Miksi kerrostalossa asuvan sinkun pitäisi säästää sähköä?
Minun kulutukseni on hyvin pientä verrattuna omakotitalossa asuviin sähkön törsääjiin. Niiltä voi vähän ottaakin pois
Kommentit (64)
Oleellista on se, milloin sitä sähköä käyttää.
Meinaatko ettei kerrostalo kuluta sähköä?
Kun kaikki katsovat missä voivat säästää sähköä järkevästi, sitä riittäisi kaikkien tarpeeseen ja suunnitelluilta katkoilta vältyttäisiin.
Sähköä kuluu tietokoneeseen, televisioon ja muutamaan lamppuun. Ei tässä pahemmin enää säästellä.
Vierailija kirjoitti:
30 kerrostaloasuntoa vs. 30 omakotitaloa
Vanhan naisena ja yhä sinkuna yksin asuvana. Tietoisesti ostanut kahvin ketin,mikro, pesukonen joissa ei ajastinta ei kelloa viemässä sähköä.Anoin pois varsi imurin koska sitä pitää ladata,kulutaa enemän sähköä kuin perinteinen imuri.Isoa taulu TV ei ole ja 32 tumaa on ,se ei koskaan ole valmisustilassa. Yksin asuvana en tee ruokaa.Ostan mikroateriat.Valo ei pala siellä missä en ole. Joulu valot pienet on paterilla. Miten enää voit säästä enempää sähköä? Koko ajan sähkönsiirto vero on Ollut humattavasti korkeampi kuin käyttämäni sähkö.Asun Helsingin lähiö vuokralla.Sähkö tulee Helen.
Vierailija kirjoitti:
Kun kaikki katsovat missä voivat säästää sähköä järkevästi, sitä riittäisi kaikkien tarpeeseen ja suunnitelluilta katkoilta vältyttäisiin.
Miksi säästäisin muutenkin vähästä kun ei se minulle tule käyttöön? Omakotitaloasuja kuluttaa saman kuukaudessa minkä minä vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 kerrostaloasuntoa vs. 30 omakotitaloa
Ihan yhtä paljon neliön lämmittäminen maksaa oli se sitten missä talossa tahansa.
Miksei sähköä saisi käyttää mielin määrin kunhan vain maksaa siitä tuon yhä kovenevan hinnan?
Siksi että sähköä tänä talvena riittäisi kaikille, eikä tarvittaisi niitä mainostettuja sähkökatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Sähköä kuluu tietokoneeseen, televisioon ja muutamaan lamppuun. Ei tässä pahemmin enää säästellä.
Lamput ei nykyään vie juurikaan sähköä. Puhutaan 0,00001 sentistä/ vrk.
Vierailija kirjoitti:
Vanhan naisena ja yhä sinkuna yksin asuvana. Tietoisesti ostanut kahvin ketin,mikro, pesukonen joissa ei ajastinta ei kelloa viemässä sähköä.Anoin pois varsi imurin koska sitä pitää ladata,kulutaa enemän sähköä kuin perinteinen imuri.Isoa taulu TV ei ole ja 32 tumaa on ,se ei koskaan ole valmisustilassa. Yksin asuvana en tee ruokaa.Ostan mikroateriat.Valo ei pala siellä missä en ole. Joulu valot pienet on paterilla. Miten enää voit säästä enempää sähköä? Koko ajan sähkönsiirto vero on Ollut humattavasti korkeampi kuin käyttämäni sähkö.Asun Helsingin lähiö vuokralla.Sähkö tulee Helen.
No halutessasi siirry imuroin käytöstä moppaamiseen ja lastan ja rikkalapion käyttöön. 😀
Vierailija kirjoitti:
Sama. Vuoden arvio on max 2000kwh. Töissäkin tulee käytyä 8h päivässä. Sit on näitä joilla menee 10x enemmän sähkö huhhuh.
En suostu säästämään sähköä. Kahden viikon matkan ajaksi aion sammuttaa kylpyhuoneesta mukavuuslämmön, siinä kaikki. Muuten mällään kuten ennenkin.
Edellinen sähkölaskuni oli 45e. Olen sinkku ja elän säästeliäästi. Minun rahoista tuetaan perheellisiä tulonsiirtoina, mehän myös teidän sähkölaskunne maksamme, voisitte joskus kiittää meitä.
(Kaukolämmitteisessä) kerrostalossa voit laskea huoneistosi lämpötilaa sekä suitsia lämpimän veden kulutusta sekä kannustaa muitakin taloyhtiön asukkaita samaan. Sähköenergian kulutukseen en kiinnittäisi lainkaan tällöin huomiota.
Vierailija kirjoitti:
En suostu säästämään sähköä. Kahden viikon matkan ajaksi aion sammuttaa kylpyhuoneesta mukavuuslämmön, siinä kaikki. Muuten mällään kuten ennenkin.
just tällä minä minä setillä saamme talveksi ne hemmetin katkokset...älä huoli, et ole yksin, kaltaisiasi on nykyään melko paljon.
Kukan ei pakota sinkua säästä sähköä ei muitakaan asui mikä muoto tahansa. Onnekaita ne jotka ei töissä saavat sähkö laskun toimentulotukena maksettavaksi.Onkin helppo silloin kukkoilla miksi pitäisi sähköä säästää?Kun ei itse maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
(Kaukolämmitteisessä) kerrostalossa voit laskea huoneistosi lämpötilaa sekä suitsia lämpimän veden kulutusta sekä kannustaa muitakin taloyhtiön asukkaita samaan. Sähköenergian kulutukseen en kiinnittäisi lainkaan tällöin huomiota.
Jos on kiinteä vesilasku niin ei tarvii säästellä lämmintä vettä.
Ja sitten taas omakotitalossa asuvan sähköntörsäys on pientä verrattuna vaikka jonkun ison hotelliketjun sähkön kulutukseen.
Mutta en oikein itsekään tiedä mistä säästäisin. Mulla ei ole edes kattolamppuja , kuin keittokomerossa :D