Mieluumin ilman sähköä talven, kuin Venäjän murhaamisen tukeminen
Uudet kuvat ovat järkyttävä esimerkki jo minusta 2. maailmansotaa muistuttavasta toiminnasta. Venäläisiä ei pysty katsomaan silmiin seuraavaan 100 vuoteen...
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Kun ei vaan kaikki meidän sähkön säästö ja kovat hinnat valuisi hukkaan:
Jutun "asiantuntija" voisi vielä selittää miten se kartuttaa kovasti Venäjän sotakassaa jos Eurooppa ei osta sähkö, kaasua ja öljyä Venäjältä ensinkään.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei edes tarvitse olla kokonaan ilman sähköä. Parin tunnin sähkökatko on eri asia kuin olla koko talvi ilman sähköä.
Aika iso osa suomalaisista vielä käy sähköttömällä kesämökilläkin. Ja ulkohuussia on käyttänyt lähes jokainen meistä, mökillä tai metsäretkellä, ei se ole mikään ihmetyksen aihe suomalaisille.
Ja jos tämä ajoittuu vielä yöaikoihin, niin moniko suomalainen edes tietää olleen sähkökatkos, tyytyväisenä tuhistessaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis koko talvi ilman sähköä? Emme kestä edes yhtä viikkoa ilman sähköä. Mieti mitä voi tehdä ilman sähköä. Niinpä, ei juuri mitään.
Minä en ole valmis uhraamaan minkään vieraan maan puolesta elämänlaatuani.
Voi Pjotr, ota huikka! Votka lämmittää vähän aikaa. Sen jälkeen voit kääriytyä kaalinlehtiin.
Sitten vaan rakentamaan paskahuusseja kerrostalojen pihoille :D Jonotusnumerot käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei edes tarvitse olla kokonaan ilman sähköä. Parin tunnin sähkökatko on eri asia kuin olla koko talvi ilman sähköä.
Aika iso osa suomalaisista vielä käy sähköttömällä kesämökilläkin. Ja ulkohuussia on käyttänyt lähes jokainen meistä, mökillä tai metsäretkellä, ei se ole mikään ihmetyksen aihe suomalaisille.
Ja jos tämä ajoittuu vielä yöaikoihin, niin moniko suomalainen edes tietää olleen sähkökatkos, tyytyväisenä tuhistessaan.
Aamulla hellän kello vilkkuu jos yöllä on ollut sähkökatko.
KATASTROOF EN KESTÄ TÄTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Siis koko talvi ilman sähköä? Emme kestä edes yhtä viikkoa ilman sähköä. Mieti mitä voi tehdä ilman sähköä. Niinpä, ei juuri mitään.
Pakko olla osittain samaa mieltä en minä ole uhannut sodalla enkä minä toivonut sotaa ja ihmisten murhaamista:(
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan rakentamaan paskahuusseja kerrostalojen pihoille :D Jonotusnumerot käyttöön.
Mistä olet saanut päähäsi että sähkökatkon takia kerrostalojen wc:t lakkaisivat toimimasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi Pjotr, ota huikka! Votka lämmittää vähän aikaa. Sen jälkeen voit kääriytyä kaalinlehtiin.
Tollo. Kuvitteletko että kaikki suomalaiset ovat samaa mieltä ukrainalaisten auttamisessa ja omasta hyvinvoinnistaan tinkimisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla osittain samaa mieltä en minä ole uhannut sodalla enkä minä toivonut sotaa ja ihmisten murhaamista:(
Lämmittääkö verellä tuotettu energia?
Oot pullamössöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tollo. Kuvitteletko että kaikki suomalaiset ovat samaa mieltä ukrainalaisten auttamisessa ja omasta hyvinvoinnistaan tinkimisessä.
Ei, kyllä teidät VKK5GNWO maanpetturit tiedetään.
.ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet saanut päähäsi että sähkökatkon takia kerrostalojen wc:t lakkaisivat toimimasta?
Heh, niin, se vesihän tulee sinne pönttöön ihan itsekseen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on ylipainoinen kansa. Viileys auttaa painonhallinnassa. Kansantalous kiittää.
Ihme marisijoita täällä. Missä on se kuuluisa suomalainen sisu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, niin, se vesihän tulee sinne pönttöön ihan itsekseen :D
Kerrostalossa se itseasiassa tulee. Paine tulee vesitornista. Ja pumppu vesitornissa voi käydä varavoimalla.
Kylmästä vedestä olisi se hyöty, ettei teini lutraisi puolta tuntia.
Tuolloin moni jättäisi suihkun välistä ja pesisi tukkansa ja kainalonsa lavuaarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö seuraa uutisia? Ei ne katkot yöllä ole, kun yöllä ei muutenkaan paljon sähköä kulu. Voivat olla esim. klo 7-9 arkiaamuna.
Vierailija kirjoitti:
Joissain maissa on jo alettu laske paljonko ihmisiä tulee kuolemaan kylmyyteen sähkön puutteen vuoksi... eivät ole enää pikkulukuja nuo laskelmat... pahinta tässä on corporaatioiden ahneus ja näitä tukevien poliitikkojen ahneus eri maissa... rahaa pitää saada muutamille yksityistileille niin paljon kuin mahdollista...
Mennyjovittuuncorporaatioines.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain maissa on jo alettu laske paljonko ihmisiä tulee kuolemaan kylmyyteen sähkön puutteen vuoksi... eivät ole enää pikkulukuja nuo laskelmat... pahinta tässä on corporaatioiden ahneus ja näitä tukevien poliitikkojen ahneus eri maissa... rahaa pitää saada muutamille yksityistileille niin paljon kuin mahdollista...
Mennyjovittuuncorporaatioines.
Totuus ottaa koville?
Vierailija kirjoitti:
Sinun ja Igorin puolesta todella toivon, että tuo ei ole totta, Venäjää tullaan vihaamaan ikuisesti jos yksikin mummo kuolee. Et nyt onnistu propagandassasi, ihmiset vaan alkavat vihata Venäjää yhä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva se on varmaan ok taloissa puita lämmitellä takassa ja lämmittää. Minua huolestuttaa kun asun kaupungin vuokrarivarissa jossa on muutenkin huonot eristeet. Ei ole mitään mahdollisuutta lämmittää kuin se kaukolämpö.
Tavanomaiset takat omakotitlaloissakin on vain apulämmittimiä, ei niillä pidetä koko taloa lämpimänä pakkasilla.
Kaasugrilli on hyyvä hätälämmitin, jos ei mitään muuta ole käytettävissä.
Tavanomaisen nykyaikaisen talon lämpötila ei montaa astetta laske vaikka olisi vuorokauden ilman lämmitystä.
Todellakin. Mä ainakin olisin valmis tekemään aika paljon erinäisiä luopumisia, jos vaan valtio jatkaa Ukrainan tukemista. Ei haittaa pikku sähkökatkon, ne on tuttua jo 70-luvulta. Kaikki peliin Suomen valtio, kyllä me kansalaiset joustetaan. Sota pitää saada loppumaan ja sen jlk on jälleen rakennuksen aika.