K supermarketissa kylmäsavustettu ja graavilohi maksaa 65 euroa kilolta
Eli lohi josta on nypitty ruodot pois ja suolattu.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Googletin ja omassa K-Supermarketissani on halvempaa. Edullisin siivutettu on n. 35 euroa kilo ja palvelutiskistäkin lähtee viidelläkympillä. Graavilohipalan saa 30e kilo. Ei tuo minusta niin paha ole. Yleensä kyllä graavaan itse.
Sammaa mieltä. Taidan olla onnekas siinä suhteessa, ettei tarvi hintoja seurata. Ei mitään käsitystä, mitä mikäkin maksaa.
mies54v
Tänään katsoin Citymarketissa, että graavlohi oli 38, 90 kilolta ja kylmäsavulohi 42,90. Ostimme palan lohta 7,90 (19e/kg) ja laitettiin tänään graaviin. Huomenna on wasabilohta ja tavallista tarjolla meille sopiva määrä.
Graavia itse. Tarvitset suolaa, (tilliä, valkopippuria) ja jääkaapin. Idioottivarmasti parempaa kuin kaupan vakuumit.
Just äsken tein graavilohen ja valmis file maksoi 12,90/kg .
Ihan kuin lohi olisi jokin ihmisoikeus. Ei se sitäpaitsi edes ole erityisen hyvää. Cittarissa oli nyt kotimaiset ahvenfileet 30/kg ja ovat paljon parempia muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään katsoin niin oman kylän sittarissa halvin kilohinta siivutetulle graavilohelle oli 39,90.
Kallein tosiaan huiteli siellä 60€:n paikkeilla.
Päätin jättää lohet kauppaan. Ihan järkyttävä hinta.
Graavilohen valmistaa helposti itsekin nyppimällä ruodot pois ja laittamalla lohifileen 10 prosenttiseen merisuola vetern pariksi päiväksi.
Jaa? Että noinko se tehdäänkin?
Itse ripottelen fileeseen sopivasti merisuolaa ja hieman sokeria, usein myös rosepippuria, joskus tilliä. Suolaa myös nahkapuolelle.
Sitten vain kala tiukkaan pakettiin ja jääkaappiin pariksi päiväksi.
Siinä se. Helppoa minusta. Tärkeintä on, että kala on tuoretta.
Vierailija kirjoitti:
Graavia itse. Tarvitset suolaa, (tilliä, valkopippuria) ja jääkaapin. Idioottivarmasti parempaa kuin kaupan vakuumit.
Ja sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään katsoin niin oman kylän sittarissa halvin kilohinta siivutetulle graavilohelle oli 39,90.
Graavilohen valmistaa helposti itsekin nyppimällä ruodot pois ja laittamalla lohifileen 10 prosenttiseen merisuola vetern pariksi päiväksi.
Itse ripottelen fileeseen sopivasti merisuolaa ja hieman sokeria, usein myös rosepippuria, joskus tilliä. Suolaa myös nahkapuolelle.
Molemmat tavat on oikein. Tlli kyllä kuuluu ehdottomasti suolakalaan.
mies54v
Ei olisi kyllä varaa ostaa tuon hintaista lohta. Onneksi mökkikjärveltä saa itse pyydettynä ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Just äsken tein graavilohen ja valmis file maksoi 12,90/kg .
Näin juuri. Lisäksi kokonainen kirjolohi oli 9,90 kg, ostin ja paistoin uunissa. Nyt on kahdelle perheelle ruokaa vielä huomiseksikin.
Hain tänään katiskasta pari kiloa ahvenia. Fileerasin itse. Ei maksanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi kyllä varaa ostaa tuon hintaista lohta. Onneksi mökkikjärveltä saa itse pyydettynä ilmaiseksi.
En tiennyt, että järvissä on lohia.
Miksi olit tiskillä? Siellä palvellaan herrasväkeä!
Piiat sun muut pyykkimuijat hakevat ruokansa pakastealtaasta. Ja mieluiten Lidlistä, jos saan huomauttaa!
Ei torpparit ole ennenkään lohta tarvinneet. Nauris riittää teille.
Vierailija kirjoitti:
Hain tänään katiskasta pari kiloa ahvenia. Fileerasin itse. Ei maksanut mitään.
Näinhän se usein menee, että mitä enemmän on valmis tekemään itse, sitä vähemmän maksaa. Sisäfilettäkin saisi ilmaiseksi, jos pyydystäisi elukan itse.
En syö lohta, mutta pystyn kalastamaan ja se maksaa 0 € :)
Vierailija kirjoitti:
kylmäsavukirjolohiviipale
47,99 ei se niin hyvää ole...
Ostin pari siivua graavilohta Supermarketista tänään, maksoi 8.60 euroa. Oli kyllä niin hyvää, että ostan toistekin. Köyhänkin pitää välillä herkutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat tavat on oikein. Tlli kyllä kuuluu ehdottomasti suolakalaan.
mies54v
Entäs vodka? Olen laittanut sitä sekä graaviin että itseeni. Toimii molempiin.
Graavaaminen on kyllä niin helppoa, että miksi ostaa ylipäätään valmiiksi graavattua, joka ei ole niin fressiä?
Itse graavaamalla saat taatusti parempaa.