Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittailun (?) oudot (uudet?) pelisäännöt

Vierailija
10.09.2022 |

Olen tässä leskeytymisen myötä palannut hiljalleen deittimarkkinoille ja maailma on ehtinyt kyllä muuttua aika monimutkaisen oloiseksi.
Olen 50+ ja on tässä treffeillä ehtinyt jonkin verran käydä.
Tinder ja muut deittiäpit on tuttuja ja whatsappkin laulanut joidenkin kanssa.

Se, mikä aiheuttaa hiukan päänvaivaa on, että harvemmin nykyään miehet tuntuvat kertovan mitä haluavat. Tai sitten valehtelevat ("haluan ehdottomasti parisuhteen" mutta seksin jälkeen katoavat).

Ja pelitsäännöt yhteydenpidolle erityisesti tuntuu kummallisilta.
Esim. itselläni oli kivan oloisen tyypin kanssa tapaamisia ja seksiäkin, whatsapp-juttelua.
Sen jälkeen hän on ollut hiljaa.
Osa kavereista sanoo, että montakin päivää voi toinen olla hiljaa, jotkut sanoo, että yhteyttä pitää nopeastikin/usein jos on kiinnostunut.
Olen pihalla kuin se kuuluisa lumiukko näistä pelisäännöistä. Onko esim. viikon välein tapahtuva kommunikointi nykyarkea ja ihan ok? Vai kertooko kolmen päivän hiljaisuus että ei kiinnosta?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nuo "ulkomaailamssa" olevat oo hemmetti missään hyllyllä olemassa, josta ne voi vaan poimia. Kerro sinä mistä niitä vaan otetaan kun näytät tietävän.

Jos olet vain poimimassa haluamiasi ihmisiä, niin tinder toimii siihen parhaiten. Varaudu vain siihen että muutkin siellä poimii parempia ja parempia ihmisiä. 

ööö.. eikös tuossa kirjoittaja juuri totea että ei ihmisiä poimita. eli että ei ole olemassa jotain laaria josta näitä elävänä elämän ihmisiä löytyisi parisuhteeseen otettavaksi. 

Vierailija
42/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma ei ole muuttunu, sä yrität tilata internetistä nyt ihmissuhdetta, kaikista helpoin ja kaikista huonoin tapa mihinkä muuhun kun seksin hakemiseen.

Oikeat ihmissuhteet on edelleen ulkomaailmassa.

Vitutkaan ole, ellet sitten juokse radalla viikoittain, mikä taas on aivan järkijättöistä touhua kun ikää alkaa olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma ei ole muuttunu, sä yrität tilata internetistä nyt ihmissuhdetta, kaikista helpoin ja kaikista huonoin tapa mihinkä muuhun kun seksin hakemiseen.

Meikäläisestä toi "oikeet suhteet on ulkomaailmassa" on pariutuneiden paskapuhetta.

Itse oon kokeillut sitä livelähestymistä.. on käyny kapakoissa (joista muuten saa vaan kapakassa viihtyvän miehen), tanssimassa, ottanu kontaktia ihmisiin kaupoissa, ulkona, puistoissa, missä vaan. Frendeillä ei ole ketään sinkkukavereita eikä harrastuksissakaan kukaan ota kontaktia ku kaikki kaikki keskittyy omiin juttuihinsa.

Eihän nuo "ulkomaailamssa" olevat oo hemmetti missään hyllyllä olemassa, josta ne voi vaan poimia. Kerro sinä mistä niitä vaan otetaan kun näytät tietävän.

Tuo ulkomaailmassa on varmasti pätenytkin hyvin silloin, kun ovat nuorena puolisonsa tavanneet.

Jos 18-25 -vuotiaina tuttavapiirissä olikin paljon ihmisiä, joilla paljon sinkkuystäviä. Pidettiin paljon kotibileitä yms. joissa tapasi uusia ihmisiä, myös niitä kaverien sinkkukavereita.

Nyt 30+ ikäisenä tilaisuudet yms. pääsääntöisesti lasten synttäreitä, ristiäisiä yns, jossa vieraat pariskuntia.

En suoraan sanoen tietäisi, mihin mennä, jotta tapaisi jonkun siellä "ulkomaailmassa".

Vierailija
44/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikäläisestä toi "oikeet suhteet on ulkomaailmassa" on pariutuneiden paskapuhetta.

Itse oon kokeillut sitä livelähestymistä.. on käyny kapakoissa (joista muuten saa vaan kapakassa viihtyvän miehen), tanssimassa, ottanu kontaktia ihmisiin kaupoissa, ulkona, puistoissa, missä vaan. Frendeillä ei ole ketään sinkkukavereita eikä harrastuksissakaan kukaan ota kontaktia ku kaikki kaikki keskittyy omiin juttuihinsa.

Miten sä kuvittelit, että ennen nettiä toimittiin? Ihmiset eivät pariutuneet ollenkaan? Tinder on ainoa keino tutustua ihmisiin?

Ohis

Mutta nykyään kun "kaikki" on siellä netissä, ei kukaan enää ota kontaktia livessä.

Olen minäkin yrittänyt siellä "oikeassa elämässä" miehiin ottaa kontaktia. Rafloissa on vaan känniääliöitä jotka ettii panoo. Mutta jos haluaisi jotain enemmän, ei se niin helppoa ole. 

Harrastuksissani ei yhdessäkään ole kyläl mitään sinkkumiehiä tullut jutulle tai jutteluetäisyydelle, ovat varattuja tai eivät kiinnostuneita.

Eihän livessä kukaan kulje "olen sinkku, haluan suhdetta" kyltti pään päällä. Netissä sentään on jotain tietoa siitä mitä toinen hakee.

Ok, olet päätöksesi tehnyt. Eihän siinä mitään sit. Itse olen ollut koko aikuisikäni samassa parisuhteessa, mutta kyllä minä olen onnistunut solmimaan jatkuvasti uusia ihmissuhteita, vaikka en ole koskaan mitään deittiäppejä käyttänyt.

Jos käy yhtään ihmisten ilmoilla, harrastuksissa, ulkoilemassa, juhlimassa, matkoilla... niin kyllä sitä tulee tutustuttua ihmisiin, jos yhtään suutaan avaa.

:D kuinka ollakaan, pariutunut kertoo miten nykyään parisuhde löytyy VAIN aidosta elämästä. VMP.

Kylälhän mäkin edellisen pitkän parisuhteeni (18 v) löysin elävästä elämästä. Mutta nyt kun olen taas sinkku, on kuviot todellakin muuttuneet. 

olen kova puhumaan ja saan suuni auki paikassa ku paikassa, mutta eihän se sitä tarkoita, että a) kohtaisin jonkun sinkun b) hän kiinnostuisi minusta c) olisi kiinnostunut parisuhteesta.

uskokaa jo nykytodellisuuden deittielämästä irrallaan olevat, että EI ole olemassa jotain sinkkukauppaa, josta käyt poimimassa jonkun. Eihän deittisovelluksetkaan sitä ole mutta siellä ainakin kaikki olevat ovat hakemassa suht samaa. 

Plus todennäköisyys siihen, että se siellä ulkomaailmassa tavattu kiinnostava henkilö on vakaassa ja pitkässä parisuhteessa yhteisinä asuntolainoineen on aika iso.

Vierailija
45/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään naista ei saa ellei valehtele täyttävänsä sen kilometrien mittaisen vaatimuslistan ja hyvin harva nainen on sen arvoinen että viitsisi uhrata oman elämän kokonaan ja ryhtyisi naisen palvelijaksi ilman omaa tahtoa

OKei. No sitten sinun ja muiden vastaavien kannattaa joko a) Vaihtaa miehiin, onneksi te miehet etteaseta mitään vaatimuksia ja ette vaadi palvelijaa tai sitten b) Jatkatte, kuten tähänkin asti= yksin.

Vierailija
46/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ulkomaailmassa on varmasti pätenytkin hyvin silloin, kun ovat nuorena puolisonsa tavanneet.

Jos 18-25 -vuotiaina tuttavapiirissä olikin paljon ihmisiä, joilla paljon sinkkuystäviä. Pidettiin paljon kotibileitä yms. joissa tapasi uusia ihmisiä, myös niitä kaverien sinkkukavereita.

Nyt 30+ ikäisenä tilaisuudet yms. pääsääntöisesti lasten synttäreitä, ristiäisiä yns, jossa vieraat pariskuntia.

En suoraan sanoen tietäisi, mihin mennä, jotta tapaisi jonkun siellä "ulkomaailmassa".

Minä menin, onneksi, mm. politiikkaan, en tosin seuraa löytääkseni vaan koska halusin vaikuttaa asioihin. Oman puolueeni paikallisyhdistyksen toimintaan. Sain nopeasti kymmeniä uusia tuttavia, Heidän joukossaan sellaisen, jonka kautta sittemmin tapasin nykyisen puolisoni.

Näin vaalien alla puolueissa on ihan erityisen paljon pöhinää ja lähtemällä teltalle tai ständille oman ehdokkaan tueksi tapaa vaikka kuinka paljon ihmisiä. Mutta tietysti silloin pitää myös sen asian olla aidosti kiinnostavaa, jonka puolesta siellä teltalla pönöttää.

Vierailija
47/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään naista ei saa ellei valehtele täyttävänsä sen kilometrien mittaisen vaatimuslistan ja hyvin harva nainen on sen arvoinen että viitsisi uhrata oman elämän kokonaan ja ryhtyisi naisen palvelijaksi ilman omaa tahtoa

Huhhuh. Vässykkä.

Miksibolisi rehellinen kun siittä rehellisyydestä ei saa mitään kiitosta ja siltikin itse joutuu kuuntelemaan jatkuvaa valehtelua. Naisille kun tuo valehtelu on todella helppoa että ei taida olla enää minkäänlaista kynnystä valehtelun aloittamiseen. Eikä ole niin pientä asiaa mistä naiset ei valehtele

Hapanta, katkeraa, toista sukupuolta vihaavaa vinkujaa ei kukaan jaksa. Olet rasittava jo täällä, enpä yhtään ihmettele, että kukaan ei halua olla kanssasi. Minulle tuli päänsärky jo kahden kommenttisi lukemisesta.

Vierailija
48/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mikä tuntuu henkiseltä pahoinpitelyltä, turvattomuudelta, hyväksikäytöltä, hulluksi tekemiseltä tai dissaamiselta on nykyisin normaalia. Siksi sinkkujen määrä kasvaa.

Jostain syystä käyttäytymällä kuin täysi sika naisia riittää ovista ja ikkunoista

Ja mistäs sinä sen tiedät? Oletko kärpäsenä katossa katsomassa kuinka sikoja miehet ovat parisuhteessa? Katsos kun vaikka mies kelpaa naiselle panopuuksi, ei hän välttämättä kelpaa parisuhteeseen, eli se siitä "naisia tulee ovista ja ikkunoista".

Vierailija
49/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama oletko Tinderissä vai livenä, suurin osa miehistä on pillua hakemassa. Suurin osa valehtelee ummet ja lammet, mm parisuhdestatuksensa. Vapaana on lähinnä reppanpoita, jotka etsii pillun ja äidin yhdistelmää, elämänhallintaongelmaisia, päihteiden käyttäjiä ja sellaisia, jotka eivät kelpaa kenellekään.

Vierailija
50/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mikä tuntuu henkiseltä pahoinpitelyltä, turvattomuudelta, hyväksikäytöltä, hulluksi tekemiseltä tai dissaamiselta on nykyisin normaalia. Siksi sinkkujen määrä kasvaa.

Jostain syystä käyttäytymällä kuin täysi sika naisia riittää ovista ja ikkunoista

Ja mistäs sinä sen tiedät? Oletko kärpäsenä katossa katsomassa kuinka sikoja miehet ovat parisuhteessa? Katsos kun vaikka mies kelpaa naiselle panopuuksi, ei hän välttämättä kelpaa parisuhteeseen, eli se siitä "naisia tulee ovista ja ikkunoista".

Tämä! Tämäkään ei tajua, että myös miestä voi käyttää vain kertakyrpänä, kun eihän nyt naiset, hys hys, vain v osu- huooorat , hyi hyi.

Vierailija
51/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menin, onneksi, mm. politiikkaan, en tosin seuraa löytääkseni vaan koska halusin vaikuttaa asioihin. Oman puolueeni paikallisyhdistyksen toimintaan. Sain nopeasti kymmeniä uusia tuttavia, Heidän joukossaan sellaisen, jonka kautta sittemmin tapasin nykyisen puolisoni.

Näin vaalien alla puolueissa on ihan erityisen paljon pöhinää ja lähtemällä teltalle tai ständille oman ehdokkaan tueksi tapaa vaikka kuinka paljon ihmisiä. Mutta tietysti silloin pitää myös sen asian olla aidosti kiinnostavaa, jonka puolesta siellä teltalla pönöttää.

Niin no, kun me ihmiset ollaan erilaisia. Eli jos olet introvertimpi, niin se tutustuminen voi olla itselleen mukavampaa deittisivun tms välityksellä.

Jos taas lähtee harrastukseen tms. sillä ajatuksella, että voisi ehkä tavata siellä tulevan puolison, niin ainakin itselläni se lataa odotuksia, joiden toteutuminen kuitenkin aika epätodennäköistä. Eli aloitan harrastuksia vain jos ne aidosti kiinnostavat, en siksi että mahdollisesti ehkä jonkun tapaisin.

Harmi vaan, että ne minua kiinnostavat harrastukset ovat sellaisia, joita teen yksin.

Vierailija
52/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh. Vässykkä.

Miksibolisi rehellinen kun siittä rehellisyydestä ei saa mitään kiitosta ja siltikin itse joutuu kuuntelemaan jatkuvaa valehtelua. Naisille kun tuo valehtelu on todella helppoa että ei taida olla enää minkäänlaista kynnystä valehtelun aloittamiseen. Eikä ole niin pientä asiaa mistä naiset ei valehtele

Hapanta, katkeraa, toista sukupuolta vihaavaa vinkujaa ei kukaan jaksa. Olet rasittava jo täällä, enpä yhtään ihmettele, että kukaan ei halua olla kanssasi. Minulle tuli päänsärky jo kahden kommenttisi lukemisesta.

Mikään tuosta syytös listasta ei osunut kohdalleen mutta jatka vain mielikuvitus maailmassa jossa kaikki on niin kuin sinä määrittelet

Vierailija
53/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostunut vastaa saman päivän aikana. Jos tulee jotain päiväkausien viestikatkoja, niin ihminen ei ole kiinnostunut. Mieti nyt miten itsekin toimit, kiinnostavalle miehelle vastaat ja laitat viestiä nopealla tahdilla eikä vastaaminen "unohdu" tai muuta hölynpölyä. Itse olen tällä hetkellä todella kiinnostunut yhdestä miehestä ja hän on useamman kerran päivän aikana mielessä.

Itse en vastaa heti. Ahdistaa jopa alussa liika viestittely. Olen nainen. Vaikka joku mies olisikin paljon mielessä, en jaksa mitään koko ajan viestittelyä. Sitten kun nähdään, niin jutellaan.

Heti on eri kuin vuorokauden sisällä. Mutta jos 24 h aikana ei ole tarvetta ottaa ihmiseen yhteyttä, niin ei se silloin kovin kiinnostava ole.

Ihmiset ovat erilaisia. Itsekin tykkään jutella livenä, kuten tuo kommentoimasi. Viestittelyn siinä välissä soisin olevan vain -milloin tavataan- osastoa. Sanon tämän aina suoraan ja se hyväksytään, mutta silti vähäinen viestittelyni saa aikaan sen, että naisen kiinnostus lopahtaa.

Vierailija
54/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että ainut mikä on muuttunut on se että naisten hypergamia on kasvanut.

Eli kaikki nämä jutut siitä että miehet katoavat seksin jälkeen johtuu siitä että nykypäivänä naisille kelpaa vain itseään tasokkaampi mies josta taas johtuu se että nämä miehet voivat olla maksimissaan kiinnostuneita vain kertapanosta.

Ratkaisu ongelmaan olisi taas se että naiset kiinnostuisivat niistä omantasoisista ihan kivoista miehistä jotka eivät herätä kipinää.

Tuo on ratkaisu sinun ongelmaasi, ei naisen. Jos mies ei "herätä kipinää" hän ei ole parisuhdemielessä mies lainkaan. Ei herätä tunteita eikä haluja. Sellaisella miehellä ei tee mitään.

Vierailija
55/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään tarvitse hyväksyä patologista valehtelijaa. Moni muu asia on soviteltavissa, mutta valehtelu ei ole yksi niistä asioista. Nainen haluaa olla suhteessa turvassa.

Pakko kommentoida ohiksena, että joka ikinen nainen joka on minut jättänyt, on harmitellut sitä, kun minuun voi luottaa ja minun kanssani on turvallista olla ja siksi tuntuu niin pahalta jättää minut. Kemiaa ja kipinääkin on ollut, mutta vain alkuhuuman verran. Minäkin haluaisin olla suhteessa turvassa, mutta sitä en ole saanut kokea.

Vierailija
56/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään tarvitse hyväksyä patologista valehtelijaa. Moni muu asia on soviteltavissa, mutta valehtelu ei ole yksi niistä asioista. Nainen haluaa olla suhteessa turvassa.

Pakko kommentoida ohiksena, että joka ikinen nainen joka on minut jättänyt, on harmitellut sitä, kun minuun voi luottaa ja minun kanssani on turvallista olla ja siksi tuntuu niin pahalta jättää minut. Kemiaa ja kipinääkin on ollut, mutta vain alkuhuuman verran. Minäkin haluaisin olla suhteessa turvassa, mutta sitä en ole saanut kokea.

Erotessa jättäjällä on usein huono omatunto, siksi toista kehutaan paljon. En ottaisi kovin vakavasti kehuja jotka sanotaan joko erotessa tai kun saa potkut töistä. Itse asiassa en antaisi niille mitään painoarvoa.

Vierailija
57/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että ainut mikä on muuttunut on se että naisten hypergamia on kasvanut.

Eli kaikki nämä jutut siitä että miehet katoavat seksin jälkeen johtuu siitä että nykypäivänä naisille kelpaa vain itseään tasokkaampi mies josta taas johtuu se että nämä miehet voivat olla maksimissaan kiinnostuneita vain kertapanosta.

Ratkaisu ongelmaan olisi taas se että naiset kiinnostuisivat niistä omantasoisista ihan kivoista miehistä jotka eivät herätä kipinää.

Ei, vaan ratkaisu ongelmaan on se, että sinä ja muut asiasta itkevät miehet kiinnostutte ja otatte oman tasoisenne naisen= sellaisen, jonka saatte. Näinhän se tasoteria menee. Se pätee myös teihin miehiin.

Vierailija
58/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erotessa jättäjällä on usein huono omatunto, siksi toista kehutaan paljon. En ottaisi kovin vakavasti kehuja jotka sanotaan joko erotessa tai kun saa potkut töistä. Itse asiassa en antaisi niille mitään painoarvoa.

Ei poista sitä faktaa, että minuun voi luottaa ja minun kanssani olisi turvallista olla.

Vierailija
59/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vain poimimassa haluamiasi ihmisiä, niin tinder toimii siihen parhaiten. Varaudu vain siihen että muutkin siellä poimii parempia ja parempia ihmisiä. 

ööö.. eikös tuossa kirjoittaja juuri totea että ei ihmisiä poimita. eli että ei ole olemassa jotain laaria josta näitä elävänä elämän ihmisiä löytyisi parisuhteeseen otettavaksi. 

Hän vaikuttaa harmittelevan sitä, kun ei ole vain poimittavaksi ihmisiä. Eli se olisi hänelle mieluinen toimintatapa. Siitä on kyse.

On se jännä kun ihmiset on vain netissä tai tuolla tosielämässä. Minun tuntemat ihmiset ovat yhtä lailla molemmissa maailmoissa tavattavissa.

Ohis

Vierailija
60/62 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei poista sitä faktaa, että minuun voi luottaa ja minun kanssani olisi turvallista olla.

Mikä ihmeen fakta? Ei tuo ole fakta vaan kehu jonka jättäjä sanoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä