Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhdeneuvot heille: voimaantuva nainen ja stressaantunut mies

Saapasjalkakissa
09.09.2022 |

Nyt saa ihan luvan kanssa antaa neuvoja pitkään parisuhteeseen, vaikka pitkän kaavan kautta, jos olette otsikon henkilöitymien kanssa samaa läpikäyneet ja saaneet vaikkapa ammattilaiselta parisuhdeneuvoja tai psykologilta ohjeita, miten tilannetta hoitaa.

Olosuhde: pitkä avioliitto. Keski-ikäiset osapuolet ja teinit lapset. Nainen on keski-iässä alkanut voimaantua, eikä ole enää niin pompoteltavissa. Mies tekee todella paljon töitä perheen elannon eteen ja on stressaantunut ja valittaa lähes kaikesta.

Mies nalkuttaa vaimolle, joka ei jaksa kaikkia asioita hoitaa terveyssyistä, eikä jaksaisi kuunnella lasten lisäksi miehen valitusta tai olla "käskytettävissä". Vaimo taas on kiittämätön. Tästä aiheutuu sanaharkkaa, jota teinit eivät jaksa kuunnella. Vaimo laittaa tällöin miehelle kirjeitä, mies vastaa että miksi kirjeitä laittaa kun voi puhua. Paitsi että mies ei puhu. Valittaa. Vaimo kiukustuu. Vaimo valittaa miehen jatkuvasta kiukusta ja mies vastaa että johtuu ihan vain vaimosta, ei työstä tai muusta.

Tässä sitten kiukkuavat teinit välissä. Teinitkään eivät jaksa isän jyrkähköjä mielipiteitä vaan tukeutuvat äitiin, joka on lepsumpi.

Vaimo haluaisi yhteistä kahdenkeskeistä aikaa, mies haluaa olla ystävien kanssa vaimo mukanaan. Molempiin ei ole aikaa. Vaimon ja miehen mielipiteet eroavat 95% ajasta. Kumpikaan ei ymmärrä toista osapuolta. Molemmat ovat turhautuneita.

Mitenkäs tuollaista hypoteettista tilannetta olette lähteneet purkamaan?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos mökkeilykään ei auta? Meillä mies työuupunut. silti niinä viikkoina, kun olen kotona mies vain valittaa. Ei arvosta sen enempää kuin ennenkään.

N40 M44

Vierailija
22/32 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on voimaantunutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on voimaantunutta?

Nainen.

Vierailija
24/32 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies joutuu kokemaan naisen voimaantumisen.

Vierailija
25/32 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala käydä yökerhoissa ja anna miesten nuolla kaulaa.

Vierailija
26/32 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue Anna-Leena Härkösen Ei kiitos. Saat vertaistukea.

Siinä mies mankui ja valitti. Nainen antoi (ainakin päänsä sisällä) tulla täyslaidallisen turhautumistaan siihen.

Vierailija
27/32 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei erottu kirjoitti:

Olen pitkässä parisuhteessa, kestänyt 41 vuotta ja kaikki nämä parisuhdetta koetelleet vaikeudet läpi käyty. Itse huomasin vaihde vuosissa ollessani, että projisoin oman huonon oloni miehen syyksi. Vika oli ainoastaan minun kilpirauhasen vajaatoiminnassa, joka on todella yleistä, kun estrogeeni tasot laskee. Samoin kävi miehelleni testosteroni tasojen laskiessa. Eli kyllä vika on usein hormoneissa eikä parisuhteessa, kun puhutaan keski ikäisistä ihmisistä. Ei vaan jaksa mitään.

Olen käynyt itse kilpparikokeissa useaan otteeseen. Laitan nyt mieheni testokokeeseen. Hän on jotenkin todella taantunut.

Vierailija
28/32 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viesti siis ap eli SJK.

Vierailija
29/32 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala käydä yökerhoissa ja anna miesten nuolla kaulaa.

Itse asiassa 🤭 kerran kävin nyt baarissa ja siellä miekkonen tuli ehdottamaan että lähtisinkö mukaan mieskimppaan. Kuulema esim. nuoltaisi... no ei kaulaa. Olin että mitäääh. En siis pysty edes pettämään, olen silleen vanhoillinen.

Vierailija
30/32 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei näytä kuuntelevan toisiaan, vaan yrittää olla oikeassa.

Vierailija
31/32 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeilla nimillä:

Voimaantunut nainen = järkyttävä akka

Stressaantunut mies = hermoheikko kotityranni

Vierailija
32/32 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset