Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ivf:n lugesteron tukihoito plussan jälkeen

27.10.2006 |

eli siis, sain verikokeesta tänään plussatuloksen ja hoitopaikan hoitaja (joka on kyllä todella asiantuntija) sanoi että voin lopettaa tänään tai huomenna lugejen ottamisen. Olen siis ottanut 3x100mg kahdesti päivässä. Huomenna on pp14. MUTTA lugesteron pakkauksessa sanotaan, että koeputkihedelmöityksessä tukihoitona lugesteroneja käytetään 9.-11. raskausviikolle saakka. Miten nyt sitten kannattaisi toimia?

kiitollisna,

ruu.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut niin, että ivf:n tuoresiirrosta, kun plussasin, niin lugesteronit sai jättää heti tuona testipäivänä (pp14) pois..

Ja kun PAS:ista plussasin, niin silloin käskettiin käyttää rv9 saakka..

Vierailija
2/5 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri ei antanut mitään ohjeita enkä muistanut edes kysyä. Jatkoin niiden käyttöä plussan jälkeen. Kävin rv 6+2 ultrassa, jossa sit kysyin asiasta ja lääkäri sanoi, että voin lopettaa heti, kunkeltarauhaset olivat kuulemma hyvän kokoiset. En kyllä ymmärrä miksi lääkäri oli mullekin niitä määrännyt melkoisen satsin, jos ei tarvi käyttää niitä kovin pitkään. Voithan käyttää niitä vielä jonkin aikaa, tuskinpa siitä haittaakaan on. Pakkauksen ohjeessa tosiaan sanotaan, että niitä voi käyttää sinne rv9-11 asti. Onneksi en ostanut koko satsia kerralla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pähkäilin täällä palstalla saman kysymyksen kanssa viime keväänä. Muistaakseni annostus oli sama kuin sinulla ja klinikan hoitaja sanoi että voin lopettaa seuraavana aamuna kun soitin plussasta. Jatkoin kyllä kuuria omin pain vähentäen annosta ja lopettelin reilun viikon sisällä pikkuhiljaa...Monenlaisia vastauksia silloin palstalta sain, mutta uskoisin että normaali tilanteessa voisi kyllä huoletta lopettaa plussaan ihan niinkuin ammattihenkilökunta ohjeistaa :) omasta kokemuksesta voin sanoa että siinä tilanteessa kyllä haluaa ottaa kaiken varman päälle ja ilmeisesti kuurin jatkamisesta ei mitään haittaa ollut sillä nyt on menossa rv 30+4 :)

moonchild

Vierailija
4/5 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksistanne. Olen jatkanut lugeja tähän aamuun saakka. Lähetin juuri posti lääkärilleni ja kysyin asiasta, ehkäpä saan varmuuden tämän päivän kuluessa.

ruu.

Vierailija
5/5 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lääkäri sanoi, että on vallan turvallista lopettaa luget heti testauksen jälkeen.

ruu.