Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko todeta, että olen ollut todella myönteisesti hämmästynyt Vihreiden toiminnasta Venäjän suhteen

Vierailija
03.09.2022 |

Ovat todella suoraselkäisesti asettuneet Venäjän sotaa vastaan. Ja nytkin Haavisto tuo esiin venäläisten tapoja yrittää kiertää viisumirajoituksia, selkeästi tuomiten ne ja kehuen sekä kannattaen myös EU:n yhtenäisyyttä energiasanktioiden suhteen.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009046237.html

Olisi voinut kuvitella Vihreiden lipsuilevan taas ja sössöttävän jotain rasismista. Mutta tajuavat kai itsekin, että Venäjä vastustaa kaikkia Vihreille tärkeitä arvoja, joten jos Venäjä saa valtaa, niin Vihreiden kannattajien arvoille ei ole enää sijaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen olevinani täysin samaa mieltä, jotta kommenttiani ei poisteta.

Vierailija
2/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat auki vaikka väkisin, vaikka Venäjä toisi lädi-idän koko väestön rajan yli. Tätähän se vihreiden toiminta on ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinhan tajuavat, että mus li mit vastustavat vihreiden kaikkia arvoja ja lakkaavat tuomasta heitä tänne?

Vierailija
4/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajat auki vaikka väkisin, vaikka Venäjä toisi lädi-idän koko väestön rajan yli. Tätähän se vihreiden toiminta on ollut.

On ollut, mutta ei ole ollut Venäjän suhteen tämän vuoden alusta lähtien. Siitä tosiaan olen ollut hämmästynyt.

Haavisto on ollut hämmästyttävän suoraselkäinen. Tajuaa varmaan itsekin, että esimerkiksi hänellä ei ole elämisen mahdollisuuksia Venäjällä, joten Venäjää pitää vastustaa.

- ap

Vierailija
5/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreillä on iät ja ajat Heidi Hautala nähnyt Putinin läpi ja uskaltanut avata suunsa. Nyt ovat muut vihreät heränneet samaan.

Vierailija
6/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan kaikkea mitä sensuurikollektiivikin, jotta kommenttiani ei poisteta.

Vierailija
7/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreillä on iät ja ajat Heidi Hautala nähnyt Putinin läpi ja uskaltanut avata suunsa. Nyt ovat muut vihreät heränneet samaan.

Totta. Harmi että Vihreät vastustivat aikoinaan ydinvoimaa, mutta hyvä silti että nyt tajuavat realiteetit. 

Välillä Helsingissä Vihreiden ylivalta on ärsyttänyt, mutta pakko myöntää, että esimerkiksi nyt heinäkuussa olin iloinen ja ylpeä Pride-tapahtumasta, ihan heterona Kokoomuksen äänestäjänä. Todistaa, että meillä on hyvä ja suvaitseva yhteiskunta, ei sellainen kuin Venäjällä.

Ja mitkään sukupuoliset suuntautumiset eivät siis ole koskaan itseäni häirinneet, kaikilla pitää olla oikeus ja vapaus olla mitä haluavat olla. Välillä vain tuntui menevän överiksi. Mutta olen ilahtunut, että pitkästä aikaa voin taas taas olla samaa mieltä Vihreiden kanssa.

- ap

Vierailija
8/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marinin uusi demarien sukupolvi on myös ollut ilahduttavan raikas ja moraalinen näkemyksissään. On ollut upeaa seurata, miten Sannan johdolla demarit ovat siirtäneet Halosen ja Tuomiojan tyyppiset mielipiteet syrjään.

Vierailija
9/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä aate torppasi Saksan ydinvoiman ja nyt Saksa kärvistelee kaasun puutteessa. Venäjä käytti tilannetta hyväkseen häikäilemättä.

Siellä mentiin enemmän tunteella, kuin järjellä. Voi olla myöskin, että Venäjä yllytti sulkemaan ydinvoimalat.

Vierailija
10/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästynyt olen minäkin, heille ei riitä suomen talouden alasajo vihreän politiikan kautta, pitää vielä tuhota aiempien sukupolvien työ idänsuhteiden osalta.

Vierailija
11/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinhan tajuavat, että mus li mit vastustavat vihreiden kaikkia arvoja ja lakkaavat tuomasta heitä tänne?

Tämähän se ristiriita Vihreillä on. Kun ei ole väri/uskonto -suojaa, vaan väki on samaa valkonaamaa ja kristinuskon kulttuuria kuin mekin, niin sitten voidaan tuomita rzistinen/fasistinen politiikka. Mutta jos on väri- tai uskontosuoja, niin sitten sokeudutaan. Ne samat asiat, joita nyt venäläishallintoa syytetään, toistuvat kymmenkertaisesti pahempina sen uskonnon (epätasoarvo, rikkaat rikkaita, köyhät köyhiä eli äärioikeistolaisuus, naisvihamielisyys, seks.vähemmistöillä ei mitään oikeuksia jne) kulttuurien kanssa, jonka nimeä täällä ei saa edes mainita, mutta joka rimmaa pislamin kanssa.

Vierailija
12/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreä aate torppasi Saksan ydinvoiman ja nyt Saksa kärvistelee kaasun puutteessa. Venäjä käytti tilannetta hyväkseen häikäilemättä.

Siellä mentiin enemmän tunteella, kuin järjellä. Voi olla myöskin, että Venäjä yllytti sulkemaan ydinvoimalat.

Parempi silti myöhään kuin ei milloinkaan. Nythän ainakin Suomen Vihreät tajuavat kannattaa ydinvoimaa. 

Vierailija
13/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmästynyt olen minäkin, heille ei riitä suomen talouden alasajo vihreän politiikan kautta, pitää vielä tuhota aiempien sukupolvien työ idänsuhteiden osalta.

Mitään idänsuhteita ei ole eikä tule olemaan vuosikymmeniin. Tämä on ihan perusasia jonka tajuavat kaikki puoluekannasta huolimatta.

Vierailija
14/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidi Hautala on ollut Kremlin mustalla listalla ainakin vuodesta 2015 lähtien.

https://heidihautala.fi/fi/musta-lista-ja-viela-mustempi-venaja/

Vihreitten sijasta persuista on löytynyt enemmän niitä, joiden mielestä Venäjän kanssa pitäisi käydä kauppaa entisen malliin aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Mitä tulee Suomen Nato-jäsenyyteen, niin Kokoomus ja RKP olivat sen näkyvimmät tukijat jo kauan ennen Ukrainan sotaa. Muiden puolueiden kannat muuttivat vasta sen jälkeen, jolloin se Nato-optio kerrankin merkitsi jotain.

Vierailija
15/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se ristiriita Vihreillä on. Kun ei ole väri/uskonto -suojaa, vaan väki on samaa valkonaamaa ja kristinuskon kulttuuria kuin mekin, niin sitten voidaan tuomita rzistinen/fasistinen politiikka. Mutta jos on väri- tai uskontosuoja, niin sitten sokeudutaan. Ne samat asiat, joita nyt venäläishallintoa syytetään, toistuvat kymmenkertaisesti pahempina sen uskonnon (epätasoarvo, rikkaat rikkaita, köyhät köyhiä eli äärioikeistolaisuus, naisvihamielisyys, seks.vähemmistöillä ei mitään oikeuksia jne) kulttuurien kanssa, jonka nimeä täällä ei saa edes mainita, mutta joka rimmaa pislamin kanssa.

Olipa vuodatus. Yksikään noista muista maista ei kuitenkaan ole Suomen maantieteellinen naapuri eikä ole aloittanut sotaa Euroopassa. Siinä se ero.

Vierailija
16/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienoa että vihreät möi sähköverkot sijoittajille.

Vierailija
17/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät olivat riisumassa Suomelta aseet eli olisivat antaneet Venäjälle.

Vierailija
18/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään idänsuhteita ei ole eikä tule olemaan vuosikymmeniin. Tämä on ihan perusasia jonka tajuavat kaikki puoluekannasta huolimatta.

Hassua. Olen aina luullut olevani todella pitkävihainen ihminen. Nyt huomaan, etten ole lainkaan pahimmasta päästä. 

Tottakai valtioiden suhteet pitää normalisoida jossain vaiheessa.

Vierailija
19/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidi Hautala on ollut Kremlin mustalla listalla ainakin vuodesta 2015 lähtien.

https://heidihautala.fi/fi/musta-lista-ja-viela-mustempi-venaja/

Vihreitten sijasta persuista on löytynyt enemmän niitä, joiden mielestä Venäjän kanssa pitäisi käydä kauppaa entisen malliin aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Mitä tulee Suomen Nato-jäsenyyteen, niin Kokoomus ja RKP olivat sen näkyvimmät tukijat jo kauan ennen Ukrainan sotaa. Muiden puolueiden kannat muuttivat vasta sen jälkeen, jolloin se Nato-optio kerrankin merkitsi jotain.

Totta, olen itse Kokoomuksen kannattaja ja niin on ollut sukunikin jo monen sukupolven ajalta. Mies on aktiivinen RKP:n kannattaja. RKP on ollut ehkä aktiivisin Nato-jäsenyyden kannattaja, Kokoomus on vähän pyydellyt anteeksi Nato-jäsenyyden kannatusta ennen tätä vuotta.

Persuista en osaa sanoa, koska niitä ei oikeasti näy tai kuulu missään täällä Helsingissä, ainakaan koulutettujen piireissä. 

Mutta Vihreillä on täällä Helsingissä paljon valtaa ja ovat välillä vähän sekoilleet. Itse ärsyynnyin niiden ydinvoimavastaisuuteen. Siksi olenkin iloisesti hämmästynyt, että vihdoinkin vaikuttavat pitkästä aikaa järkeviltä.

- ap

Vierailija
20/29 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua. Olen aina luullut olevani todella pitkävihainen ihminen. Nyt huomaan, etten ole lainkaan pahimmasta päästä. 

Tottakai valtioiden suhteet pitää normalisoida jossain vaiheessa.

Jossain vaiheessa, mutta vasta sitten kun se on realististista. Eihän kenelläkään ole normaaleja suhteita Pohjois-Koreankaan kanssa. Eikä liity mihinkään vihaan vaan yksinkertaisesti realiteetteihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän