Exä laittoi pään sekaisin.
Eilen meillä oli sovittu tapaaminen exän kanssa. Vaihdoimme vielä viimeiset tavarat. Erosta aikaa muutama kuukausi. Juttu luisti todella hyvin, molemmat jatkuvasti selkeästi hakeutui askeleen liian lähelle toista ja vain ujosti vilkuili toista.
Luulin päässäni erosta yli, mutta nyt olen aivan sekaisin. Päässä surisee, haukoin koko eilisen henkeä. En ole kokenut tällaista huumaa ja kemioiden roiskintaa edes tämän exäni kanssa alkuvaiheessakaan.
Onko tälle joku järkevä "tieteellinen" selitys, vai mitä ihmettä tämä on? Olen ihan oikeasti ahdistunut, joku ihme rakkauspuuska iski kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Kommentit (11)
Me myös olimme kaksi kuukautta erossa. Kipinä syttyi uudelleen ja siitä seurasi jo 22 v. kestänyt avioliitto. Selvitä tunteesi.
Kun ne kaikki pilvilinnojen rakentelut poistuu harteilta voi olla toisen seurassa rennommin.
tässä vaiheessa olet unohtanut sen, millaista arki exän kanssa oli, ja olet havainnut ettäei se arki kovin kummoista eron jälkeenkään ole. Kannattaa antaa tunteiden laantua, ja jos sen jälkeen kun ei enää tunnu, että on ihan sekaisin, mieti asiaa uudelleen. Jos vielä silloin tuntuu, että suhde olisi pelastettavissa, voi ottaa yhteyttä exään ja kuulostella hänen tuntemuksiaan, mutta älä kiirehdi, monelle käynyt niin että erotaan, palataan yhteen, erotaan taas jne. Sellainen kierre ei ole kivaa kenellekään.
Erotessa pitää hyväksyä, että tulee myös hetkiä, jolloin pohtii oliko ero sittenkään hyvä ratkaisu, mutta usein ajan kanssa vasta huomaa, että kyllä se oli oikein. Vaikeat tunteet kuuluu aina eroon, silloinkin, kun on itse se, joka halusi erota.
No se mikä mulla iski eron jälkeen, oli hirveä seksin puute. Kun olin ollut 21 vuotta itse uskollisesti avioliitossa saman miehen kanssa, en ihan heti osannut lähteä baanallekaan seksin perään. Se exä oli siinä pyörimässä lasten asioissa ja välillä muutenkin, ja niin siinä kävi että aika paljonkin harrasteltiin seksiä. Joka oli meillä yleensä toiminut ihan hyvin. Kutkutti myös tietoisuus siitä, että exän sivusuhdehan ei meidän seksistä tiennyt eikä siitä taatusti olisi tykännyt jos olisi tiennyt. (Sai kyllä sitten puoli vuotta myöhemmin tietää ja mulle tuli härskejä tekstiviestejä tältä exän uudelta, mutta silloinhan oli jo meiltä seksit loppuneet ja minun puolestani tyttörukka sai läyhätä ihan rauhassa).
Siinä seksissä sitten ei ollut kyllä enää mistään rakkaudesta kyse, vain himosta.
Tiedän useita pareja parisuhdeneuvojista uskonnon opettajiin, ketkä ovat onnistuneesti palanneet yhteen. Älä nyt ainakaan tuohon tuota jätä kerrasta.
Suututtaa tässäkin ketjussa miten joillekin exä on muka ehdoton Nou Nou. On sitä aika moni pari välillä tarvinnut tuumaustauon minkä jälkeen onnistunutkin, minä mukaan lukien. Onneksi en sillon mitään vauvapalstaa kuunnellut, olisi jäänyt muuten nykyinen avioliitto solmimatta.
Itse koin exää kohtaa samaa, kun aikoinaan näin vuosien tauon jälkeen. Hän koki ehkä vielä voimakkaammin ja pyysi yöksi luokseen ja kehoitti laittamaan viestiä. Olen kuitenkin parisuhteessa ja jätin asian sikseen, vaikka poltetta oli.
Erossa oleminen vaan varmaan tekee hyvää.
Koin joskus vuosia sitten saman. Jos olet varma, että myös toisella osapuolella oli kipinöitä, eikä kaikki ollut vain sinun pääsi sisässä, sovi tai ainakin yritä, uusi tapaaminen. Muuten jäät miettimään pahimmillaan loppuelämäksesi. Been there, done that ja avioliittoni pelastui.