Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita herkemmin kasvaimia?

Vierailija
04.09.2022 |

Oon 27v nainen ja mulla on koko aikuisiän ollut vaivana erilaiset kasvaimet (5 kertaa nyt). On ollut mm. rinnoissa, munasarjoissa ja kädessä. Myös luomia tullut paljon, joita sitten poistettu. Kasvaimet ja luomet ovat olleet hyvänlaatuisia, mutta oireiden takia poistettu.

Oon tästä nyt viimeaikoina huolestunut enemmän. Onko normaalia tämmöiset solumuutokset?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaakaan et ole sitten lääkärin kanssa keskustellut, vaikka useita kertoja olet ollut niitä poistattamassa?

Vierailija
2/5 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertaakaan et ole sitten lääkärin kanssa keskustellut, vaikka useita kertoja olet ollut niitä poistattamassa?

Kysynyt kerran asiasta ja sain vastaukseksi, että nuorilla naisilla yleisiä. Silti jäänyt mietityttämään onko tosiaan niin. 🥲

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin suomalaisilla ne keskittyvät ihoon (vaalea ohut iho) ja siellä on jatkuvia muutoksia. Joillakin voi olla perimä, sitten voisi olla hormonaaliset tekijät, aiempi auringon saanti lapsena vaikka, kemikaalit/säteily tai muu syy. Ukaltaisiko sellaista dna testiä kokeilla jossa kartoittavat noita asioita? Saisitko sieltä vastauksia. Entä veriryhmä ja sukulaisten tilanne iholla yms. Paitsi ei tiedä mitä niillä tiedoilla joku firma tekee tai missä niitä säilytetään. Osa lääkäreistä ei Suomessa osaa vastata, ellei ole tutkinut aihetta tarpeeksi ja vielä ulkomailta saanut oppia. Voi olla tietenkin usassa tai muualla tutkimuksia, jos haet englanniksi ihojutuista tai muista. Ihmisen sisällä ei pitäisi olla kuitenkaan mitään ylimääräistä, vaikkei se ihollakaan kivalta tunnu, on usein huolissaan. Ehkä tulee jotain vastauksia asioihin, tuskin olet ainoa tuossa asiaa miettimässä.

Vierailija
4/5 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tosi yleisiä dermatofibroomat jalassa. Tosi herkästi alkaa muodostumaan jos vaikka ötökkä puree taikka itse raapaisen vahingossa.

Vierailija
5/5 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tosi yleisiä dermatofibroomat jalassa. Tosi herkästi alkaa muodostumaan jos vaikka ötökkä puree taikka itse raapaisen vahingossa.

Kyllä. Jos iho rikkoutuu, hiertyy, ärtyy, hikoilu, haava, joillekin voi tulla luomia tai ihokasvaimia. Kemikaaleista ei tietoa tai voiteet. Ja se tuntuu pelottavalta jos ihoa ei voi hallita, eikä osa saa julkista hoitoa ihomuutoksiin, pitäisi olla rahat ihmisillä valmiina. Mikä geenikoe on meneillään vai perimä. Auringossa ei juuri kannata olla, koska se muuttaa lisää ihoa tai ehkä muuttuu muutenkin jos oli lapsena auringossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä