Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähän laiha tai lihava, mitä väliä?

Laiheliini
07.09.2022 |

Löytyykö täältä muita naisia tai miehiä jotka ovat luonnostaan laihoja? Olen 35v nainen ja olen aina ollut alipainoinen. Syön kyllä paljon mutta en yksinkertaisesti liho. Painonnosto on ollut ainut keino millä saan edes vähän lihaa luiden päälle. Kohtalotoverit, haluaisin kuulla teistä ja teidän kokemuksistanne. Ja erityisesti siitä mitä mieltä olette nykyajan kehokäsityksestä? Minua huolestuttaa se, että ihmiset ovat niin keskittyneitä ulkonäköönsä. Olen saanut läpi elämäni kuulla kuinka olen niiiiin kauhean laiha tai kerrassaan upea. Luonnostaan laihana ihmisenä pääsee todellakin aitopaikalta seuraamaan muiden vinksahtanutta suhdetta ruokaan. Toisin sanoen, olen sinut laihan kroppani kanssa mutta se miten muut siihen suhtautuvat aiheuttaa huolta yhteiskunnan tilasta. Meneekö meillä "liian hyvin" kun ollaan päädytty tällaiseen tilanteeseen? Vähän yli- tai alipainoinen, mitä väliä sillä on, kunhan on terve ja voi hyvin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen suomalainen on ylipainoinen ja se ei ole enää leikin asia vaan asia jolle pitää oikeasti tehdä jotakin. Tämä kaikki maksaa yhteiskunnalle enemmän kuin esim ilmastonmuutos, päihteet ja tupakka yhteensä. Tämä ei ole enää yksittäisen ihmisen henkilökohtainen asia vaan yhteiskunnallinen ongelma.

Vierailija
2/7 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen suomalainen on ylipainoinen ja se ei ole enää leikin asia vaan asia jolle pitää oikeasti tehdä jotakin. Tämä kaikki maksaa yhteiskunnalle enemmän kuin esim ilmastonmuutos, päihteet ja tupakka yhteensä. Tämä ei ole enää yksittäisen ihmisen henkilökohtainen asia vaan yhteiskunnallinen ongelma.

Alkuviikosta oli uutinen, jossa kerrottiin peruskouluikäisistä 42% olevan ylipainoisia. Se on ihan hirvittävä luku. Linkitän uutisen heti kun löydän sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuviikosta oli uutinen, jossa kerrottiin peruskouluikäisistä 42% olevan ylipainoisia. Se on ihan hirvittävä luku. Linkitän uutisen heti kun löydän sen.

Reilu kaksi vuotta oli koko ajan jatkuva huolipuhe pandemiasta nimeltä korona, jonka aikana unohtui kaksi todellista pandemiaa, jotka on yli muiden, lihominen ja mielenterveysongelmat.

Vierailija
4/7 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka, useimpien mielestä jopa laiha. Kasvoni ovat pyöreät, joten vaatteilla saan verhottua itseni ns normaaliksi. Mutta kyllä vähän ärsyttää kun ihmiset sitten yllättyneenä sanovat että kamala kun olet laiha, syötkö mitään, jne. Miksen syö itseäni normaaliksi. Kai luulevat olevansa kohteliaita.

Mieluusti söisin enemmän, ja vaikka nakkrja, munkkeja ja limsaa, mutta allergioiden, suolisto-ongelmien ja erittäin pahan närästyksen takia joudun olemaan todella tarkka syömisistäni. Lääkkeiden avulla syön nytkin. Ja ihmiset luulevat että laihdutan.

Ihan sama kun menisin huutamaan jollekin pyörätuolissa istuvalle että herranenaika mikä sulla on kun oot tuolissa, onko synnynnäistä vai onnettomuus ja mikset kuntouta itteäs kuntoon?

Vierailija
5/7 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, vakava ylipaino on suuri haaste yhteiskunnalle. Ja kyllä, asiaan tulisi suhtautua vakavasti. Ihmiset tuntuvat voivan huonosti. Jos meillä olisi henkisesti asiat OK, niin uskon, ettemme olisi vakavasti yli- tai alipainoisia. Nyt molempia ääripäitä tuntuu tulevan vain lisää. Toki ihmisen terveys muodostuu monesta seikasta, mutta joka tapauksessa nykyinen suunta on huolestuttava. 

Vierailija
6/7 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tuohon, että mitä väljä jos on vähän lihava, niin että luullakseni monella se ei jää siihen "vähään" - Totta kai sama on mahdollsta ja joillain onkin myös toisin päin, että ei se mitään jos on vähän hoikempi. Mutta luullakseni useammalla on kokemusta siiitä mitä oli silloin kun oli "vähän lihava" 

Yhtä kaikki Esimerkiksi ei se painon nouseminen tai laskeminen, vaikka noin parilla kiloa vuodessa ole paljon mutta, jos sama "vähäinen" painon nousu (tai lasku) jatkuu vaikka kymmenen vuotta suunnilleen samanlaisena. niin kymmenen vuoden kuluttua sitä on huomaamatta elopaino noussut (tai pudonnut) kymmenen tai jopa noin 20 -kiloa, joka jo useimmilla luullakseni vähän jo näkyy olemuksesta.

Uskovainen mies

Vierailija
7/7 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pillu se on rumallakin