Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aukot CV:ssä? Onko toivoa?

Vierailija
05.09.2022 |

Onko teillä aukkoja CV:ssä? Itse en ole tehnyt oman alani töitä lähes kymmeneen vuoteen. Olen tehnyt ns. paskahommia ja ollut työttömänä. Onko minulla vielä toivoa oman alani kunnon töihin?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV:ni on melkein pelkkää aukkoa, mutta olen taitavasti peittänyt ne.

Vierailija
22/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä tsekataan kaikki todella hyvin, ja ollaan yhteydessä edellisiin työnantajiin, emme soita koskaan suosittelijalle, vaan otamme yhteyttä firmaan toista kautta. Valitettavan yleistä on valehtelu, ja siitä jää kyllä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yli 20 vuoden työkokemus, todella hyvistä työpaikoista. Erään työpaikan vaihdon yhteydessä pidin 2kk mittaisen oman loman, tästä on muutama vuosi eli ei mikään vastikään tapahtunut juttu,

Hain äskettäin erästä työtehtävää, joka vaikutti mielenkiintoiselta ja taustaani sopivalta niin haastattelussa HR-henkilö tarttui tähän 2kk:n taukoon ja kuulusteli minua kuin olisin ollut työelämästä pois vähintään 10 vuotta. En saanut paikkaa, enkä kyllä olisi halunnutkaan tuon kuulustelun jälkeen.

Miten firmoissa voi olla noin tyhmiä HR-henkilöitä!

Vierailija
24/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä tsekataan kaikki todella hyvin, ja ollaan yhteydessä edellisiin työnantajiin, emme soita koskaan suosittelijalle, vaan otamme yhteyttä firmaan toista kautta. Valitettavan yleistä on valehtelu, ja siitä jää kyllä kiinni.

Montako kertaa spämmäät tätä? Ties monennessako ketjussa...

Vierailija
25/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollaati trollaa.

Tuollainen yhteydenotto on laitonta, ja firmat sen kyllä tietävät.

Vierailija
26/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä työnantajalla kiinnostaa aukot cv:ssa? Kuka noita jaksaa seurata, jos työntekijä on hyvän oloinen ja on koulutus tai kokemusta kuitenkin.

Kyllä kiinnostaa, onko työntekijä ollut mielisairaalassa, vankilassa tai kenties narkannut muutaman vuoden.

Vierailija
27/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tarkastetaan ja soitetaan myös joka ikiselle työnantajalle. Jos on muun kuin oman"loman" takia aukkoja, ei pääsyä meille.

Kuulostaa niin ahdas mieliseltä paikalta tuo teidän paikka että en taida edes haluta sinne,vaikka mulla mitään aukkoja työ historiassa olekkaan.

Vierailija
28/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä työnantajalla kiinnostaa aukot cv:ssa? Kuka noita jaksaa seurata, jos työntekijä on hyvän oloinen ja on koulutus tai kokemusta kuitenkin.

Kyllä kiinnostaa, onko työntekijä ollut mielisairaalassa, vankilassa tai kenties narkannut muutaman vuoden.

Näitähän et onneksi saa mistään tietää, sillä ne asiat eivät sinulle kuulu. Eivätkä myöskään ole niin yleisiä, että juuri sellaiset ihmiset teille hakisivat.

Vierailija
29/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin vanhempana miesrekrytoijana täytyy sanoa, että ei ne aukot haittaa nättien naishakijoiden kohdalla, jos on valmis jotain muuta aukkoa näyttämään ;)

- M57

Vierailija
30/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläpä ei anbeta tietoja nykyisistä, eikä entisistä työntekijöistä kaiken maailman soittelijoille. Jos annettaisiin niin se olisi rikos, joten älä höpötä että esim. Nesteen vaihteeseen soittamalla saisit urkittua jotain tietoa työntekijöistä. Et saa edes puhelinnuneroa.

Vierailija
31/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja sitten päädytte kuitenkin palkkaamaan firman ja omat rahat sekoittavia psykopaatteja jotka kietovat HR:n tädit pikkusormensa ympärille.

Meillähän oikein kovapalkkainen headhunter valitsi johtoryhmään tällaisen huipputyypin jolla oli parhaat suositukset edellisistä duuneista kun yksikään firma ei halunnut haastaa sitä oikeuteen ja tehdä itseään naurunalaiseksi palkattuaan täyden ammattirikollisen markkinointijohtaksi.

Tekivät diilin että antavat parhaat suositukset jos irtisanoutuu itse siltä seisomalta ja jättää audin avaimet pöydälle.

Vierailija
32/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitähän et onneksi saa mistään tietää, sillä ne asiat eivät sinulle kuulu. Eivätkä myöskään ole niin yleisiä, että juuri sellaiset ihmiset teille hakisivat.

En saakaan, joten aukot CV:ssä on lähtökohtaisesti pitkä miinus. Ja tosin kuin luulet, kyllä noita aina välillä tulee vastaan ja hakemus ö-mappiin. Toinen miinus on jatkuva työpaikan vaihtaminen. Jos kolmekymppisen työpaikat ei yhdelle A4:lle sovi, niin menkööt muualle töihin. Tuskin se meilläkään pysyisi kuin sen ajan, että olisi vihdoin hommansa oppinut ja alkanut tekemään tulosta.

Vierailija
33/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin laitonta. Jos jäätte kiinni, tulette saamaan syytteen. Sen takia kaikissa suurissa yrityksissä tämän tyyppisiin tiedusteluihin kieltäydytään vastaamasta.

Vierailija
34/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yli 20 vuoden työkokemus, todella hyvistä työpaikoista. Erään työpaikan vaihdon yhteydessä pidin 2kk mittaisen oman loman, tästä on muutama vuosi eli ei mikään vastikään tapahtunut juttu,

Hain äskettäin erästä työtehtävää, joka vaikutti mielenkiintoiselta ja taustaani sopivalta niin haastattelussa HR-henkilö tarttui tähän 2kk:n taukoon ja kuulusteli minua kuin olisin ollut työelämästä pois vähintään 10 vuotta. En saanut paikkaa, enkä kyllä olisi halunnutkaan tuon kuulustelun jälkeen.

Sinun olisi pitänyt valmistautua siihen, että tällaisia voidaan kysyä. Se olisi pitänyt sinut rauhallisena, ja olisit vaikuttanut tasapainoiselta. Eli puolusta oikeuttasi välillä huilata tai epäonnistua. Se kuuluu elämään ja hr ymmärtää.

Vierailija
35/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rikos antaa tietoja työntekijästä, jos hän on laittanut CV:hen edelliset työnantajat, heihin otetaan yhteyttä. Varmaan jossain pikaruokapaikassa ei ole väliä millaisen ihmisen palkkaat, mutta meillä tarkistetaan todella tarkkaan. Ala on sellainen että kyseessä on muutakin kuin työntekijän maine.

Vierailija
36/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saakaan, joten aukot CV:ssä on lähtökohtaisesti pitkä miinus. Ja tosin kuin luulet, kyllä noita aina välillä tulee vastaan ja hakemus ö-mappiin. Toinen miinus on jatkuva työpaikan vaihtaminen. Jos kolmekymppisen työpaikat ei yhdelle A4:lle sovi, niin menkööt muualle töihin. Tuskin se meilläkään pysyisi kuin sen ajan, että olisi vihdoin hommansa oppinut ja alkanut tekemään tulosta.

Mitä ihmettä höpötät?

Vierailija
37/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rikos antaa tietoja työntekijästä, jos hän on laittanut CV:hen edelliset työnantajat, heihin otetaan yhteyttä. Varmaan jossain pikaruokapaikassa ei ole väliä millaisen ihmisen palkkaat, mutta meillä tarkistetaan todella tarkkaan. Ala on sellainen että kyseessä on muutakin kuin työntekijän maine.

Joo joo...

Vierailija
38/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Nykyinen gdpr-asetus yksiselitteisesti kieltää entisiä työnantajia luovuttamasta mitään tietoa ilman työnhakijan lupaa. Sakko suurimmillaan 4 % yhtiön liikevaihdosta, joka suurella yrityksellä tarkoittaa satojen miljoonien eurojen sakkoa. Arvaa ottaako yritykset tällaista riskiä?

Vierailija
39/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Nykyinen gdpr-asetus yksiselitteisesti kieltää entisiä työnantajia luovuttamasta mitään tietoa ilman työnhakijan lupaa. Sakko suurimmillaan 4 % yhtiön liikevaihdosta, joka suurella yrityksellä tarkoittaa satojen miljoonien eurojen sakkoa. Arvaa ottaako yritykset tällaista riskiä?

Panee kyllä tämän äärioikeistolaisen tuotokset tällä palstalla omaan arvoonsa!

Vierailija
40/61 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun aukko oli päällä, oli kaikkea kuulustelua ja suoraa vidduiluakin sai kuulla. Olin myös itse aivan paniikissa omasta työttömyydestäni ja yritin ääni väristen selitellä haastattelussa vaikka mitä vapaaehtoistyötä ja omaehtoista opiskelua. Hakijan rooli vaan on hetkittäin kovin armoton.

Menin sitten vuokratyöfirman kautta töihin, ja työllistyminen oli sen jälkeen paljon helpompaa. Ehkä suurin ero oli onassa tilanteessa. Tiesin että olin silloisessa paikassa arvostettu työntekijä ja minua kysyttiin jo muihinkin tehtäviin. Sen takia työhaastatteluissa ei tarvinnut olla enää niin epätoivoinen, vaan saatoin rauhassa keskittyä kertomaan, missä asioissa olen hyvä ja vastaavasti minkälaisessa työtehtävässä olisin erityisen hyödyllinen työnantajalleni.

Toisaalta, cv:n voi nykyään koostaa myös taito- ja osaamisalukeskeisesti, eli ei tarvitse olla kronologinen lista menneistä työsuhteista päivämäärän tarkkuudella raportoituna.