Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko kuinka kiinalaisturistille tuotiin sairaalaan ruokaa ravintolasta

Vierailija
05.09.2022 |

ja turisteja kyyditettiin jopa Kuusamoon taksilla Helsinki-Vantaalta valtion laskuun jottei korona vain leviäisi Suomeen

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ravintolaruokaa perusteltiin sillä, potilas ei ollut tottunut suomalaiseen ruokaan ja sairaalassa oli ikävä olla.

Onko kukaan kuullut suomalaisesta, joka nauttisi sairaalassa olemisesta ja pitäisi siitä ruoasta.

Vierailija
2/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä olettaa, että kyseinen turisti maksoi itse ruokansa, tai sitten hänen vakuutuksensa maksoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, kun potilaan vakuutus maksoi.

Vierailija
4/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ravintolaruokaa perusteltiin sillä, potilas ei ollut tottunut suomalaiseen ruokaan ja sairaalassa oli ikävä olla.

Onko kukaan kuullut suomalaisesta, joka nauttisi sairaalassa olemisesta ja pitäisi siitä ruoasta.

Olen yöpynyt Suomessa eräässä hotellissa, jossa aamupalallakin on kaikkea kiinalaista sapuskaa. Näitä ne hotellissa yöpyvät kiinalaisturistit näyttivät sitten syövän, toki vähän muutakin tarjontaa maistellen (lähinnä nyt hedelmiä ja kasviksia).

Vierailija
5/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A kun kiinalaiset tyhjensi jokaikisen rautakaupan ja apteekin hygieniatarvikkeista, kuten maskeista ja lähetti ne Kiinaan? Kun suomalaisten aika tuli, hyllyt oli tyhjillään ja meidän pressa joutui anelemaan niitä tuotteita takas. Kiina lähetti lähinnä kaukolämmön polttoainetta, joten meidän Huoltovarmuuskeskus tilasi uuden satsin Tiina Jylhältä.

Vierailija
6/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa saa tilata sairaalaan omat ruuat. Ei sairaalan pöperöitä ole pakko syödä.

Vierailija
7/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, kun potilaan vakuutus maksoi.

Siitä oli kyllä silloin juttua että valtio maksaa kaiken

Vierailija
8/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan kiinalainen ei matkusta Suomeen asti, ilman matkavakuutusta.

Ne ovat kaikki hyvätuloisia ihmisiä, jotka Kiinasta,

Suomen Lappiin asti pystyvät matkustamaan.

Kiinalaiset mm. inhoavat lehmänmaitoa, kuten viiliä, jogurtteja, kermoja ja muita vastaavia.

Aamulla Suomen sairaaloissa saa aamupalaksipuuroa maidon kanssa, tai jogurttia, leipää ja lehmänmaitoon tehtyjä juustoviipaleita, voinappi, sekin kermasta tehty.

Suomessa ruoka rakentuu paljolti meijerituotteiden, lihan ja perunan ympärille.

Mene itse makaamaan kiinalaisen sairaalaan, ja kokeile, miltä siellä se ruoka maistuu.

Se ei ole samanlaista ruokaa, kuin jota itse voit valita kiinalaisista ravintoloista.

Se on laitosruokaa.

Vierailija
9/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinalaiset mm. inhoavat lehmänmaitoa, kuten viiliä, jogurtteja, kermoja ja muita vastaavia.

Aamulla Suomen sairaaloissa saa aamupalaksipuuroa maidon kanssa, tai jogurttia, leipää ja lehmänmaitoon tehtyjä juustoviipaleita, voinappi, sekin kermasta tehty.

Mene itse makaamaan kiinalaisen sairaalaan, ja kokeile, miltä siellä se ruoka maistuu.

Se ei ole samanlaista ruokaa, kuin jota itse voit valita kiinalaisista ravintoloista.

Se on laitosruokaa.

Suomessa kaikki koronapotilaat on hoidettu valtion laskuun.

Ei siinä mikään vakuutusyhtiö edes pysty maksamaan mitään vaikka kuinka kovasti yrittäisi.

Vierailija
10/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A kun kiinalaiset tyhjensi jokaikisen rautakaupan ja apteekin hygieniatarvikkeista, kuten maskeista ja lähetti ne Kiinaan? Kun suomalaisten aika tuli, hyllyt oli tyhjillään ja meidän pressa joutui anelemaan niitä tuotteita takas. Kiina lähetti lähinnä kaukolämmön polttoainetta, joten meidän Huoltovarmuuskeskus tilasi uuden satsin Tiina Jylhältä.

Mä muistan, olin sairaalassa töissä. Kun Hvk petti, ei saatu minkäänlaisia suojaimia vähään aikaan, kun Euroopan rajat napsahtelivat kiinni. Ne vähät jotka saatiin, eivät täyttäneet standardeja sairaalaoloissa ja päätyivät vanhainkotiin.

Samalla ta oli sitä mieltä, että riskiryhmiä ei ole töissä, sinne vaan, suojatta. Syön sytoja. Irtisanoutumispäätös sinetöityi tuossa rytäkässä.

Vierailija
11/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on laitosruokaa.

Maitotuotteet ovat jo pitkään olleet Kiinassa trendikkäitä ja hyvin kalliita. Etenkin nuoret, varakkaat ja paljon matkustelevat ihmiset käyttävät niitä.

Kiinalaisessa ruoassakaan ei ole mitään vikaa. En tiedä mitä sinulle on Kiinassa tarjottu, mutta itse olen pitänyt eniten siitä ruoasta mitä he itsekin syövät. Se on parempaa kuin turisteille tarjottava silppu.

Vierailija
12/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne myös tarjoavat nykyään vokeissa enemmän riisiä kuin perunaa jne., vaikka laitosruokailussa muut syövät riisinkorvikkeita vedoten ympäristösyihin.

Toisia ei vaan koske säännöt.

Vierailija
13/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa sairaalassa saa vain lääketieteellisen hoidon. Ruoka, vaatteet, hygieniatarvikkeet on itse järjestettävä. Yleensä sukulaiset huoltavat sairaalaan joutunutta.

Vierailija
14/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasialaiset ovat oudon ruokarajoitteisia. Kerran Suomen ja Saksan välisellä lennolla oli suuri joukko japseja. Heille ei kelvannut lentokoneruoka, mutta sitten jollakin heistä oli laukussaan kasa jotain kuivanuudelipurkkeja tms. Niitä ne jakoivat tohkeissaan keskenään ja lentoemot kantoivat kuumaa vettä. Ei ole maassa maan tavalla oikein mennyt perille.

Vierailija
15/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasialaiset ovat oudon ruokarajoitteisia. Kerran Suomen ja Saksan välisellä lennolla oli suuri joukko japseja. Heille ei kelvannut lentokoneruoka, mutta sitten jollakin heistä oli laukussaan kasa jotain kuivanuudelipurkkeja tms. Niitä ne jakoivat tohkeissaan keskenään ja lentoemot kantoivat kuumaa vettä. Ei ole maassa maan tavalla oikein mennyt perille.

Mä katselen joskus aikani kuluksi sitä "Australian rajalla" tjsp ohjelmaa. Siellähän jatkuvasti löytyy aasialaisen turistien matkalaukuista järkyttävät määrät vaikka sun mitä elintarviketta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme