Uusi alkoholisuositus: max kaksi alkoholiannosta per päivä!
Henkilökohtaisesti en usko tähän. Minulla on laadukas maksa - se kyllä kestää koko elämän, vaikka ottaisin kuppia enemmänkin.
Kommentit (33)
Onko se joskus ollut enemmän? Johan tuokin ylittää suurkulutuksen rajan ainakin naisilla.
Olen koko ajan ollut siinä luulossa, että ei ole suositeltavaa juoda joka päivä?
Eli pari kertaa kuussa voi vetää laatikon kerralla ja vielä jää pelivaraa.
Onneksi suosituksista ei tarvitse välittää.
Vierailija kirjoitti:
Onko se joskus ollut enemmän? Johan tuokin ylittää suurkulutuksen rajan ainakin naisilla.
Jokunen vuosi sitten riskiraja oli miehillä 3,5 annosta päivässä. Sitten se laski kahteen. "Näin minusta tuli suurkuluttaja".
Mun ukko se juo 20 kaljaa joka päivä, eikä edes riitäkkää, vielä tuo perkele pn vaa hengissä, vaikka vajaat 30 vuotta on vetäny samaa rallia melkeempä
Otin perjantaina 3 annosta kun istuttiin iltaa tyttöjen kesken, voi ei! Edellisestä kerrasta on yli kuukausi. Olenko siis nyt alkoholisti?
N42
Vierailija kirjoitti:
Olette juoppoja kaikki!
Mene syömään ne mielialalääkkeesi luuseri.
Juohan se kuningatar Lissuki joka päivä konjamiinit, brandyt ja punkut ja vieläki vaa porskuttaa, pötyjä nuo suositukset
Liana Kaarina on ollut 50 vuotta täysin raitis, kun lähti niin pahasti lapasesta se alkoholin käyttö. Viisas päätös. Mutta ihmtettelen, miten selviytyy kaikista sosiaalisista tilanteista, joissa kaikille tarjotaan joku pieni tervetulojuoma tai muu drinksu, vaikka kotona ja itse ei ostaisi mitään alkoholia. Olen lääkärin määräämällä tipattomalla huonojen veriarvojen takia ja vasta puolet vuoden päästä on kontrolliaika. Tulee pikkujouluaika, uusi vuosi ja muut pikku kekkerit, ja pitää vaan jättää alkoholit väliin, jos haluaa, että arvot paranee eikä tarvii selitellä, että ihan pikkusen vaan otin. Se on niin vaikeaa sitten arvioida, vaikuttiko vai ei.
Mikä suositus on tuollainen. Tutkittu on, että jo yhdestä päiväannoksesta on haittaa.
Ei kannata joka päivä juoda. Maksan pitää ehtiä palautua.
Ne aikoo suositella kännissä oloa, koska ensi vuonna vasta on tiedossakin jotain aivan uskomatonta shaibaa.
Niin tuo on suositus jota ei tarvitse noudattaa. Mieluummin hauska keski-ikä ja sitten henki pois kuin kituminen +80 jossain letkuissa.
Olen pahasti jäljessä tuosta tahdista. En aio kuitenkaan kiriä ottamattomia kerralla.
Joka päivä 10 annosta on sopiva määrä.