Ulkoinen vanheneminen ahdistaa
Olen pian 36-vuotta täyttävä nainen ja olen huolissani rypyistä ja ihon veltostumisesta. Olen suht kaunis ja nätiksi kehuttu mutta kukaan ei tiedä kuinka paljon työtä teen sen eteen etten rupsahtaisi. Käytän serumia ja ikääntymistä vastaan tarkoitettua voidetta... en liikaa ilmeile ym. aurinkorasvaakin tulee käytettyä kun pelkään auringon vanhentavia vaikutuksia... Tämä voisi olla jo pakkomielteistä. Näen videoita naisista joilla täydelliset vartalot ja minäkin treenaan verenmaku suussa että saisin kauniin vartalon.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Hieno homma että sulla on valmius ja halu huolehtia ulkonäöstäsi. 99 prossaa suominaisista on vastenmielisiä kulahtaneita paksukaisia, jotka näyttää 10 vuotta ikäistään vanhemmilta.
Onneksi kuitenkin miehet ovat nuorekkaita ja tyylikkään huoliteltuja?
Ja mistä sinä tiedät, kuinka paljon se jota pidät kulahtaneena ja ikäistään vanhemman näköisenä, tosiasiassa panostaa esim. ihonhoitoon? Ikääntymisessä geenit ovat tärkein tekijä. Lisäksi käsitellyt kuvat ovat saaneet varsinkin teiltä miehiltä hämärtymään sen, miltä naiset luonnostaan minkäkin ikäisinä näyttävät. Se "ikäistään 10 vuotta vanhemman näköinen" on todennäköisesti aivan luonnollisesti ikääntynyt nainen. Siis täysin ikäisensä näköinen. Et vain enää tiedä mitä se tarkoittaa.
Geeniperimähän se. Lisäksi elintavat vaikuttaa toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Lienee kuitenkin varmaa, että jos vetää viskiä ja tupakkaa päivittäin 30 vuotta, niin ääni on melkoisen käheä ja matala. Muutoin äänihuulet rapistuu siinä missä muutkin osat kehosta. Geenit määrittelee, mikä kenelläkin rapistuu nopeammin ja mikä hitaammin.