Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä työnhakuun

Vierailija
06.09.2022 |

Töitä on lähes mahdotonta saada nykyisellä koulutuksellani.
En ole oikeastaan pätevä mihinkään ja nykyinen ammattini kaduttaa minua.
Tarkoitus olisi kouluttautua vielä pidemmälle, mutta vähäinen työkokemus ja aukot CV:ssä ahdistavat minua kovasti.
Haluaisin löytää jotain työtä tämän välivuoden ajalle, mutta harvoin saan edes haastattelukutsuja minnekään.
Hygieniapassi löytyy ja olen siis hakenut pikaruokapaikkoihin ja kassalle osa-aikatyöhön.
Työkokemusta on hyvin vähän, muutamia kesätöitä lyhyissä pätkissä setelillä ja koulun palkattomat harjoittelut päälle sekä parilla leirillä isosena.
Olen kuitenkin jo 20-vuotias ja monilla on tässä iässä jo koko kesän mittaisia töitä taustalla ja muutenkin pidempiä työsuhteita, tuntuu että olen armottomasti jäljessä tässä.
En ole onnistunut koskaan saamaan kesätöitä ilman kesätyöseteliä.
Miten tekisin itsestäni houkuttelevamman työnantajan silmissä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa iässä ole jäljessä yhtään mitään. Minä sain vasta 25 vuotiaana oikeaa palkkaa.

Varmaan joudut opiskelemaan jonkin tutkinnon työllistävälle alalle. Nykyään on vaikeaa ilman sopivaa eli työllistävää eli työvoimapula alan tutkintoa saada töitä. M37

Vierailija
2/5 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kommenttisi lohdutti.

Sijaisuuksia on riittänyt mutta muuta työtä on lähes mahdotonta saada.

Suoritan parhaillaan avoimia opintoja ammattikorkeassa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan mainitse cv:ssä mitään kesätyöseteliä vaan kerro mitä osaat tehdä. Ei sillä ole väliä miten sait työpaikan. Te-toimistosta saat ilmaiseksi asiantuntijan neuvoja cv:n tekemiseen.

Ei noin nuorena tarvitse murehtia oletko pätevä. Mutta hyvä että kuitenkin pyrit aktiivisesti töihin. Kokeile seurata sinulle sopivien alojen työpaikkoja ja katso mihin etsitään usein uusia työntekijöitä. Sitten kirjoita sinne avoin hakemus. He voivat muistaa sinut kun seuraavan kerran on tarvetta.

Vierailija
4/5 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut avoimia hakemuksia yksityiselle ja julkiselle puolelle varhaiskasvatukseen, olen siis nuoriso- ja yhteisöohjaaja.

Keikkoja on riittänyt mukavasti joka kuulle, mutta haluaisin saada pidempikestoisen työsuhteen.

Varhaiskasvatustyö olisi mielekkäintä.

Sosionomin opintoja teen nyt siksi, että olisi myöhemmin laajempi skaala ja mahdollisuus hakea töitä esimerkiksi vanhuspuolelta jos lasten ja nuorten pariin en pääsekään työllistymään.

Ap

Vierailija
5/5 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkatyöläiseksi. Pk-seudulla se on Seure, joka noita jakaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi