Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä rekryprosessista? Entä jos minua ei vieläkään valita tehtävään?

Vierailija
07.09.2022 |

Olen hakenut firman sisällä yhtä työpaikkaa nyt 3 kertaa kun paikka ollut auki:

1. Pääsin haastatteluun, olin ollut vain täytehakijana selvästi, en tullut valituksi

2. Hain tehtävään uudelleen, tässä kohtaa osaamisprofiilini oli muuttunut merkittävästi. Rekrytoiva esimies soitti ja kiitti hakemuksesta, kertoi että olin toiseksi paras hakija ja että prosessiin oli hakenut talon ulkopuolelta henkilö poikkeuksellisella hakijaprofiililla, jota eivät voineet ohittaa. Esimies tuntui olevan pahoillaan, ettei voinut valita minua.

3. Hain kolmannen kerran ja olin haastattelussa. Odotan tuloksia. Mitä mieltä jos en tälläkään kerralla pääse? Onko heiltä hyväksyttävää enää tässä kohtaa olla ottamatta minua, jos olen oikeasti hakija, jonka haluaisivat?

En tiedä, onko kohtuullista hakea sinne ensi vuonna neljättä kertaa, jos en nyt pääse. Tuntuu jotenkin oudolta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/15 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva että haet, Mutta ehkäpä joku muu firma arvostais sun osaamistas enemmän ?

Niillä oli mahdollisuus, miksi hemmetissä ne hakee jatkuvasti.  Lähteekö vanhat pois ?

Vierailija
4/15 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva että haet, Mutta ehkäpä joku muu firma arvostais sun osaamistas enemmän ?

Niillä oli mahdollisuus, miksi hemmetissä ne hakee jatkuvasti.  Lähteekö vanhat pois ?

Ilmeisesti sinne tarvitaan lisää tekijöitä. En usko että sieltä lähtee porukkaa pois.

Ap

Vierailija
5/15 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää mielipiteitä?

Ap

Vierailija
6/15 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakis enää. Jos ne haluis sut paikkaan, olis jo ottaneet. Etsi parempi työpaikka jossa sua arvostetaan.

Vierailija
7/15 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos ei nyt tärppää niin anna olla. Et ole sellanen tyyppi, jota hakevat. Sinua arvostetaan varmasti myös muualla. Tsemppiä!

Vierailija
8/15 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en kelpaa toisella kerralla en hae enää kolmatta kertaa vaan siirryn muualle.

Vierailija
9/15 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo kahdesti sanottu ei se paikka on jo ns näytetty. Yleensä paikat on jo jollekin pedattu, kun ne laitetaan hakuun.

Vierailija
10/15 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on jo kahdesti sanottu ei se paikka on jo ns näytetty. Yleensä paikat on jo jollekin pedattu, kun ne laitetaan hakuun.

Kenelle jollekin ne on pedattu?

Vierailija
11/15 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista elämä on.

Vierailija
12/15 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jossain menee raja. Kieltäytyä ei voi loputtomasti jos hakija on oikeasti kiinnostava.

Vierailija
13/15 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle jollekin ne on pedattu?

Julkisen on pakko pistää paikka auki, vaikka siihen olisi tekijä jo valmiiksi. Luonnollisesti se, joka on ollut tiimissä jo monta vuotta, on pätevämpi kuin pystymetsästä revitty.

Myös yksityinen tekee vastaavaa tai saattaa laittaa jopa sellaisen paikan auki, mitä ei oikeasti ole olemassa. Halutaan näyttää, että ollaan kasvava firma.

Harmi vaan, että hyvät hakijat eivät tällaista kyykytystä siedä, eivätkä hae uusiksi.

Vierailija
14/15 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on joku vääntänyt 10 vuotta määräaikasia sontaduuneja ja saa vihdoin paremman homman. Halu auki, sirkus pyörimään ja tiedetään ihan alusta asti että koko homma vain, jotta tää yks voidaan vakinaistaa.

Vierailija
15/15 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on firman sisäinen työpaikka, joka aukeaa hakuun vähän väliä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi