Sormusasiaa
Kuinka kallis on sun kallein sormus jota pidät sormessa?
Ostin eilen sormuksen, joka makso 175 euroa.
Kommentit (25)
Vihkisormus 1300 e, kihlasormus 200 e ja oikeassa kädessä 100 e sormus.
Mulla on vaan yks sormus yleensä. Tais maksaa jonkin verran yli satasen n. 10 v sitten. Muut, joita joskus harvoin saatan käyttää, on paljon halvempia, max 30 € maksaneita.
Tällä hetkellä en käytä mitään sormuksia, koska tapaturman seurauksena vasen nimetön turposi niin, ettei kihla- ja vihkisormukset mahdu siihen. Mutta ei minulla kyllä ole mitään käryä siitä, minkä arvoisia nuo mi un sormukseni ovat. Ne on n. 25 vuotta sitten ostettu. Vihkisormus on käsin tehty, kultainen, ei jalokiviä. Ja se oli nimenomaan minun toive, että ei kiviä minun sormukseeni.
Käytän tällä hetkellä yhtä sormusta, jonka arvoa en tiedä. Kultaa se joka tapauksessa on. En ole saanut sitä lahjaksi, vaan se on päätynyt minulle hieman oudompaa reittiä.
En tiedä iso paksu vanhaa lejona kultaa on sormus 60 luvulta,Jossa vanha tähti istutus kuvio.Jota ei enää tehdä.Saatu sisareltani Marialta 1971.
Olen kadottanut kaikki sormukseni. Ikävä kyllä.
Pihatöissä laitoin jossain vaiheessa kihlasormuksen housujen taskuun ja sitä ei ollut enää siellä kun se piti ottaa esiin.
Vihkisormus, jossa oli kiviä, putosi sormesta kun puistelin parvekkeelta mattoja.
Nyt ei oo ainuttakaan sormusta, paitsi yksi peritty mustakivellinen sormus, mutta se ei ole mielestäni kaunis, joten en pidä sitä. Olisko joku 50 euron arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä, en oo arvioituttanut korujani.
Et siis oo ostanu niitä itse.
No omistan tasan yhden sormuksen, vihkisormuksen, ja se maksoi aikoinaan 40e.
Miksi kannattaa hankkia yli tuhannen euron sormus? Onko se kauniimpi kuin halvemmat vai ajatteletko sen perijää?
Maksaako pienempi koko vähemmän kuin suuremmat koot? Vai muodostuuko hinta painon mukaan?
Täällä on kyllä melkoisen vanhaa porukkaa 😵💫, jos kerran suurimman osan vihkisormukset on ostettu markka-aikana. Minulla on noin 1200€ maksanut kihla- ja vihkisormus sormessa. Kihlauksessa sain sormuksen ja naimisiin mentäessä siihen kivet.
Vierailija kirjoitti:
990 markkaa vihkisormus
Mitäköhän se on euroissa? Oliko hopea/kulta halvempaa vai kalliimpaa kuin nykyisin?
Tiedän naisen, joka keräili sormuksia, ne olivat antiikkisia ja kauniita, varmaan arvokkaitakin. Eri värisiä timantteja ym. Mutta hän piti niitä vain rasiassa, ja näytti harvoille ja valituille.
Kotimainen vihkisormus, valkokultaa, 31 timanttia, maksoi yli 3.000€
Vierailija kirjoitti:
Miksi kannattaa hankkia yli tuhannen euron sormus? Onko se kauniimpi kuin halvemmat vai ajatteletko sen perijää?
Kyllä timantit on kauniimpia kuin lasi ja isot ja puhtaat timantit kauniimpia kuin pienet ja vähemmän puhtaat. Nehän siinä maksaa.
En tiiä, en oo arvioituttanut korujani.