Muutin ensimmäiseen omaan asuntoon, olo on kummallinen.
Olen 19v ja muutin ensimmäiseen omaan kotiin. Koti on uudella paikkakunnalla.
Kaikki on jotenkin outoa.
Tuntuu kummalliselta asua yksin.
Onhan tämä siis ihan kivaa, kun saa itse päättää kaikesta, mutta tuntuu että on aika paljon hoidettavia asioita töissäkäynnin lisäksi ja olen oikeastaan ihan pihalla kaikesta.
Muilla samanlaisia fiiliksiä ollut?
Kommentit (16)
Kaikilla on sama tunne alussa, mutta aika pian siihen tottuu ja tuosta tulee sinulle uusi normi. Opit myös ajan myötä rentoutumaan ja nauttimaan vapaudesta ja yksityisyydestä jonka yksinasuminen tuo.
Tunnistan noi tunteet. Onneksi sukulaiset auttoivat silloin kaikessa ja muutin 3km päähän vanhempien luota.
Alussa kun muutin taisin todellisuudessa olla kylässä vanhempien luona enemmän aikaa kuin mitä olin omassa kämpässä.
Se tunne tulee yleensä aina. Itseäni auttaa se kun tuon tilaan peilin!
Asuin itse vanhempien luona 25v. asti, oikeastaan rahan säästämisen takia.
Kun muutin kaikki tuntui aika luontevalta. Iän myötä varmuutta tulee.
Normaalia tuo. Aivoilla menee hetki ennen kuin oppivat soveltamaan rutiinit uuteen paikkaan, siitä se outous tulee.
Sitten kun muuttaa kahdeksannen kerran, saattaa tulla aamuisin vaikeuksia sijoittaa itseään oikeaan asuntoon. Parhaimmillani yritin törmätä seinään sängystä noustessani, kun luulin olevani ihan eri asunnossa, jossa sängystä nousin vasemmalle, kun taas siinä asunnossa sängystä piti nousta oikealle. Aamu-unisuus ei auttanut yhtään tuossa.
Ihan normaalia alkuun. Voi viedä jopa vuoden, että tottuu yksin asumiseen.
Nyt voit runkata pelkäämättä, että joku tulee huoneeseen
Kotia voi saada kotoisammaksi erilaisilla sisustusjutuilla.
Silloin kun muutin ostin kirpparilta pari taulua ja jo ne pari taulua tekivät oloni kotoisammiksi.
Onnittelut omasta ihmissäilytyslaatikosta.
Ihan tavallista. Menee nopeasti ohi. Mä totuin parissa viikossa.
Mä rakastuin yksin asumiseen heti! Oli niin ihanan hiljaista ja vapaata. Ekana menin tunnin pituiseen suihkuun, kun porukoilla sai käydä kaksi kertaa viikossa.
Kyllä se siitä ajan kanssa. Itsellä tuntui toiselle paikkakunnalle muutto 30 vuotiaanakin oudolta ja jopa vähän jännittävältä.
voin tulla halimaan ja päiväkaffittelemaan
Saat rauhassa muodostaa oman jauhojengin ja perehtyä päihteiden avartavaan maailmaan.
Voit perustaa of-tilin kun mamma ja pappa eivät häiritse dildotteluhetkiäsi. Tsemppiä.
Mullakin on ollut vähän samanlaisia fiiliksiä silloin kun muutin opiskelemaan Tampereelle 20v.
Kesti ehkä 3kk että oli yksinasumiseen tottunut. Ei ollut enää äidin tekemiä ruokia tai valmiiksi pestyjä pyykkejä. Laskuja en osannut ajatella ennen muuttoa ollenkaan. Enhän edes tajunnnut miten tai mihin ne maksetaan.
Ilman vanhempien apua en tiedä mihin olisin joutunut. Kyllä yksin asumaan ensimmäistä kertaa on uusi ja erikoinen asia varmasti kaikille.
Aika parantaa.