Monelt meette töihin jos ootte töissä esim kahvilassa?
Pomo sanoo että tule töihin, niin että työvaatteet on päällä klo 6 eli silloin kun vuoro alkaa, mutta työkaverit sanoo, että ne tulee töihin jo viideltä, että kerkeevät tehdä alkujutut yms, joten tekevät ilmaseks tunnin töitä. Ylitöistä ei makseta.
Niin monelta te meette töihi?
Musta aik järkkyy, että pitäs tunti tehdä ilmaiseks töitä 🙄
Kommentit (24)
Ei tietenkään pidä tehdä ilmaiseksi töitä. Työvaatteet valmiiksi päällä kun vuoro alkaa, mutta kaikki muu tehdään työajalla.
Jos pomokin on sanonut, että tule kuudelta niin miksi ihmeessä kuuntelet työkavereita?
Älä tee ilmaiseksi töitä. Jos työvuoro alkaa klo 6 niin menet sen verran aikaisemmin että on työvaatteet päällä ja ehostukset tehtynä klo 6. Jos vaadittuja esivalmisteluja ei ehdi tekemään kuuden jälkeen niin silloin työvuoro pitää merkitä alkavaksi aikaisemmin eikä laskea sen varaan että työntekijät tekevät päivittäin tunnin ilmaista työtä.
Menen töihin 15-30 min ennen varsinaisen työajan alkua, mutta saan joka minuutista palkkaa. Ilmaiseksi en tekisi sekuntiakaan töitä eikä kenenkään pitäisi niin tehdäkään!
Nuorena ollessani töissä eräässä huvipuistossa, ohjeistuksena oli tehdä kaikki valmistelevat työt ENNEN kellokortin leimaamista. Jotkut onnettomat näin tekivätkin, itse en suostunut.
Olet valmis töihin tasan kun työvuoro alkaa. Et mene tuntia ennen tekemään mitään valmisteluita. Työnantajan ongelma jos ei työajalla ehdi!
3-1min vaille astun ovesta työvaatteet päällä. Puen ne jo kotona ettei tarvitse hengittää työilmaa yhtään enempää.
Silloin kun vuoro alkoi menin. Meillä oli aamulla ja illalla aukioloaikojen ulkopuolella aikaa niihin muihin töihin.
Jos asiakkaat viipyi pitkään niin sitten jäi pesemättä lattiat ja tiskit koska en minä ilmeiseksi töitä tee.
mene kertaamaan 10 luokka jos työ elämä on noin kamalaa seuraavaksi kyselet pitääkö töissä töitä tehdä ihan oikeesti.
Hei. Puhekieli olkoon puhekieltä , mutta kirjoitettuun kieleen voisi vähän panostaa. Olen eläköitynyt , mutta sairaalassa aikoinaan, jos työ alkoi kello seitsemän, piti olla työvaatteissa valmiina kello seitsemän. Ts, työvaatteisiin pukeutuminen tehtiin omalla ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Menen töihin 15-30 min ennen varsinaisen työajan alkua, mutta saan joka minuutista palkkaa. Ilmaiseksi en tekisi sekuntiakaan töitä eikä kenenkään pitäisi niin tehdäkään!
Nuorena ollessani töissä eräässä huvipuistossa, ohjeistuksena oli tehdä kaikki valmistelevat työt ENNEN kellokortin leimaamista. Jotkut onnettomat näin tekivätkin, itse en suostunut.
Samoin suunnilleen vajaa puoli tuntia ennen työvuoron alkua ollaan paikalla työvaatteet päällä.
Ennen leimaamista viedään eväät taukotilaan, haetaan lälläri ja varmistetaan oma työpiste.
Leimata saa viittä vaille työvuoron alku, jos leimaa liian aikaisin, esihenkilö siirtää sen leiman oikeaan kohtaan :D
Vierailija kirjoitti:
Varttia ennen avaamista riittää jos et halua juoda aamukahveja työkavereitten kanssa, mikä on aika kivaa.
Siel ollaan yksin aamuvuorossa tunti ennen ku kukaa tulee (kun ei oo enää perehdytys), joten ei pysty :D
Ja muut,
Niin oon ollu itekki sitä mieltä, etten tee ilmaseks työtä, mutta menin viimeeksiki about vartti ennen, ni työkaverit ei ollu kovin iloisia mulle siitä ja ne ei opettanu mulle kaikkee, koska "en tienny millo tuut niin tein ite"
Sairaalassa tosiaan työvaatteiden vaihtaminen on omalla ajalla, työajan alkaessa pitää olla työpisteellä valmiina aloittamaan työt. Mutta älä nyt missään ihmeessä mene tuntia aiemmin tekemään ilmaistöitä! Sellaiseen ei pidä suostua.
Kun työvuoro alkaa, ollaan työpisteessä työvaatteet päällä.
Etkö voisi ihmetellä työkavereille asiaa ja kysyä, että eivät kai he tee joka aamu ilmaiseksi töitä? Oletko ottanut asiaa puheeksi vielä?
bissis luuseria ahistaa kirjoitti:
mene kertaamaan 10 luokka jos työ elämä on noin kamalaa seuraavaksi kyselet pitääkö töissä töitä tehdä ihan oikeesti.
Vai pitäiskö sinun, kun tuo kirjoittaminen on tuota tasoa 🤔
Ja en oo "bissis" enkä "pissis" vaan olen ehkä täti niille muille työntekijöille..
Vierailija kirjoitti:
Etkö voisi ihmetellä työkavereille asiaa ja kysyä, että eivät kai he tee joka aamu ilmaiseksi töitä? Oletko ottanut asiaa puheeksi vielä?
Perehdytyksessä mulle sanottiin siitå ja ihmettelin sitä sille työkaverille, vastasi, että ei riitä muuten aika. 🙄🤔
Eli ette menisi siis liian ajoissa?
Eix oikeest pysty sillee niinq iha ite miettii noinki yksinkertast juttuu?
Varttia ennen avaamista riittää jos et halua juoda aamukahveja työkavereitten kanssa, mikä on aika kivaa.