Mikä vahvassa naisessa pelottaa?
Halutaan sporttinen, koulutettu, älykäs ja kaunis nainen. Sitten jos tällainen satuhahmo osuu kohdalle, juostaan seiniä pitkin karkuun tai halutaan ehkä kerran panna.
Pitäiskö vaan myöntää itselleen että liika on liikaa ja etsiä sopiva?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahva nainen on taruolento. Naiset useimmin ymmärtää hankalan naisen, vahvana naisena ja tämä on väärin.
mies54v
Ehkä minulla on harvinaislaatuinen elämä, mutta kyllä tapaamissani ihmisissä naiset ovat niitä henkisesti vahvoja sieluja ja miehet sitten puolestaan fyysisesti. Koskee erityisesti suomalaisia naisia.
Suomalaisilla naisilla on muotia olla näennäisesti vahva ja tätä sitten yhdessä pönkitetään kanalaumassa. Oikea vahvuus on täysin eri asia kuin mediaseksikäs feminismi, muka lujat hermot, besserwisseriys tai itsensä nostaminen jalustalle sen vuoksi, kuinka vahva onkaan. Ja tätä pitää sitten muistuttaa joka käänteessä.
Samaan aikaan meiltä päin oleva mies vinkuu rahanmenosta. Mikähän olisi passeli nainen suomalaiselle miehelle?
Minulle henkinen vahvuus ja tasapaino ei välttämättä korreloi älykkyyden kanssa.
Kumma kun ei kukaan suostu vastaamaan tuohon että mikä on vahva nainen? Kuinka ulkonäkö vaikuttaa vahvuuteen? Ja jos käy lenkillä. Eikö kukaan oikeasti voi vastata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vahvoilla naisilla" on kaikkein pisimmät vaatimuslistat miehen suhteen, eli kaikkein pienin määrä miehiä mistä etsiä seurustelukumppania.
Monesti nämä myös tahtovat mieluummin uran kuin kotiäitiyttä, mikä useimpia miehiä ei juurikaan innosta.
Voi toki myös olla, että vahva nainen onkin kiertoilmaisu rasittavalle besserwisserille, jollaista kukaan mies ei kelpuuta kuin korkeintaan patjaksi.
Missä muka on miehiä, jotka haluavat kotiäitiyttä haluavan naisen? Ei taida olla ihan tätä päivää, ei ole tullut koskaan sellaista kohdattua.
TIENAAVA kotiäiti.
Ilmeisesti tätä tarkoitettiin eikä perinteistä kotiäitiyttä. Pitäisi siis sekä tehdä uraa että olla kotiäitinä. Mielenkiintoinen yhtälö, ei siinä.
Ja näyttää Olgalta
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun ei kukaan suostu vastaamaan tuohon että mikä on vahva nainen? Kuinka ulkonäkö vaikuttaa vahvuuteen? Ja jos käy lenkillä. Eikö kukaan oikeasti voi vastata?
Ei huoli rahaa ja lahjojakin hyvin väkinäisesti. Uskaltaa lähteä suhteesta. Oma tahto.
Vahvoilla naisilla itse on taivaita hipovat kriteerit miehelle. Sellaisia miehiä ei riitä joka naiselle, niin sitten he kääntävät asian niinpäin, että miehet muka eivät kiinnostu vahvoista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vahvuus on itselleni kykyä realistiseen itsereflektiointiin, hyvää itsetuntoa, muiden kunnioittamista, taitoa kuunnella aidosti ja itsestään huolehtimista niin mentaalitasolla kuin fyysisesti.
Mutta jokainen luo määritelmänsä itse omien arvojensa mukaisesti.
Tässä se vahvan määritelmä, löytyy aiempaa ketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huoli rahaa ja lahjojakin hyvin väkinäisesti. Uskaltaa lähteä suhteesta. Oma tahto.
Ai vahva nainen ottaa lahjan vastaan väkinäisesti? Heh, todella vahvan ihmisen merkki.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vahvoilla naisilla itse on taivaita hipovat kriteerit miehelle. Sellaisia miehiä ei riitä joka naiselle, niin sitten he kääntävät asian niinpäin, että miehet muka eivät kiinnostu vahvoista naisista.
Niin ja jättää leikin kesken.
Kuvailemasi nainen aloituksessassi. Ei tarkoita on vahva nainen. Moni kakku päätä kaunis ja täysin mätä sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vahva nainen ottaa lahjan vastaan väkinäisesti? Heh, todella vahvan ihmisen merkki.
-eri
Lahjonta on tuntematon käsite? Lahjoilla ja rahalla pystyy ostamaan ihmisiä.
"Vahva nainen" on varmaan jonkun naistenlehden muinoin keksimä sanonta, joka on mukavan ympäripyöreä niin, että kuka tahansa akka voi sitä hokea aina, kun tilanne niin vaatii. Itse olen kuullut tätä vain vaikealuonteisilta sinkkunaisilta. "Vahvuudella" on kätevä perustella sitä, miksi miehet juoksevat karkuun. Vahvuus näyttää liittyvän jotenkin aina miehiin (tai miehen puutteeseen). Esimerkiksi kotirouva ei ilmeisesti voi olla vahva, vaikka olisi minkälainen zen-mestari.
Vahva nainen pelottaa siksi, että he ovat kokemukseni mukaan poikkeuksetta olleet hyvin epämiellyttäviä ihmisiä. Itsekeskeisiä ja jostain syystä ylpeitä tästä. He eivät myöskään ole parisuhteessa ja kertovat kysymättä, että se johtuu siitä, että miehet pelkää vahvoja naisia. Minun kokemukseni mukaan, myös naiset pelkäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Lahjonta on tuntematon käsite? Lahjoilla ja rahalla pystyy ostamaan ihmisiä.
Lahjonta? Jos mä saan synttärilahjan niin mun pitää kieltäytyä siitä ettei lahjan antaja luule saavansa ostettua mua. Ja kun en ota synttärilahjaa vastaan olen vahva? Ihan sama miltä lahjanantajasta tuntuu kunhan mä saan osoitettua vahvuuteni. Tämä oli melkein hauskinta mitä oon koskaan kuullut.
"Vahva nainen" tai "vahva persoona" on omassa työpaikassani ollut eufemismi itsekeskeiselle tyhmänylpeälle kimottajalle, joka luulee itsestään ihan liikoja ja ehkä joskus vielä sanoo pomoillekin ne kaikki viisaudet ja "suorat sanat", joita nyt jakaa jossain käytävänkulmassa sen jälkeen, kun palaveri on jo päättynyt, esimies poistunut ja tilaisuus oman mielipiteen kertomiseen mennyt.
Tuo kuvailemasi "vahva" kuulostaa hyvältä, mutta liian usein "vahva", "rohkea", "itsenäinen" ovat muodostuneet kirosanoiksi molemmille sukupuolille. Yleensä näihin sanoihin yhdistyy muista piittaamattomuus, törkeys, tilan ottaminen olemalla kovaääninen (asiaa ei välttämättä ole ollenkaan), muiden tallominen ja asiat, joita ei yleisesti haluta kumppanissa.