Isä haki lapsen päiväkodista äidin päivänä
Lapsen isä käyttää kiristysvälineenä sitä että hakee lapsen päiväkodista äidin päivänä aikaisemmin. Mitä tällaisessa tilanteessa voi tehdä? En haluaisi mitään oikeustaisteluita mutta toisaalta mielestäni tämä ylittää rajan pahasti ja peruuttamattomasti.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-mies tekee siis mielivaltaista kiusaa ap:lle haluten osoittaa, että voi viedä lapsen ap:lta milloin vain.
Tuo on rajua henkistä väkivaltaa. Ottaisin yhteyttä sosiaalitoimeen ja teroittaisin päiväkodin työntekijöiden kalloihin, että antamalla lapsen isälle äidin päivänä, he osallistuvat sairaaseen peliin.
#ällöäitimyytti
Sulle olisi ok, että hakiessa isäpäivänä lastasi päiväkodista exä olisikin vienyt lapsen jonnekin? Sinun lapsesi oikeuden olla kanssasi saisi vapaasti ja etukäteen ilmoittamatta viedä?
#isätmukalastenasialla
Päiväkodista annetaan lapsi vanhemmalle ellei joku viranomainen ole kieltänyt. Äiti ei voi kieltää lapsen antamista isälle muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-mies tekee siis mielivaltaista kiusaa ap:lle haluten osoittaa, että voi viedä lapsen ap:lta milloin vain.
Tuo on rajua henkistä väkivaltaa. Ottaisin yhteyttä sosiaalitoimeen ja teroittaisin päiväkodin työntekijöiden kalloihin, että antamalla lapsen isälle äidin päivänä, he osallistuvat sairaaseen peliin.
#ällöäitimyytti
Sulle olisi ok, että hakiessa isäpäivänä lastasi päiväkodista exä olisikin vienyt lapsen jonnekin? Sinun lapsesi oikeuden olla kanssasi saisi vapaasti ja etukäteen ilmoittamatta viedä?
#isätmukalastenasialla
Minulla on kaikki luotto lapseni isään.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodista annetaan lapsi vanhemmalle ellei joku viranomainen ole kieltänyt. Äiti ei voi kieltää lapsen antamista isälle muuten.
Millä oikeudella muka? :D
Onko nyt niin, että äiti joutuu sitten hakemaan lapsen lapsen isän luota? Eli isi elättelee toiveita, että saisi äitin takaisin? --> ala tekemään niin, että etpä sitten pidäkään kiirettä töiden jälkeen hakea lasta isältään. Sano vain, että hieno homma, niin käynpä sitten kahvilla/salilla/elokuvissa ja haen lapsen illalla. Eiköhän kiusanteko lopu hyvin nopeasti kun ei isi saakaan reaktiota aikaan.
Kyllä minä lakineuvoa kysyisin perheasioihin erikoistuneelta asianajajalta. Luin kyllä aloituksesi, mutta silti. Jos koet, että isä tahallaan tekee kiusaa ja käyttää lasta pelinappulana, niin hyvät neuvot on todellakin kalliit.
Vaihtoehtoisesti voisitte mennä yhdessä perheneuvolaan keskustelemaan. Siellä voit tuoda esiin tämän ongelman ja sitten sovitte, miten jatko hoidetaan. Kaikki paperille ja vahvistus lastenvalvojalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varmistanut päiväkodista moneen kertaan, että hakiko isä todella ja oliko missä kunnossa. Näin olen saanut hoitajat varomaan lapsen antamista isälle.
Eli mustamaalannut lapsesi toista vanhempaa?
Tavallaan kyllä, mutta koska meillä äiti hakee lapsen nimenomaan tietystä syystä (joka on päiväkodissa hyvin tiedossa!), niin on pakko varmistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#ällöäitimyytti
#isätmukalastenasialla
Minulla on kaikki luotto lapseni isään.
Sinun lastesi isä tuskin pelailee tällaisia sekopäisiä pelejä, joten miten lastesi isä liittyy ap:n exään?
Persoonallisuushäiriö.
Nainen on jalo kun se tappaa lapsensa.