Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-vuotias lapseni löi eilen minua - vein hänen ruudut varastoon

Vierailija
09.09.2022 |

Lapsi tuntee katumusta teosta. Valitettavasti tämä ei ollut ensimmäinen kerta. Uskon, että juuri ruudulla liian pitkään oleminen aiheuttaa hänen ahgressiivisuutensa. Aggressiivisuus purkautuu yleensä sen jälkeen kun vaadin laittamaan ruudut pois ja tekemään vaikkapa läksyt.

Mitä tälle ruutuongelmalle pitäisi tehdä? Päivän hesarissa oli hyvä kirjoitus, jossa sanottiin: nuorisopsykiatrialla olen huomannut, että useimpien potilaitteni aika kuluu ruudin edessä omassa huoneessa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ruudun, ei ruudin. Vaikka jotain samaahan noissa on

Vierailija
2/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tänne tulee joku kertomaan miten hienosti heillä on asia hoidettu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas teillä hienosti asia hoidettu

Vierailija
4/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ruutumeiniki on tikittävä aikapommi, siitä olen aivan varma.

Vierailija
5/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahgressivuutensa

Vierailija
6/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös aikuisten parissa. Ihmiset ovat liimaantuneet älypuhelimiinsa ja ihmettelevät kun lapset tekevät samaa. Näyttäkää itse esimerkkiä!

Vierailija
7/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joo

Vierailija
8/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoitat sitä ruutuaikaa? Miten muutenkaan pystyt kontrolloimaan? Pistät lapsen pihalle. Niin meillä tehtiin lapsuudessa: ulkona piti olla päivittäin ja vähintään pari tuntia. Teen samaa myös mun lapsella. Ulkoilee minun kanssa tai ilman minua. Lapsen aivot kehittyvät siitä kun on tylsää, joten siksi ihmettelee toisinaan yksin tai ystävien kanssa. Kun kohtaa tylsyyttä niin ei normaali lapsi jää istumaan vaan alkaa touhuamaan.

Tilanne on kyllä teillä paha jos lyödä pitää. Todellakin tuosta lähtisi kaikki mahdollinen pois muutamaksi päiväksi (myös koulun osalta) ja edes tv:tä ei avattaisi perheessä. Sen kun ottaisi kirjan käteen ja lukisi sitä. Kävisi pihalla, tapaisi ystäviä, opiskelisi ja auttaisi kotitöissä.

Vierailija
9/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksyt ensin, sitten ruutu. Ja huom! Läksyt kunnolla ja ne tarkistetaan aikuisen toimesta ennenkuin ruudun ääreen.

Vierailija
10/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkääpäs viedä NAISEN ruudut varastoon,  kun lyö miestään. Iso osa naisistani on oikeasti lyönyt minua eli 3 kappaletta. Minä en ole lyönyt naista kertaakaan . Tukistanut olen pari kertaa.

Vierailija
11/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajoitat sitä ruutuaikaa? Miten muutenkaan pystyt kontrolloimaan? Pistät lapsen pihalle. Niin meillä tehtiin lapsuudessa: ulkona piti olla päivittäin ja vähintään pari tuntia. Teen samaa myös mun lapsella. Ulkoilee minun kanssa tai ilman minua. Lapsen aivot kehittyvät siitä kun on tylsää, joten siksi ihmettelee toisinaan yksin tai ystävien kanssa. Kun kohtaa tylsyyttä niin ei normaali lapsi jää istumaan vaan alkaa touhuamaan.

Tilanne on kyllä teillä paha jos lyödä pitää. Todellakin tuosta lähtisi kaikki mahdollinen pois muutamaksi päiväksi (myös koulun osalta) ja edes tv:tä ei avattaisi perheessä. Sen kun ottaisi kirjan käteen ja lukisi sitä. Kävisi pihalla, tapaisi ystäviä, opiskelisi ja auttaisi kotitöissä.

Eikös Ap juuri rajoittanut? Sen seurauksena häntä lyötiin

Vierailija
12/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös aikuisten parissa. Ihmiset ovat liimaantuneet älypuhelimiinsa ja ihmettelevät kun lapset tekevät samaa. Näyttäkää itse esimerkkiä!

Esim sinä. Miksi roikut av-palstalla tähän aikaan? Eikö

Ole parempaa tekemistä?

Vierailija
13/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läksyt ensin, sitten ruutu. Ja huom! Läksyt kunnolla ja ne tarkistetaan aikuisen toimesta ennenkuin ruudun ääreen.

Miksi ylipäätään pitää päästä ruudun ääreen? Ilmankin voi elää.

Vierailija
14/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi hän lyö kaveriaan, puolisoaan, ihan ketä vaan ja sitten onkin osoite vankila.

Vierailija
15/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna sen olla noin paljon ruudulla. Auttaisiko joku urheiluharrastus?

Vierailija
16/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ruudut aiheuttavat väkivaltaisuutta. Meillä tehdään velvollisuudet ensin ja vasta sitten pelaamiset. Olisi kiva antaa pelata koulun jälkeen ja sitten vasta tehdä läksyt, mutta se ei toimi meillä. Mieluummin myös useita lyhyitä pelihetkiä kuin yksi pitkä.

Vierailija
17/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään pitää päästä ruudun ääreen? Ilmankin voi elää.

Että äiti saa omaa aikaa. Mikä se oma aika edes on? Lapset ei kuitenkaan siihen kuulu.

Vierailija
18/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi hän lyö kaveriaan, puolisoaan, ihan ketä vaan ja sitten onkin osoite vankila.

Tiedostan tämän. Siksi olenkin puuttunut asiaan. Ruudun vieminen ei ollut ainoa asia joka teostaan seurasi.

Vierailija
19/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitatte säännön että että ma-to saa 3h ruutuaikaa päivässä. Pe-Su 5-6h päivässä. App storesta etsimällä löytyy sovelluksia jotka rajoittaa ajalllista olemista somessa, ja kun aika on nollassa ei sinä päivänä enää pääse nettiin sillä kännykällä ja padilla

Vierailija
20/26 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnosta erkaantuminen oli ja on ihmiskunnan pahin virhe ikinä. Luonnosta erkaantunut ihminen on tyhmä, helposti manipuloitava, juureton, yksinäinen, ahdistunut, masentunut, päämäärätön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi