Auttakaa löytämään netistä jokin kirjoitusviivasto, jossa on malli miten kirjaimet kirjoitetaan, ja johon voi harjoitella itse perään
Kolmasluokkalaisella ei mene kirjoitusasu sinne päinkään, vaan kaikki kirjaimset isoista pieniin ovat saman kokoisia.
Kommentit (7)
Pyydä koulusta sellaisia. Varmasti löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Etsin itse samaa. Kaikki on copyraittien takana. Koulussa käytettävää "Alku"-fonttia ei taida pystyä käyttämään itse mitenkään ilman lisenssiä. Edes koulut eivät saa fonttia käyttöönsä kuin ostamalla. Olen ope enkä pysty tekemään matskua itse sillä fontilla...
Huh huh, opetushallitus on ostanut lisenssillä käyttöönsä kirjoitustyylin, jota ei voi harjoitella ilman lisenssiä.
Mitä nuo eivät olisi mokanneet?
Hyvä esimerkki, miksi julkinen sektori on Suomessa niin kallis. Kaikki ostetaan kuitenkin yksityisiltä toimijoilta kalliilla.
Ekaluokkalaisetkin osaa paremmin kirjoittaa, kuin tänne kirjoittavat aikuiset
Eikö niitä käsiala- ja kirjoitusvihkoja ole enää myynnissä? Omalle lapselleni ostin sellaisen pari vuotta sitten.
Googleta mallikirjaimet, oph:n sivuilta löytyy ja kirjoitusviivasto-hakusanalla löydät tyhjän viivaston tulostettavaksi.
Etsin itse samaa. Kaikki on copyraittien takana. Koulussa käytettävää "Alku"-fonttia ei taida pystyä käyttämään itse mitenkään ilman lisenssiä. Edes koulut eivät saa fonttia käyttöönsä kuin ostamalla. Olen ope enkä pysty tekemään matskua itse sillä fontilla...