Mikä on vikana työkaverin aivoissa?
Meillä on työpaikalla sellane henkilö joka kuuntelee usein äänikirjoja. Ei siinä mitään pahaa ole.
Nyt sain kuitenkin selville että hän kuuntelee paljon True Crime sisältöä. Mitä vikaa aivoissa pitää olla että haluaa kuunnella kuvauksia oikeista murhista?
Siis mikä pitää olla vikana jos haluu kuunnella tollasta? En ymmärrä
Kommentit (10)
Opettaa miksi ei kannata luottaa ihmisiin.
Vastakysymys, mitä tuon työkaverin pitäisi kuunnella, jotta hän olisi mielestäsi "normaali"? Mikä on hyväksyttävää sisältöä äänikirjoissa?
Olen itse kiinnostunut esimerkiksi sotahistoriasta ja luen aihepiiriä käsitteleviä kirjoja paljonkin, vaikka sillä ei ole mitään ammatillista tekemistä oma työni kanssa tms. Luen toki myös fiktiota (ah, erityisesti scifiä), mutta koen monesti nämä tositapahtumiin perustuvat kirjat (ja dokumentit) huomattavasti mielenkiintoisempina.
Ei ole päässyt poliisikouluun niin pitää haaveilla rikostutkijan työstä.
Siis miksi kukaan haluaisi kuunella kirjaa joka keskittyy vain toisen kärsimykseen? Sairaita ovat ihmiset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi kukaan haluaisi kuunella kirjaa joka keskittyy vain toisen kärsimykseen? Sairaita ovat ihmiset.
Ap
No vähän vastaavasti voisi miettiä, miksi joku haluaa lukea vaikka Lars Kepleriä, jonka kirjoissa on hyvinkin yksityiskohtaisesti kuvailtuna fiktiivisiä raakuuksia. True crime on sinällään lajityyppiä kiinnostava, jos siinä päästään esim. tekijän motiivien analysointiin, ihmismielen nurjan puolen tutkimiseen tai vaikkapa hankalan tapauksen rikostutkinnan etenemisen seuraamiseen vähän syvemmin kuin fiktiivisessä kirjallisuudessa.
En henkilökohtaisesti ole koskaan jaksanut lukea tai katsella romanttista hömppäviihdettä tai "kepeää komediaa", vaan olen enemmän kiinnostunut juuri siitä ihmismielen synkkyydestä ja vaikkapa psyykkeeseen negatiivisesti vaikuttavista ja sitä muokkaavista tekijöistä, koska pidän sitä puolta huomattavasti mielenkiintoisempana.
Miksi laihat naiset työssä vilkuilee älypuhelin katsoo askeleta,kaloreita ymm.Kun vieressä pulskat asiakaat nautii heidän tarjoilu.Onko se joku vihje.Vai itsekö voimaantuvat? Kun eivät niihin pulla mössöihin,sipseihin,kakkuihin koske! Kuitenkin itse tarjoavat pullamössöä ja ilmasta kahvia kerhotoiminassa.Vaikka on sadonkorjuu aika.miksi ei omenoita ymm tarjota?Ketään ei tulisi, itse ostaa onkin kahvi kalista ja pulla.
Mäkin tykkään