Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisiko ottaa pörssisähkon?

Vierailija
07.09.2022 |

Vaihtoehtoni: toistaiseksi voimassa oleva sopimus, jossa talvella hinta 50 senttiä (ja saattaa tietenkin nousta yhä) tai pörssisähkö.

Molemmista toki pääsee eroon kahden viikon irtisanomisajalla. Harkitsen pörssisähkön kokeilemista.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölämmitteinen talo tietenkin kyseessä. Talvella kulutus sellaiset 2000 kWh kuukaudessa.

Vierailija
2/17 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juuri otin. En tule häviämään tällä moovilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ..en uskaltanut 2 vuotta sitten.  Suomen energia markkinat tuhottiin vihreillä idiootti ideoilla.  

Joten tein 2v sopimuksen 99% ydinvoimaa. 10 centtiä keväällä.

Vierailija
4/17 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkiä huonoja vaihtoehtoja tietysti. Sen verran laskeskelin että viimeisen viikon kulutuksellani pörssisähkon hinnaksi olisi tullut 18 senttiä per kWh. Mutta mitä se mahtaa olla talvella... Oon tehnyt pelkkiä huonoja päätöksiä sähkön kanssa viimeisen puolen vuoden aikana. Nyt pelottaa tehdä tämä.

Vierailija
5/17 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kun ja jos saat kulutusta siirrettyä halvoille tunneille.

Ajastimet käyttöön pesukoneessa, uunissa, lämmityksessä...

Vierailija
6/17 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähköä ei kannata ottaa, se voi olla halpaa tai kallistua helvetisti.

Ja viime aikoinahan se on vain kallistunut, talveksi sen on luvattu vain kallistuvan lisää..

Eli halvempaa vaihtoehtoehtoa koittaisin kyllä katsella, varsinkin kun ap:lla kyseessä sähkölämmitteinen okt.

Vierailija
7/17 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pelaa, joka pelkää!

Vierailija
8/17 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko edes vsihtoehtoja?

Vierailija
9/17 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössähän nuo vaihtoehdot ovat samoja, mutta pörssisähkö on keskimäärin vähän halvempi ja se mahdollistaa pienen säästön tunteja ja hintapiikkejä kyttäämällä. (Toistaiseksi voimassa olevan sopparin hinta lasketaan sen mukaan, ettei mitää motivaatiota kulutuksen vähentämiseen ole vaikka hinta pomppaisi hetkellisesti tosi korkealle.)

Vierailija
10/17 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähköä ei kannata ottaa, se voi olla halpaa tai kallistua helvetisti.

Ja viime aikoinahan se on vain kallistunut, talveksi sen on luvattu vain kallistuvan lisää..

Eli halvempaa vaihtoehtoehtoa koittaisin kyllä katsella, varsinkin kun ap:lla kyseessä sähkölämmitteinen okt.

Millä logiikalla ne muut vaihtoehdot olisivat yhtään sen halvempia? Määräaikaisiin on laitettu hintaan ihan hitosti extraa ja toistaiseksi voimassa olevat sopparit seuraa joka tapauksessa pörssisähkön hintaa. Pörssisähköllä voit sentään itse yrittää kikkailla sähkön käytön sellaiseen kellonaikaan kun se on halvempaa.

Vierailija
11/17 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pörssisähkö. En tiedä onko hyvä ratkaisu, mutta sillä mennään ainakin vielä

Vierailija
12/17 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jopa harmittaa että ne halvat hinnat on 00-06, jolloin ei sähkölle tietenkään ole mitään käyttöä :).  Voidaan kuitenkin vähän katsella, jos tulee jotain pahoja hintapiikkejä, että silloin tarkkaillaan enemmän sähkönkäyttöä.

Vierailija
13/17 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän jopa harmittaa että ne halvat hinnat on 00-06, jolloin ei sähkölle tietenkään ole mitään käyttöä :).  Voidaan kuitenkin vähän katsella, jos tulee jotain pahoja hintapiikkejä, että silloin tarkkaillaan enemmän sähkönkäyttöä.

Totta kai on käyttöä, kun hoidat niin että on. Ajastimet jo mainittiinkin. Kaikki lataukset myös yöaikaan. Järki käteen.

Vierailija
14/17 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin uutta elämänrytmiä harjoittelemaan.

Vierailija
15/17 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajastinta voisi kyllä koittaa käyttää enemmän. Olen ajatellut etten haluaisi laittaa sähkölaitteita yksinään päälle yötä vasten, mutta aamulla hieman ennen heräämistä se ei olisi niin paha asia.

Vierailija
16/17 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis mä voin kyllä ajastaa lämmityksen ainakin pääasiallisesti yöaikaan ja veden lämmityksen kokonaan. Missään pesukoneissa mulla ei taida olla ajastimia ja ne on myös aika äänekkäitä, mutta mulla usein uni loppuu 4-5 aamulla joka tapauksessa. Voisin hyödyntää sitä. Yöajan hyödyntäminen ei siis mietitytä vaan ennemmin vaan se että onko ne yötkään talvella sen halvempia.

Ap

Vierailija
17/17 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaisiin on laskettu iso riskilisä mukaan, eli niissä asiakas maksaa enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä