Miten erota narsistisia?
Mieheni käytös on monella tapaa narsistista. Olen lukenut, että eroaminen kannattaisi hoitaa niin, että ilmoittaa vaan, että on muuttamassa, asunto on jo hankittu jne. Ongelmana on tietysti se, että meillä on yhteinen lapsi. Asuntolainasta mies on sanonut riitelyn yhteydessä, että hän voi maksaa jäljellä olevan osan. Toki sekin pitäisi yhdessä sopia ja järjestellä.
Olen myös lukenut, että huoltajuuskiistat ovat usein kamalia narsistien kanssa. Onko teillä kokemusta? Mieheni usein riidellessä huutaa, kuinka aikoo kostaa minulle ja aikoo riidellä oikeudessa huoltajuudesta. Kauhistuttaa ajatellakin eron jälkeistä elämää.
Kommentit (8)
Narsisti-artisti sulla on housuissasi.
Luen juuri kirjaa Pahuuden jälkeen. Kuinka toipua narsistisesta parisuhteesta. Kirjoittanut Riina-Maria Metso
Eikö maailma pyörikkää sun ympärillä? heti on muut narskuja sitte
Jos olet pienituloinen, hae oikeusputoimistosta oikeusapua. Kyllä narsisti tulee tekemään kaikki temput, että elämästäsi tulee helvettiä. Mutta parempi silti lähteä kuin jäädä kynnysmatoksi. Katkot kaikki yhteydet tiukasti muuten, paitsi jos yhteishuolto, niin lasten asioissa lyhyt tekstiviesti. Lasten vaihdot voi järjestää toista näkemättä jne.
Sano, että haluat eron ja kysyt mieheltä miten hän haluaa lapsen huoltajuuden hoitaa. Tuskin alkaa riiteleen, kun saa itse päättää. Jos haluaa lähihuoltajuuden niin anna. Erittäin todennäköisesti kun mies antaa lähihuoltajuuden pian sinulle, kun ei viitsi hoitaa.
Näin itse toimin. Ex ei jaksanut lapsia oikeastaan ollenkaan ja lapset olivat muutaman kuukauden kuluttua luonani kokonaan. Sitä ennen jo olivat kaikki viikonloput luonani, kun ex kulki naisissa.
Älä ainakaan ala tappelemaan mistään sillä sitä juuri odottaa. Myönny kaikkeen mitä ehdottaa ja häivy nopeasti. Älä näytä mitään tunteita, sillä siitä vasta riemastuukin jos saa sinut itkemään ja huutamaan. Toivon onnea sinulle. Kohta ukollasi on jo uusi uhri, sillä narsku ei kauan voi olla yksin.
Siis toki otsikossa pitäisi lukea miten erota narsistista. -ap