Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako laittaa kausi/jouluvaloja tänä vuonna?

Vierailija
01.09.2022 |

Ne vie ihan mitättömän vähän virtaa, mutta antaako se huonon kuvan itsestä, kun toisilla on oikeita ongelmia sähkölaskujensa kanssa? Lisäksi ihmiset osaa olla todella yksinkertaisia ja pelkään joutuvani silmätikuksi jos valaisen pihani.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan, vaikka onkin kallis sähkösopimus. Tykkään ihan älyttömästi valoista ja sen ilon itselleni suon. Muuten olenkin sitten säästänyt lähes kaikessa. En tosin ehkä laita kaikkia valoja vielä lokakuussa, vaan säästän ne joulukuuhun. Sitten annan olla päällä ilman huonoa omatuntoa.

Vierailija
22/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan, vaikka onkin kallis sähkösopimus. Tykkään ihan älyttömästi valoista ja sen ilon itselleni suon. Muuten olenkin sitten säästänyt lähes kaikessa. En tosin ehkä laita kaikkia valoja vielä lokakuussa, vaan säästän ne joulukuuhun. Sitten annan olla päällä ilman huonoa omatuntoa.

Sama täällä. Joulukuun annan olla päällä. Aiemmin on ollut loka-helmikuu. Nyt vähemmän tuohon yhteen kuukauteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion pitää valoja, mutta tänä vuonna ne ei pala läpi yön.

Sen verran voi säästää, kun ei niitä kukaan yöllä näe.

Vierailija
24/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin laitan. Naurettavaksi on mennyt tämä syyllistäminen ja syyllistyminen kaikesta, pitäisi ilmeisesti istua kylmässä ja pimeässä koko talvi. Ei kiitos. Yhtä typerää on syyllistää ihmisiä jokaisen käytetyn teepussin kierrättämisestä kun samaan aikaan itänaapurissa yksi tehdas päästää ilmaan 90 tonnia metaania TUNNISSA. Siinäpä viherpiipertäjille hieman suhteellisuutta. Minä käytän sähköä ihan normaalisti ja elän normaalusti.

Vierailija
25/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.adventista loppiaiseen ja vain paristolamput.

Sisällä Led-kynttilät, paristoilla nekin.

Vierailija
26/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita. Kyhjötän kotona sen yhden LED lampun valossa. Ja odotan milloin sähkökatko alkaa. Sitten sytytän ladattavan valon. Ei se mitään. Tykkäänkin hämärästä. Tulee ihan lapsuus mieleen. Kun ei ollut sähköjä. Pärjättiin sitä silloinkin.

Vierailija
27/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ledivalot eivät juuri mitään kuluta joten uskaltaa sellaiset laittaa. Laitan itsekin.

Vierailija
28/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tuota viereistä maantietä ja metsäntakaa kajastavaa moottoritietä valaistaan ihan turhaan (Koska autoissa on valot) niin kyllä pidän minäkin valoja pihallani.

Vierailija
29/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hommasin jo kauan sitten vuokra-asunnot, jossa sähkö kuuluu vuokraan 🥲

Vierailija
30/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nykyiset ledit kuluta paljoa mitään.

Ei niin, mutta se ei olekkaan  pointti, vaan se että antaako pihansa valaisu minkälaisen kuvan itsestä vakavan energiagriisin keskellä?

Korkeintaan, että sinulla on ollut varaa ostaa lamput. Että haluat valoa pimeyteen ja oikeasti, jos minulla ei olisi itsellä varaa lamppuihin nauttisin niistä naapurin lampuista. Ne tuo iloa kaikille ympärillä asuville myös.

Vierailija
31/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin laitan. Naurettavaksi on mennyt tämä syyllistäminen ja syyllistyminen kaikesta, pitäisi ilmeisesti istua kylmässä ja pimeässä koko talvi. Ei kiitos. Yhtä typerää on syyllistää ihmisiä jokaisen käytetyn teepussin kierrättämisestä kun samaan aikaan itänaapurissa yksi tehdas päästää ilmaan 90 tonnia metaania TUNNISSA. Siinäpä viherpiipertäjille hieman suhteellisuutta. Minä käytän sähköä ihan normaalisti ja elän normaalusti.

Kukaan ei puhunut mistään sisävaloista tai lämmittämisestä, vaan koristeeksi hankittavista kausi/jouluvaloista pihapuissa/puskissa ja rakennusten seinillä. Niillä harvemmin on valaisun kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
32/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin saa hyvällä syyllä jättää laittamatta. 😁

Vierailija
33/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipa olla että tulee yleisiä suosituksia. Mä kyllä laittaisin, ellei sitä kiellettäisi ja jos olisi piha tai parveke. Pitäisin niitä kuitenkin päällä esim. klo 18- 21 tai vain viikonloppuisin. En todellakaan ilkeäisi polttaa pitkiä aikoja. Ehkä tänä vuonna olisi kuitenkin aidon kynttilänvalon, ulkotulien ja jätkänkynttilöiden aika.

Vierailija
34/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion laittaa syys-, kekri- ja jouluvalot kuten ennenkin.

Vierailija
35/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on aika käyttää aitoja kynttilöitä, ei mitään muuta. Niin sisä- kuin ulkovalaistukseen.

En kyllä ala kynttilöitä polttamaan. Pilaavat sisäilman. Terv. astmaatikko.

Vierailija
36/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on vuokra-asunto jossa sähkö kuuluu vuokraan? Ikinä ei tällaista ole vielä tullut vastaan.

Vierailija
37/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekevalot laitan ja käytän. Sammutan ne yöksi ja ajastan päivälläkin olemaan päällä vain hämärään/pimeään aikaan, ihan kuten muinakin vuosina.

Vierailija
38/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on vuokra-asunto jossa sähkö kuuluu vuokraan? Ikinä ei tällaista ole vielä tullut vastaan.

Esim. Jotkut opiskelija-asunnot. Ja on myös joitakin kerrostaloja, joissa sähkö sisältyy vastikkeeseen. Ei niitä varmasti paljoa ole, mutta silloin tällöin on osunut silmiin asuntojen myynti-ilmoituksissa.

Vierailija
39/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on. Rivarissa. Enkä ole aiemman viestin kirjoittaja.

Vierailija
40/43 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on aika käyttää aitoja kynttilöitä, ei mitään muuta. Niin sisä- kuin ulkovalaistukseen.

Muistakaa tukevat jalat, mieluimmin vankkarakenteiset umpinaiset lyhdyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan