja on syvältä P:stä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis.
Joo, todellakin ohis. Perusta oma sähköketju # 9376097, igor.
Miten v**ssa olen "igor", kun maksan seuraavat 2 vuotta tälle v***n suomalaiselle sähköfirmalle 32 senttiä per kWh?!
Kyllä teillä kansan eläteillä on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Ryssölöistrolli tahtoisi puhua sotaketjussa sähköstä koska sota ei ryssäläisiltä suju 🤣
Tiedä tuosta sähköntuotannostakaan
Kerro ylläpidollesi että sanasta sanaan käännökset ontuu.