Mitä tarkoitetaan sydämen sivistyksellä?
Kommentit (19)
Hyväntahtoisuutta, kaunista käytöstä, toisten huomioon ottamista. Näitä perushyveitä.
Sitä että osaa elää ihmisiksi ja antaa muidenkin elää tavallaan. Voisiko sanoa että moukkamaisuuden vastakohta? Seuraa aikaansa, ei välttämättä vaadi korkeakoulututkintoa. Sosiaalista älykkyyttä, vanhemmat ihmiset sanoisivat ehkä toisten huomioon ottamista. Ei kuitenkaan tarkoita kynnysmattona olemista.
Vierailija kirjoitti:
Hyväntahtoisuutta, kaunista käytöstä, toisten huomioon ottamista. Näitä perushyveitä.
En taida täyttää kriteereitä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko?
Vierailija kirjoitti:
Sitä että osaa elää ihmisiksi ja antaa muidenkin elää tavallaan. Voisiko sanoa että moukkamaisuuden vastakohta? Seuraa aikaansa, ei välttämättä vaadi korkeakoulututkintoa. Sosiaalista älykkyyttä, vanhemmat ihmiset sanoisivat ehkä toisten huomioon ottamista. Ei kuitenkaan tarkoita kynnysmattona olemista.
Olen moukkamainen. En seuraa aikaa, sosäly nolla ja olen kynnysmatto. Pahus sentään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko?
Persoonani on kehittynyt maksimiinsa yli 25-vuotiaana. Myöhäistä se on enään :(
Empatiaa ja ymmärrystä tai edes yritystä siihen. Aika harvinaista av:lla.
Kyse on siitä, kun kouluja käymätön osaa käyttäytyä toisia kohtaan kuin sivistysporvari.
Yleensä tätä ilmausta käytetään ihmisestä, jolla ei ole koulunkäynnillä hankittua sivistystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko?
Ei se mitään. Ainahan voit keskittyä olemaan ilkeä kuspää. Tsemppiä siihen.
Ukko39 kirjoitti:
Yleensä tätä ilmausta käytetään ihmisestä, jolla ei ole koulunkäynnillä hankittua sivistystä.
Mutta on lempeä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko?
Emmä halua olla ilkeä. Emmä kaiketi oo ilkee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko?
Emmä halua olla ilkeä. Emmä kaiketi oo ilkee
No ole mikä olet. Mitä tuota edes miettimään, jos kerran asenteesi on se että mitenkään ei ihminen voi itseään 25 ikävuoden jälkeen kehittää. Mikä sun pointti tässä on?
Mä vaan haluaisin oppia olemaan nykyistäkin kiltimpi, ettei tulisi enään ikinä vihaa tai riitaa joka on mun uskontoa vastaan. ^_^
Vierailija kirjoitti:
Mä vaan haluaisin oppia olemaan nykyistäkin kiltimpi, ettei tulisi enään ikinä vihaa tai riitaa joka on mun uskontoa vastaan. ^_^
Mutta sehän ei onnistu, kuten itse totesit. Olet jo liian vanha.
Next.
Nössöä, joka ei loista älyllään, fysiikallaan tai saavutuksillaan, joten hänelle pitää sitten keksiä tällainen lohdutusmeriitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sehän ei onnistu, kuten itse totesit. Olet jo liian vanha.
Next.
Never say, never!
Ihminen jolla on sydämen sivistystä on henkilö, joka pystyy kohtaamaan jokaisen henkilön ymmärtäen , hyväksyen, ja arvostaen
Lisäksi myös haluaa tuntea ja tietää ympäröivän maailman.
Ei sillä mitään mielekästä tarkoiteta.