Hyviä kokemuksia lääkkeellisestä tyhjennyksestä
Eilen selvisi ultrassa (rv 11+1), että alkio kuollut kohtuun jo viikolla 6. Minulle tarjottiin vaihtoehtoina kaavinta ja lääkkeellinen tyhjennys. Valitsin lääkkeellisen, koska se on kuulemma lempeämpi kehoa kohtaan kun kaavinta, jossa tietysti nukutuksessakin on omat riskinsä.
Kuulisin mielelläni hyviä kokemuksia lääkkeellisestä kohdun tyhjennyksestä, sillä ensi viikolla tapahtuva lääkkeellinen tyhjennys ahdistaa minua todella (osittain netistä lukemieni 'kauhutarinoiden' takia....
Kommentit (5)
Minulla todettiin rv 12 että alkio oli kuollut kohtuun jo aiemmin.
Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Onnistui hyvin. Kaikki tuli ulos yhdellä kertaa. ei tullut mitään tulehduksia.
Sinuna en jännittäisi turhaan ja murehtisi.Uskon et kaikki menee hyvin.
Kaikkiin toimenpiteisiin liittyy omat riskinsä, mut ei kannata etukäteen ruveta kaikkea mahdollista pelkäämään. Ei siinä ole järkeä.
Minulle taas sanottiin, että mieluummin kaavinta. Kuulema saa paremmin kaikki pois.
Toisaalta kun jälkeenpäin ajattelen asiaa, olisiko sittenkin pitänyt ottaa lääkkeellinen, koska raskautuminen oli vaikeaa ja sain vielä kaksi keskenmenoa ja synnytyksessä oli pahat komplikaatiot.
Luulen että kohtuni vauriouitui ensimmäisen kaavinnan vuoksi.
tosin mulla tyhjennys tehtiin sairaalassa kun raskaus oli jo aika pitkällä. Mutta ei ole mitään kauhujuttuja kerrottavana.
Vitutti kun pientä oravaa kylläkin se, että laitettiin odottelemaan samalle osastolle viimesillään raskaanaolevien kanssa sitä lääkkeen vaikutusta. Istuin sit omassa huoneessani parkumassa - ei paljoo huvittanut lähteä mammojen kaa kattoon telkkua : (
Verta tuli iha TOLKUTTOMASTI. Kotimatkalla sottaantu housut sairaalan supersiteestä huolimatta. Kotona istuin illan sohvalla pyyhkeenpäällä ja vaihtelin sidettä tunnin välein. Iltaan mennessä vuoto rauhoittui. Kipeeksi en tullut millään lailla ja kierto palas normaaliin kokolailla heti.