Päihde- ja mielenterveys, kehitysvammaiset vai vanhukset/amk
Kokemuksia ko. "ryhmien" kanssa työskentelystä. Opiskelen amk:ssa ja pohdin suuntautumisia näiden välillä. Tällä hetkellä päihde- ja mielenterveystyö on vahvoilla, mutta en siltikään ole varma mitä haluan ja missä vahvuuteni olisivat.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Kokeile niiden harjoitteluiden kautta, mikä on sulle sopivin.
Tämä on hyvä idea. Ehkä myös kesätoitä voisi tehdä joihinkin noista. Kaikilla puolilla kyllä töitä tuntuu riittävän.
Kiitos vastauksista! Olisiko jollakulla kertoa plussia ja miinuksia ko. asiakasryhmien parissa työskentelystä sosionomina, toki omasta näkökulmasta tietenkin?
Ei väliä koska kaikkiin voi silti työllistyä. Kaikissa on omat hyvät puolensa mutta keharipuolella on paljon väkivaltaa ja työntekijä ei saa puolustautua. Tämä on hyvä muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei väliä koska kaikkiin voi silti työllistyä. Kaikissa on omat hyvät puolensa mutta keharipuolella on paljon väkivaltaa ja työntekijä ei saa puolustautua. Tämä on hyvä muistaa.
Kyllä sitä väkivaltaa, niin fyysistä kuin henkistä on myös vanhus sekä mielenterveys puolella. Vakio tällä alalla. Ja totta, työntekijän on vaikea puolustautua muutoin kuin perääntymällä tilanteesta pois.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, harjoittelut monesti viitoittaa suuntaa. Omalla kohdalla vanhustyöhön ajateltu suuntautuminen vaihtui vammaistyöhön vuosia sitte (tosin lähihoitajaopinnoissa).
Olen ollut tyytyväinen valintaan. Monipuolinen työnkuva.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä liikaa demonisoidaan keharipuolen väkivaltaisuutta. Mulla monen vuoden kokemus alalla työskentelystä, enkä ollenkaan allekirjoita tuota yleistystä.