Sprinolaktoni, käyttääkö kukaan?
Mihin käytät, millä annoksella ja onko ollut sivuvaikutuksia?
Kommentit (13)
Puoli vuotta kokeilin hiustenlähtöön. Hetkeksi hillitsi, sitten teho hiipui. Nykyisin tukka ihan ok. Taisi olla jotain hormonivaihteluita.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoititko spironolaktonia?
Ohops, kyllä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta kokeilin hiustenlähtöön. Hetkeksi hillitsi, sitten teho hiipui. Nykyisin tukka ihan ok. Taisi olla jotain hormonivaihteluita.
Millainen annostus, miten pitkään meni, että auttoi ja oliko sivuvaikutuksia? Mietin uskallanko aloittaa, kun ei ole korkea verenpaine.
Kokemuksia kaivataan mutta ilmeisesti ei ole kovin yleisesti käytetty mainitsemiini ongelmiin. Ap
Spironelactone 25 mg. Sydämen vajaatoimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kokeillut akneen tai hiustenlähtöön tätä? Ap
Minulle tulee ajoittain ikäviä paiseita nivusiin, siihen sain tuota ja on tehonnut. Myös finnit hävinneet kasvoista, kuivattaa kyllä ihoa joten rasvata saa ainakin jokatoinen päivä.
Mulla on tämä käytössä hormonaaliseen akneen. Olen kohta 40 ja kaiken muun monesti kokeillut.
Annostus alkuun 50 mg/vrk, sitten nostetaan 100. Aiemmissa kuureissa (en ole saanut ylipuhuttua tätä vielä pysyväksi) samalla tavalla ja vaikutus kyllä alkoi parhaiten vasta tuolla isommalla annoksella. Toimii mielestäni loistavasti, ihon ja hiusten rasvoittuminen ja vaikeat hormonifinnit jää pois ja tukka on hyvässä kunnossa. Mulla on myös ruusufinni, joka ajoittain oireilee, mutta hankala akne tällä on talttunut. Ennen menkkoja voi joku pikkufinni tulla, mutta esim. selän alue pysyy siistinä.
Jonkun verran huippaa ylös noustessa ja verenpaine on ihanteellisen ja matalan rajalla. Pissattaa usein, koska on nesteenpoistolääke. Labra-arvot on aina olleet hyvät.
Vielä lisäyksenä, meni useampi kk siis ennen kuin alkoi auttaa. Samoin lopetettaessa pari kk ja alkoi taas pahentua (ja hiukset lähteä)
Sehän on sydänlääke. Vajaatoimintaan. Pitäisi ottaa ruokailun yhteydessä.
Olen aloittamassa piakkoin aknen hoitoon.
Suomessa vähemmän käytetty aknen hoidossa, mutta esim. Jenkeissä käytetään paljon akneen. Toimii useimmilla hyvin!
Onko kukaan kokeillut akneen tai hiustenlähtöön tätä? Ap