Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorten äidit? Miten te jaksatte tätä?

Vierailija
05.09.2022 |

Muutenkin nuoruus on herkkää aikaa. Nyt on jo monta vuotta tullut vain huonoja uutisia ja aina vain jatkuu.

Miten te pidätte itsenne kasassa ja miten tuette nuorianne?

Alan välillä olla niin poikki, ettei kieli suussa käänny ja aivot lyö tyhjää.

Onneksi näillä oli nyt hyvä kesä. Kivat työpaikat, matka yhdessä jne.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista ongelmaa. Meillä on ilmeisesti ollut helppo nuori. On jo 18 ja asuu omillaan.

Vierailija
2/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunnista ongelmaa. Meillä on ilmeisesti ollut helppo nuori. On jo 18 ja asuu omillaan.

Ei tässä ole kyse siitä että onko nuori helppo vain vaikea vaan siitä että miten nuorilla saa pysymään tulevaisuudenuskon kun tämä koko maailma on tällainen.

Taidat olla provo kun et edes lukea osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole kyse siitä että onko nuori helppo vain vaikea vaan siitä että miten nuorilla saa pysymään tulevaisuudenuskon kun tämä koko maailma on tällainen.

Mä kun luulin aloituksesta, että teillä on tullut nuoresta huonoja uutisia. Ei ihan auennut avauksesta, että yleismaailmallisia huonoja uutisia tarkoitat.

Vierailija
4/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisenlaiset kokemukset, nuoret ovat olleet ihania, valoisia ja energisiä.

Vierailija
5/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän kesän voimalla jaksetaan ja kun sairastetiin korona keväällä melko lievänä, niin olemme ottaneet senkin suhteen rennommin.  Pakko luottaa jossain määrin luontaiseen immuniteettiin koronaa vastaan. Nuoremme pääsevät tänä syksynä harrastamaan normaalisti ja viettämään vapaa-aikaansakin vapaammin.

Vierailija
6/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin he ovat. Maailma ei ole.

Vierailija
7/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei lue iltapaskalehtiä ja levitä omaa hysteriaa nuoriin, hekin voivat hyvin.

Vierailija
8/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuritus käytössä, eli nuoret tottelevat murrosiästä huolimatta.

Vierailija
9/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuoret voivat oikein hyvin!

Toinen on lukiossa ja kaikki elämä vielä edessä. Yliopisto-opintoihin on selvät suunnitelmat ja kiitos todistusvalinnan tulee haluamansa paikan saamaan, ellei yo-kirjoituksissa käy jotain täysin ennakoimatonta.

Vanhempi opiskelee AMK:ssa. Toivottavasti saa töitä heti valmistuttuaan, mutta ei hän itse sitä käsitä, mikä riski siinä piilee. Minä muistan 90-luvun laman ja tiedän, että silloin koulusta valmistuneet ja ilman työtä jääneet ovat maksaneet siitä hintaa pitkään, kun ura ei lähtenytkään käyntiin.

Vierailija
10/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kun luulin aloituksesta, että teillä on tullut nuoresta huonoja uutisia. Ei ihan auennut avauksesta, että yleismaailmallisia huonoja uutisia tarkoitat.

Mäkin luulin, että ap saa jatkuvasti huonoja uutisia nuoristaan.

Ei kai nyt maailman uutiset aikuta yleensä noin paljon vanhenpiin.

Vierailija
11/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on lukiossa ja kaikki elämä vielä edessä. Yliopisto-opintoihin on selvät suunnitelmat ja kiitos todistusvalinnan tulee haluamansa paikan saamaan, ellei yo-kirjoituksissa käy jotain täysin ennakoimatonta.

Vanhempi opiskelee AMK:ssa. Toivottavasti saa töitä heti valmistuttuaan, mutta ei hän itse sitä käsitä, mikä riski siinä piilee. Minä muistan 90-luvun laman ja tiedän, että silloin koulusta valmistuneet ja ilman työtä jääneet ovat maksaneet siitä hintaa pitkään, kun ura ei lähtenytkään käyntiin.

Meilläkin nuorilla on asiat nyt todella hyvin, mutta minä olen väsynyt.

Ehkä minullakin kummittelwe se ysärin taantuma takaraivossa ja silloin vallinnut toivottomuus.

Ap

Vierailija
12/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei lue iltapaskalehtiä ja levitä omaa hysteriaa nuoriin, hekin voivat hyvin.

Nuoret saavat uutisia jatkuvasti erilaisten sähköisten kantojen kautta. Pahimmillaan jotain jotain suoraa videopätkää rintaman etulinjasta.

Lehdet ovat vielä kevyttä sisältöä siihen nähden.

Vierailija
13/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee, oikein hyvin. Lapset, 16, 19 ja 21 vuotiaat ovat upeita nuoria ihmisiä, nauravaisia, tekeväisiä ja kaikin puolin fiksuja. Heidän ystävät ovat samanlaisia ihania nuoria.

Vaikka maailma on sekaisin, niin oma elämä on se, joka voi olla järjestyksessä. Iltapäivälehtien otsikot voi jättää lukematta ja keskittyä mielummin lukemaan vaikka Ylen uutisia. Sillin kun itse olin nuori 80-90 -luvuilla, oli myös maailma täysin sekaisin, mutta hyvin se elämä silti meni. Vanhemmilla on vastuunsa pitää lastensa elämä tasaisena. Nuorten kanssa voi hyvin puhua vaikka mistä, kyllä he kuuntelevat ja osaavat kertoa oman asiansa ja huolensa, jos he luottavat aikuiseen.

Vierailija
14/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin luulin, että ap saa jatkuvasti huonoja uutisia nuoristaan.

Ei kai nyt maailman uutiset aikuta yleensä noin paljon vanhenpiin.

Tätä samaa ihmettelin. Onko ap itse masentunut?

Vierailija
15/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mikä idari...

Vierailija
16/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä minullakin kummittelwe se ysärin taantuma takaraivossa ja silloin vallinnut toivottomuus.

Ap

Hohhoijaa... hoida oma pääsi sitten kuntoon ja älä tartuta kaikkea sontaa lapsillesi.

Vierailija
17/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin he ovat. Maailma ei ole.

Olen herkkä äiti, jolla on kaksi herkkää nuorta. Välillä on raskasta, mutta ajattelen asian niin, että tärkein tehtäväni on nimenomaan tukea ja auttaa lapsiani. Pelkään tulevien sukupolvien puolesta, mutta en kerro sitä heille, vaan juurikin yritän antaa toivoa. Vaikka maailma on karu paikka, niin kotona pitää olla turvallista. En voi estää ilmastonmuutosta, mutta voin yrittää omalta osaltani toimia oikein. En voi estää sotia, mutta voin auttaa lapsia ymmärtämään, että he ovat turvassa ja on paljon tahoja, jotka yrittävät auttaa kärsiviä. Mekin autamme. Itseänikin helpottaa kun yritän toimia parhaan tietoni mukaan. Välillä käyn luonnon helmassa lataamassa akkuja ja muistuttamassa itseäni siitä, että maailmassa on myös paljon hyvää. 

Vierailija
18/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hohhoijaa... hoida oma pääsi sitten kuntoon ja älä tartuta kaikkea sontaa lapsillesi.

Hei vaan sinne kunnan vuokrayksiöön incel-maailmaan.

Vierailija
19/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten huonot uutiset voi vaikuttaa? Hyvin on mennyt. Lapsi asuu omassa kodissa.

Vierailija
20/30 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hei vaan sinne kunnan vuokrayksiöön incel-maailmaan.

Incel-äiti joka ei usko ilmastonmuutokseen?