Töihin toistuvasti kipeänä tuleva työkaveri
Mitä liikkuu ihmisen päässä, joka tulee toistuvasti kipeänä töihin? Piilottelee tautiaan (yrittää ryystää räkää kulman takana, yskiä vessassa). Kulkee ympyrää ja turskutus ja voivottelu on jatkuvaa. Meillä on täysi mahdollisuus etätöihin, omalla ilmoituksella saa olla kotona 10 päivää, hyvä työterveyshuolto ja työnantajan ohje, että jos yhtään tuntuu flunssaiselta/kipeältä, ei töihin tulla.
Olisiko kenelläkään ajatusta, miksi näin. Kyseessä ihan koulutettu ihminen.
Kommentit (11)
Moni tekee asiantuntijatöissä noin siksi, että ne työt vaan kasautuu saikulla, ei ole ketään sijaista tekemään, ja sitten tulee hätä. Joten mieluummin tekee kipeänä vaan. Nykyään toki onnistuu yleensä etänä, ei tarvi tulla tartuttamaan konttorille.
Yksi juttu on myös, että aina niiskutus yms. ei ole tarttuvaa tautia. Mulla on monia allergioita ja nyt syksyllä esim. luonnon homesieniallergian takia olen "nuhainen" koko ajan paitsi sadesäällä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kotona hänellä vähän vaikeaa??
Toi ei käynyt mielessä. Hemmetin ikävää, jos noin on. Nyt vaan alkaa olla töissäkin kurjaa, kun työkavereilta alkaa mennä hermo.
Ap.
Huono itsetunto, eikä kehtaa olla töistä pois? ("Eiväthän he edes usko että minä oikeasti kipeä olen, luulevat vaan että lintsaan")
Mene tuon työkaverin lähelle, höngi naamalle ja kerro miten sinulla on taas joku vatsatauti päällä kun piti juuri käydä taas oksentamassa vessassa. Mutta että ei se töissä oloa haittaa kun vain pitää paperiroskiksen työpöydän vierellä varalla.
Vierailija kirjoitti:
Pitää itseään korvaamattomana.
Monet meistä oikeasti valitettavasti ollaan siinä mielessä, että ei ole ketään sijaista joka voisi työt tehdä. JOten ne odottaa saikulta paluuta, ja deadlinet ei jousta, eli saikun jälkeen pitäisi tehdä yötäpäivää. Mieluummin tekee vähän sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Eli nainen.
Vierailija kirjoitti:
Moni tekee asiantuntijatöissä noin siksi, että ne työt vaan kasautuu saikulla, ei ole ketään sijaista tekemään, ja sitten tulee hätä. Joten mieluummin tekee kipeänä vaan. Nykyään toki onnistuu yleensä etänä, ei tarvi tulla tartuttamaan konttorille.
Yksi juttu on myös, että aina niiskutus yms. ei ole tarttuvaa tautia. Mulla on monia allergioita ja nyt syksyllä esim. luonnon homesieniallergian takia olen "nuhainen" koko ajan paitsi sadesäällä.
KAIKKI työt on asiantuntijatöitä. Et sinä kadulta repäistynä osaa edes Prisman tuotteita hyllyttää ilman asiantuntemusta.
Vierailija kirjoitti:
Joo, etätyöt kyllä onnistuu ja itsekin allergikkona tiedän millaista tuo allergianiiskutus on. Tää vaan on kuumeessa ja raahannut jo kaks koronaa konttorille, kun "en mä arvannut että tää ei oo muuta kun normaali räkätauti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet meistä oikeasti valitettavasti ollaan siinä mielessä, että ei ole ketään sijaista joka voisi työt tehdä. JOten ne odottaa saikulta paluuta, ja deadlinet ei jousta, eli saikun jälkeen pitäisi tehdä yötäpäivää. Mieluummin tekee vähän sairaana.
Arvostaako työkaverit sitä että seuraavaksi ne on taudissa kotona ja heidän työnsä kasaantuvat, menot peruuntuvat jne.?
Olisiko kotona hänellä vähän vaikeaa??