Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa löytämään netistä jokin kirjoitusviivasto, jossa on malli miten kirjaimet kirjoitetaan, ja johon voi harjoitella itse perään

Vierailija
02.09.2022 |

Kolmasluokkalaisella ei mene kirjoitusasu sinne päinkään, vaan kaikki kirjaimset isoista pieniin ovat saman kokoisia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin itse samaa. Kaikki on copyraittien takana. Koulussa käytettävää "Alku"-fonttia ei taida pystyä käyttämään itse mitenkään ilman lisenssiä. Edes koulut eivät saa fonttia käyttöönsä kuin ostamalla. Olen ope enkä pysty tekemään matskua itse sillä fontilla...

Vierailija
2/7 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä koulusta sellaisia. Varmasti löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin itse samaa. Kaikki on copyraittien takana. Koulussa käytettävää "Alku"-fonttia ei taida pystyä käyttämään itse mitenkään ilman lisenssiä. Edes koulut eivät saa fonttia käyttöönsä kuin ostamalla. Olen ope enkä pysty tekemään matskua itse sillä fontilla...

Huh huh, opetushallitus on ostanut lisenssillä käyttöönsä kirjoitustyylin, jota ei voi harjoitella ilman lisenssiä.

Mitä nuo eivät olisi mokanneet?

Vierailija
4/7 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki, miksi julkinen sektori on Suomessa niin kallis. Kaikki ostetaan kuitenkin yksityisiltä toimijoilta kalliilla.

Vierailija
5/7 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaisetkin osaa paremmin kirjoittaa, kuin tänne kirjoittavat aikuiset

Vierailija
6/7 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä käsiala- ja kirjoitusvihkoja ole enää myynnissä? Omalle lapselleni ostin sellaisen pari vuotta sitten.

Vierailija
7/7 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta mallikirjaimet, oph:n sivuilta löytyy ja kirjoitusviivasto-hakusanalla löydät tyhjän viivaston tulostettavaksi.