Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko ekaluokkalaiset valikoivat kaveriseuransa, vai leikkivät kaikkien kanssa tasapuolisesti?

Vierailija
21.08.2008 |

Itse muistelen että 80-luvulla pari ekaa luokkaa kaikki olivat kavereita keskenään ja paraskaveri -jutut tulivat kuvaan vasta myöhemmin.

Mutta nykyään... Joko ekaluokkalaiset syrjivät joitain eivätkä ota mukaan leikkeihin? Onko tämä yleisempää tytöillä kuin pojilla?

Jos vaikka opettajiakin löytyisi kommentoimaan vanhempien lisäksi. Niin, ja jos tällaista esiintyy, onko opettaja tehokas apu kitkemään syrjinnän?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä opettaja sai syrjinnän loppumaan, pari kaveria päätti, ettei kukaan saa leikkiä tiettyjen partin lapsen kanssa,

Vierailija
2/6 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on koulua ollut niin vähän aikaa että välitunnilla ei luokkajaot vielä näy. Enemmänkin kaveriporukka koostuu eskariaikaisista hyvistä kavereista. Ja nämä hyvät kaverit on meidän pojalla vilkkaita ja urheilullisia lapsia kuten on omanikin, hassuttelevia jne. Rauhallisemmilla näkyy olevan oma porukkansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoi päiväkodissa, että olivat joutuneet puuttumaan asiaan kun neljä tyttöä (joista yksi minun tyttäreni) ovat niin hyvää kaveria keskenään, että eivät huoli muita mukaan leikkeihin.

Eli kyllä ne aika aikaisin oppii seuransa valitsemaan.

Vierailija
4/6 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo että tytöillä on enemmän tätä klikkautumista, heillä on paras kaveri. No sekin voi vielä vaihtua aina säännöllisin väliajoin. Pojat taasen leikkivät usein ryhmissä.

Vierailija
5/6 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli kyllä jo myös vuonna-79, jolloin minä olen koulun aloittanut. Eli ei maailma niin kauheasti ole muuttunut.

Koulussa ollaan ehkä enemmän porukassa eikä ketään syrjitä, mutta kyllä vapaa-ajalla ollaan vain parhaiden kavereiden kanssa ja silloin saattaa ikävä kyllä joku jäädä porukan ulkopuolelle.

Vierailija
6/6 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla vielä oli todella niin, että kaikki leikkivät kaikkien kanssa (siis tytöt keskenään, harvoin kuulemma poikien kanssa). Myös meillä kotona kävivät lähes kaikki luokan tytöt ja päin vastoin.

Nyt näyttäisi siltä, että parhaat kaverit erottuvat vähitellen joukosta. Ei edelleenkään tietääkseni ole mitään syrjintää, mutta samojen tyttöjen kanssa lapseni pyörii päivästä toiseen.