Mikä päiväkodista saatu moite tai ripitys on jäänyt mieleesi niin, että muistat sen vielä tänäkin päivänä?
Minulla oli alkusyksyn aamupakkaspäivä, kun vein lapsen melko kevyissä vaatteissa hoitoon, koska lapsi ei halunnut enempää vaatetta ja päivällä ilma lämpiää kuitenkin. Iltapäivällä hakiessani sain kuulla ettei noin kevyellä vaatetuksella tulla hoitopaikkaan ja olivat pukeneet lapselle lisää vaatetta. Kotona lapsi kertoi, että oli ollut liian kuuma.
Kommentit (6)
Että ei saa käännellä patterin nuppia tai tulee vedenpaisumus.
Tiesin vain Nooan arkin vedenpaisumuksen ja aloin sitten pelätä että joku kääntää sitä nuppia epähuomiossa ja maailmanloppu tulee. Katsoin valmiiksi jo päiväkodin pihan korkeimman puun mihin ajattelin kiivetä jos niin käy, ja toivoin ettei vesi sitten nouse sen latvaa ylemmäs.
Se, että säännöllisesti valitettiin siitä, että lapsi ei suostu nukkumaan, vaan pyörii levottomana sängyssään. No mikäs teet, jos ei nukahda. Ei ollut kotonakaan nukkunut päiväunia ennen kuin meni hoitoon. Nukkui sitten kyllä yöllä hyvin.
Mokottaminen syömisestä. Kananmunakokkeli ja leipäjuusto olivat minulle vieraita asioita ja molemmpia pakkosyötettiin vittuilun saattelemana. Tänä päivänäkään en niitä syö mielelläni.
M 48
Sairastuin vatsatautiin kesken hoitopäivän enkä ennättänyt pöntölle asti vaan oksensin vessan lattialle reilusti. Sen motkotuksen muistan vieläkin eikä itselle töissä tule mieleenkään mäkättää kipeälle vahingosta tai omalle lapselle.
Lapsilla oli liian siistit ja hienot vaatteet. Olivat siis ihan normaalit, mutta koska värit olivat valkoista, beigeä jne. niin päiväkodissa sanoivat että ne likaantuu, että eikö teillä ole huonompia vaatteita. Vastasin että meillä on pesukone.
Toinen oli sitten minun työvuorolistojen vaatiminen. Näitä kysyivät joka vuosi monta kertaa, eivätkä uskoneet/tajunneet, että meillä ei työvuorolistoja ole, eikä myöskään säännöllistä työaikaa. Lapset kuitenkin olivat hoidossa niin että lasten isä vei ja haki, koska hänellä oli normaali päivätyö.
Keksitty silmätulehdus, kun pääsin töihin. Kuivat silmät oli.