Käsittämättömät remppakysymykset????
Seuraavia kysymyksiä remppaäijät pitävät käsittämättöminä:
Mitä värisävyjä remontin alla olevaan kylpyhuoneeseen tulisi valita? (ilmeisesti remppaäijät vetää aina valkoista!)
Kysyjä kertoi ostaneensa yksiön ja kysyi mitä sille pitäisi tehdä? (remppaäijät ei ilmeisesti ole kiinnostuneita keskustelemaan, ne vaan tekee!)
Voiko keittiön välitilan laatoitusta maalata? (remppaäijät taitaa vain laatoittaa!)
Mikä maalituote sopii saunaan? (remppaäijille sauna taitaa olla pyhä, ettei siellä periaatteessakaan saa maalata!)
Kommentit siis minun , mutta kysymykset K-Raudan remppapuhelinjutusta. Mitä muita käsittämättömiä kysymyksiä esittäisit remppaäijille?
Kommentit (16)
En itsekään ymmärtänyt jutun ideaa. Ihan peruskysymyksiä. Väreistä sen verran, että yleensä jos ei tiedä, mitä laittaa kannattaa valita vaaleita ja neutraaleja sävyjä. Ei silti pelkkää valkoista, se tekee kylppäristä laitosmaisen.
Toisekseen, parempihan se on aina kysyä, vaikka kysymys olisi ammattilaisen mielestä kuinka tyhmä. Ei voi oikeasti samaan syssyyn valitella, miten ihmiset kyselee tyhmiä ja sitä, että rempat menee pieleen ja joudutaan purkamaan, kun on väärin tehty. Minusta tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan.
Tuota välitilan laatoituksen maalaamista en nyt niinkään pidä hölmönä kysymyksenä (laattamaaleja ja saumatusseja on kuitenkin olemassa ja ne pääosin keittiötiloissa toimivat, eri asia on sitten, jos aivan uusi laatoitus olisi tarkoitus maalata. Tällöin tietty herää kysymys, että mikset hankkinut sitten alkujaan itseäsi miellyttäviä laattoja?).
Nuo värisävyt ja mitä pitäisi tehdä - kysymykset on vähän sellaisia, että ne kuuluu ainakin vielä suunnitteluvaiheessa enemmän sisustussuunnittelijan tai vastaavan alan ammattilaisen osaamisalueelle.
Mä kysyisin, että onko teillä poijjaat lainkaan ammattitaitoa. Asiakaspalvelun ammattitaitoon kuuluu asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen. Asiakasta autetaan, ei hänelle naureskella.
Kaikkiin noihin kysymyksiin olisi todella helppo vastata. Esim Kylppäriin helppohoitoiset, omaa silmää miellyttävät ja muuta sisustusta myötäilevät sävyt.
Yksiön hankkineelle ehdottaisin, että mikäli ei ole kiirettä kannattaa ensi alkuun korjata vain akuutit jutut. Jos hän taas haluaa tehdä laajempaa remonttia, niin kannattaa asua vuosi, jotta näkee asunnon kaikissa vuodenajoissa.
Kaakeleita voi maalata kaakelimaalilla. Tästä olisi helppo jatkaa,,,
Maalit eivät tahdo kestää lämpötilan ja kosteuden vaihteluita, vaan sinne käy vaikkapa saunavaha.
Yms. ihan tavallisia kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuota välitilan laatoituksen maalaamista en nyt niinkään pidä hölmönä kysymyksenä (laattamaaleja ja saumatusseja on kuitenkin olemassa ja ne pääosin keittiötiloissa toimivat, eri asia on sitten, jos aivan uusi laatoitus olisi tarkoitus maalata. Tällöin tietty herää kysymys, että mikset hankkinut sitten alkujaan itseäsi miellyttäviä laattoja?).
Nuo värisävyt ja mitä pitäisi tehdä - kysymykset on vähän sellaisia, että ne kuuluu ainakin vielä suunnitteluvaiheessa enemmän sisustussuunnittelijan tai vastaavan alan ammattilaisen osaamisalueelle.
Silloinhan vastaus niihin on, että kannattaa palkata suunnittelija tai sisustussuunnittelija. Ei se silti ole tyhmä kysymys.
On nuo nyt suunnilleen yhtä tyhmiä kysymyksiä kuin kysyä "remppaäijiltä" apua matikan läksyihin tai veikkausvinkkejä viikonlopun jalkapallokierrokselle. Eivät kuulu "remppaäijän" työnkuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota välitilan laatoituksen maalaamista en nyt niinkään pidä hölmönä kysymyksenä (laattamaaleja ja saumatusseja on kuitenkin olemassa ja ne pääosin keittiötiloissa toimivat, eri asia on sitten, jos aivan uusi laatoitus olisi tarkoitus maalata. Tällöin tietty herää kysymys, että mikset hankkinut sitten alkujaan itseäsi miellyttäviä laattoja?).
Nuo värisävyt ja mitä pitäisi tehdä - kysymykset on vähän sellaisia, että ne kuuluu ainakin vielä suunnitteluvaiheessa enemmän sisustussuunnittelijan tai vastaavan alan ammattilaisen osaamisalueelle.
Silloinhan vastaus niihin on, että kannattaa palkata suunnittelija tai sisustussuunnittelija. Ei se silti ole tyhmä kysymys.
Eihän nämäkään tyhmiä kysymyksiä ole ja harva kysymys on oikeasti typerä. Tässä jutun tapauksessa vaan kysymykset on esitetty väärälle taholle (vrt. puhelinlaskussasi on virhe ja ilmoitat asiasta ja pyydät selvitystä puhelimesi valmistaneelta firmalta operaattorin sijaan). Ehkä toimittaja olisi voinut hieman paremmin avata tuota remonttipuhelimen ideaa, ei se ehkä kaikille ole selvää mitä ne remppaäijät varsinaisesti tekee vs. vaikka sisustussuunnittelija, varsinkin jos ainoa käsitys remontoinnista on syntynyt jonkun huvila ja huussi - ohjelman kautta.
Vierailija kirjoitti:
On nuo nyt suunnilleen yhtä tyhmiä kysymyksiä kuin kysyä "remppaäijiltä" apua matikan läksyihin tai veikkausvinkkejä viikonlopun jalkapallokierrokselle. Eivät kuulu "remppaäijän" työnkuvaan.
Nuohan on kaikki, aivan jokainen, aiheeseen liittyviä kysymyksiä. Jos ei tiedä ja on väärä asiantuntija, niin senkin voi asiakkaalle sanoa. Ja miten ammattilainen ei tiedä kaakelimaalien olemassaolosta?
Remppaäijät on ihan kujalla myynnistä ja asiakaspalvelusta. Jokainen noista kysymyksistä on mahdollisuus myydä asiakkaalle. Esim tuo yksiön remontti kysymys. Siitä vaan tarvekartoitus ja sulla on kymppitonnien remppa myytynä sille asiakkaalle. Mutta jos raha ei kelpaa, niin kaipa se on vaan kivempi naureskella niille asiakkaille, höh höh höö!
Suomalaisista melko iso osa katsoo Huutokauppakeisaria ja Putousta. Siitä voi päätellä, kuinka monta täystolvanaa tässä maassa taapertaa ja kyselee.
Tyhmää suhtautumista asiakkaisiin. Jos asiakkaat olisivat alan asiantuntijoita, eiväthän he olisi asiakkaita - ei heille tarvitsisi myydä palvelua, kun osaavat hoitaa homman itsekin.
Itse olen pienyrittäjä, ja olen melkeinpä sitä tyytyväisempi, mitä "tyhmempi" asiakas on. ("Tyhmempi" lainausmerkeissä, koska se, ettei asiakas tiedä tästä alasta paljoakaan, ei tietenkään ole oikeasti merkki tyhmyydestä.) Ensinnäkin useimmat asiakkaat turvautuvat minuun vain ja ainoastaan siksi, etteivät osaa hoitaa hommaa itse. Toisekseen kun vastailen kysymyksiin ja autan (jonkin verran jo ennen kuin olemme päässeet sopimukseen mistään), luon mielikuvaa laadukkaasta, henkilökohtaisesta ja asiantuntevasta palvelusta. Se on yksi keino perustella hintani ja myös kilpailuvaltti olettaen, että osa kilpailijoista ärsyyntyy "tyhmistä kysymyksistä". Kolmanneksi joissain tapauksissa on mahdollista myydä peruspalvelun lisäksi hieman ekstraa. Neljänneksi saattaa olla myös mahdollista suositella toisia pienyrittäjiä hoitamaan niitä asioita, jotka eivät kuulu minun tontilleni (ja he puolestaan saattavat sitten joskus suositella minua - ilmaista mainosta siis).
Ota huomioon, että vastaaja ei tiedä kysyjän asunnosta mitään. Ei sitä voi sanoa muuta kuin jotain yleisvastauksia. Voiko keittiön laatat maalata? No se riippuu paljon siitä mitä laattoja ne on. Kaikille materiaaleille ja pinnoille ei sovi kaikki aineet. Mitä yksiölle pitäisi tehdä? No se riippuu vähän kaikesta. Turha sitä on ensimmäiseksi vetää kylppärin laattoja alas jos se on pari vuotta sitten uusittu. Nuo eivät olisi tyhmiä kysymyksiä jos kysyjä osaisi tarkentaa asiaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ota huomioon, että vastaaja ei tiedä kysyjän asunnosta mitään. Ei sitä voi sanoa muuta kuin jotain yleisvastauksia. Voiko keittiön laatat maalata? No se riippuu paljon siitä mitä laattoja ne on. Kaikille materiaaleille ja pinnoille ei sovi kaikki aineet. Mitä yksiölle pitäisi tehdä? No se riippuu vähän kaikesta. Turha sitä on ensimmäiseksi vetää kylppärin laattoja alas jos se on pari vuotta sitten uusittu. Nuo eivät olisi tyhmiä kysymyksiä jos kysyjä osaisi tarkentaa asiaansa.
Siis onko taho, jolle kysymykset esitetään mykkä ja siten kykenemätön pyytämään tarkennusta ja lisätietoja kysyttyyn kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota huomioon, että vastaaja ei tiedä kysyjän asunnosta mitään. Ei sitä voi sanoa muuta kuin jotain yleisvastauksia. Voiko keittiön laatat maalata? No se riippuu paljon siitä mitä laattoja ne on. Kaikille materiaaleille ja pinnoille ei sovi kaikki aineet. Mitä yksiölle pitäisi tehdä? No se riippuu vähän kaikesta. Turha sitä on ensimmäiseksi vetää kylppärin laattoja alas jos se on pari vuotta sitten uusittu. Nuo eivät olisi tyhmiä kysymyksiä jos kysyjä osaisi tarkentaa asiaansa.
Siis onko taho, jolle kysymykset esitetään mykkä ja siten kykenemätön pyytämään tarkennusta ja lisätietoja kysyttyyn kysymykseen?
Jos ei tiedä, voiko keittiön laatat maalata niin tuskin tietää sen enempää niistä kertoakkaan vaikka sitä kysyisi
Vierailija kirjoitti:
...
Remppaäijät on ihan kujalla myynnistä ja asiakaspalvelusta. Jokainen noista kysymyksistä on mahdollisuus myydä asiakkaalle. Esim tuo yksiön remontti kysymys. Siitä vaan tarvekartoitus ja sulla on kymppitonnien remppa myytynä sille asiakkaalle. Mutta jos raha ei kelpaa, niin kaipa se on vaan kivempi naureskella niille asiakkaille, höh höh höö!
Juuri tuo sama tuli itselleni mieleen. Etenkin, kun K-Rauta tietääkseni tarjoaa aika kattavasti remontointi- ja suunnittelupalveluita. Nuohan ovat aivan loistavia kysymyksiä myydä asiakkaalle sekä palveluita että tuotteita "Pikku hetki niin varataanpa sinulle käynti meidän suunnittelijan puheille, niin voitte yhdessä miettiä, mitkä olisivat juuri teidän kylppäriinne ne parhaat värit ja mallit", "Yksiön remppaa olet miettimässä. Mitäpä jos juttelisit meidän ammattilaisen kanssa tarkemmin siitä nykytilanteesta ja mitä tarpeita sinulla on ja katsotaan sitten sellainen sopivat remonttipaketti, jossa saat työstä ja tuotteista hyvän kimppahinnan", "Tottakai kaakelit voi maalatakin, jos ei halua vaihtaa uusiin. Meiltä löytyy tämä, tuo ja se kaakelimaali ja näitä ja niitä värejä. Toki meiltä löytyy myös työntekijöitä kaakeloimaan ja maalaamaan, jos omat taidot ja kädenjälki epäilyttää, kaakelleitakin löytyy monesta hintaluokasta ja edullisistakin malleista löytyy nykyään kivoja värejä", "Saunaan sopivat parhaiten saunavahat, joita meiltä löytyy tällaista ja tuollaista näissä ja noissa väreissä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
Remppaäijät on ihan kujalla myynnistä ja asiakaspalvelusta. Jokainen noista kysymyksistä on mahdollisuus myydä asiakkaalle. Esim tuo yksiön remontti kysymys. Siitä vaan tarvekartoitus ja sulla on kymppitonnien remppa myytynä sille asiakkaalle. Mutta jos raha ei kelpaa, niin kaipa se on vaan kivempi naureskella niille asiakkaille, höh höh höö!
Juuri tuo sama tuli itselleni mieleen. Etenkin, kun K-Rauta tietääkseni tarjoaa aika kattavasti remontointi- ja suunnittelupalveluita. Nuohan ovat aivan loistavia kysymyksiä myydä asiakkaalle sekä palveluita että tuotteita "Pikku hetki niin varataanpa sinulle käynti meidän suunnittelijan puheille, niin voitte yhdessä miettiä, mitkä olisivat juuri teidän kylppäriinne ne parhaat värit ja mallit", "Yksiön remppaa olet miettimässä. Mitäpä jos juttelisit meidän ammattilaisen kanssa tarkemmin siitä nykytilanteesta ja mitä tarpeita sinulla on ja katsotaan sitten sellainen sopivat remonttipaketti, jossa saat työstä ja tuotteista hyvän kimppahinnan", "Tottakai kaakelit voi maalatakin, jos ei halua vaihtaa uusiin. Meiltä löytyy tämä, tuo ja se kaakelimaali ja näitä ja niitä värejä. Toki meiltä löytyy myös työntekijöitä kaakeloimaan ja maalaamaan, jos omat taidot ja kädenjälki epäilyttää, kaakelleitakin löytyy monesta hintaluokasta ja edullisistakin malleista löytyy nykyään kivoja värejä", "Saunaan sopivat parhaiten saunavahat, joita meiltä löytyy tällaista ja tuollaista näissä ja noissa väreissä".
Aivan! Varmasti lämmittää ketjun johdon ja myyntipäälliköiden mieltä lukea tämmöistä lehtijuttua. Aika paljon myyntiä mennyt ihan sivu suun ja sitten siitä vielä avaudutaan lehdissä. Kumpihan tässä on se tyhmä osapuoli?
Tässä tuli hyvin esille asiakaspalvelun ja byrokratian ero. Ei kuulu meille menkää toiselle luukulle!
Varmaan siinä oli myös vähän esteettisen näkökulman vähättelyä: että viitsiikin kysyä jostain väreistä. Autokaupassa tämä on vielä pidemmällä: naisille vain väri merkitsee.
Ei kai K-Rautakaan laita mitään sisustusneuvontapuhelinta ennen kuin siellä on ensimmäinen naistoimari.
Ostin ison kasan halkoja polttopuuksi, mutta päätinkin tehdä liiterin. Miten liimaan halot toisiinsa seinäksi?