Onko 16. pp:n nega varma nega??
Hei,
onko kellään vastaavia kokemuksia: ovulaation piti olla jo 16 päivää sitten, nyt ei ole kuukautisia mutta raskaustesti oli selvästi negatiivinen.
Missä vaiheessa pitäisi huolestua, jos vuotoa ei kuulu eikä testi muutu positiiviseksi?
Otin kyllä lääkäriini yhteyttä, mutta tuskin saan vastausta ennen viikonloppua, siksi kyselen onko muilla vastaavia kokemuksia.
Itse epäilen, että onkohan ovulaatiota tapahtunutkaan. Lääkäri katsoi ultraäänellä, että näin olisi käynyt. Millään testillä sitä ei ole todettu. Kärsin PCO:sta ja söin ensi kertaa Clomifenejä, aiemmin kuukautiset tuli vain Terolutien avulla. Mutta nyt siis lääkkeenä pelkät Clomit.
Tätiä odotellessa... Tai plussaa... Jälkimmäiseen en enää jaksa oikein uskoa...
Kommentit (6)
Kiitos vastauksesta ja nikkikehuista!
Hmm, en tiedä näkikö lääkäri mitään keltarauhasta! Sellaisesta hän ei maininnut. Sanoi, että n. 2-senttinen rakkula näyttää puhjenneen, koska on litistynyt ja kohdun takana on hieman nestettä. Limakalvo oli kuulemma ihan kohtuullinen, en tosin muista kuinka paksu.
Tää on todella hämmentävää! Teen huomisaamuna vielä varoiksi raskaustestin ja otan yhteyttä lääkäriin. Itse alan epäillä, että sieltä ei jostain syystä sittenkään ole irronnut munasolua... Toivottavasti kyse ei ole liian ohuesta limakalvosta ainakaan!
Kerron sitten, miten kävi. Toivottavasti asia selviää pian. Ottaa päähän, kun jo ehdin olla iloinen lääkkeiden toimivuudesta. Nyt taas tökkii.
En siis oikein ymmärtänyt eilen, että olet syönyt clomifenia. Mulla on käynyt 2 kertaa samalla tavalla, että menkat eivät tulleet eikä plussaa! En nyt kirveelläkään muista sitä selitystä mutta joka tapauksessa klinikalla sanottiin, että on varmasti negatiivinen silloin kun soitin. Mutta en muista sitäkään miten paljon myöhässä ne menkat oli.
Joo olen siis syönyt Clomeja, en ole varmaan selkeästi kertonut taustoja.
Hyvä kuulla etten ole ihan epänormaali tapaus, vaan muillakin on tällaisia kokemuksia. Odotan mielenkiinnolla, mitä lääkäri sanoo asiasta!
Ohhoh: Muistatko mitä tehtiin kun et saanut menkkoja? Tuliko ne lopulta vai söitkö Terolutia? Oliko menkat " normaalit" ? Jatkoitko sen jälkeen Clomeilla?
Söin terolutit lopulta joo. Menkat oli ihan normaalit. Me pidettiin taukoa seuraavista hoidoista ja seuraavaan hoitoon otimme mukaan sitten piikit koska näytti, ettei noi clomit enää tehoa.
Tärkeä kysymys on, näkikö lääkäri ultrassa KELTARAUHASEN. Jos näki, niin ovulaatio on varmasti tapahtunut. Jos lääkäri taas näki vain suuren follikkelin, ei ovulaatiosta voi olla varma. Minulla on joskus follikkelit jääneet poksahtamatta.
Joskus - harvoin - clomit laihduttaa limakalvon niin laihaksi, ettei ole mitään vuotoa, mitä tulla. Jos näin on käynyt, clomit ei sovi sinulle, koska limiksen pitää olla paksu ja kaunis kiinnittymiselle.
Onpa sinulla IIIHAAANA nikki!