Skitsofrenian takia eläkkeelle?
Mulla on paljon kaikenlaisia, välillä absurdejakin pelkoja, epäluuloa ja traumoja ja aivot tuntuu menneen pilalle (isoja muistiaukkoja, pitkäaikaisen muistin häikkää) mm. sähköhoidosta, mut koen et itse skitsofrenia on aika lievästä päästä. Ei esim. ikinä näköharhoja ja ääniharhatkin enimmäkseen lieviä vaikkakin tosi julmia. Kokonaisuutena olen kuitenkin aika ihmisraunio omasta mielestäni. Tuntuu joka tapauksessa että enimmäkseen ihmiset mun ympärillä on sitä mieltä että mun ei kannata jäädä eläkkeelle ja pystyn varmasti jatkamaan työelämää/opintoja jos vaan pääsisin yli traumoistani ja lakkaisin pelkäämästä turhia asioita.
Osittain tuntuu siltä että jos jään eläkkeelle olen täysin epäonnistunut elämässä ja esim. omistusasuntoa en tule koskaan saamaan, koko loppuelämä on yhtä kituuttamista jne.
Mutta iso osa minusta haluaisi vain olla rauhassa ja turvassa kotona. Olen niin kyllästynyt olemaan jatkuvasti peloissani ja kyllästynyt yrittämään kun lähes kaikki sosiaalisuus pelottaa. Mielipiteitä, kokemuksia?
Up