G: Millä viikolla tunsit sikiön ensimmäiset liikkeet?
Olen jo viikolla 18 enkä ole vieläkään tuntenut. Esikoista odotan. Malttamattomana odotan :)
Kommentit (23)
Joskus rv 20 jälkeen, en ihan tarkkaan muista milloin.
16
Istukka oli selän puolella mikä kuulemaa selvensi tuota
20 viikolla eli samalla viikolla kuin rakenneultra. Oli treenatut vatsalihakset ja lisäksi ylipainoa, niin olen miettinyt, johtuiko siitä.
Oon kuullut, että laiheliinit tuntevat aiemmin liikeet, jopa rv 14.
Mäkin tunsin vasta rv 20. Ja oli ihan kunnon vararasvakerros masussa :D
Mä tunsin vasta viikolla 21, vaikka olinkin hoikka.
Esikoisen liikkeet tunnistaa vasta myöhemmin. Se on ihan normaalia. Toisen vauvan kohdalla voikin sitten tuntea jo monta viikkoa aiemmin, kun tietää, mitä tunnistella.
Täällä toinen, joka odottaa malttamattomana rv 17 :) Lievää ylipainoa on, joten hitsi, jos sen takia pitää vielä odottaa viikkoja ennen kuin tuntuu mitään...
Huomasitteko, että vauva olisi aktivoitunut jossain tilanteessa, esim. kun harrastitte liikuntaa ja sen jälkeen menitte makuulle? Entä nukkuuko vauva silloin, kun odottava äitikin nukkuu? Eli iltaisin rauhoittuneena sängyssä maaten turha odotella liikkeiden tuntuvan?
Vierailija kirjoitti:
Huomasitteko, että vauva olisi aktivoitunut jossain tilanteessa, esim. kun harrastitte liikuntaa ja sen jälkeen menitte makuulle? Entä nukkuuko vauva silloin, kun odottava äitikin nukkuu? Eli iltaisin rauhoittuneena sängyssä maaten turha odotella liikkeiden tuntuvan?
Mulla piti illalla yleensä melkoisen shown ennen kuin menin nukkumaan, silloin oli paras aika tunnustella liikkeittä. Yöt oli rauhallinen, mutta ainainen pissahätä herätti sitten mut viimeisellä kolmanneksella. Se niistä kokonaisista öistä. :D Onneksi nyt on satunnaisesti öitä, kun nukkuu 20.30-7 asti, tuntuu uskomattomalta! Vauva kohta 6 kk.
En muista mutta myöhään. En tuntenut paljon liikettä koko raskauden aikana.
Rv16 tunsin liikkeet. Tuntui kyllä enemmän siltä kuin kivennäisvesi olisi kuplinut vatsassa. :D Kaveri heräsi lähinnä autoa ajatessani ja oli jännä tunne, kun vatsassa kupli. Raskauden edetessä liikkeet muuttuivat erilaisiksi ja selviksi potkuiksi.
T. 1,5 v:n äiti
Joskus 17-18 viikkojen aikoihin alkoi tuntumaan perhosia alavatsalla :)
Entä sitten kun aloitte tuntemaan liikkeitä niin aloitteko tuntemaan niitä joka päivä?
Syö jotain sokerista, niin vauva tulee kunnon sokerihumalaan ja alkaa masubileet :D
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten kun aloitte tuntemaan liikkeitä niin aloitteko tuntemaan niitä joka päivä?
Joo .alkoi kyllä
3
Vierailija kirjoitti:
Oon kuullut, että laiheliinit tuntevat aiemmin liikeet, jopa rv 14.
Sisältäpäinhän ne liikkeet tuntuvat, ei vaikuta siihen ulkoinen olemus. Hoikilla liikkeet näkyvät ulospäin selvästi.
Vasta rv 19. Mutta mulla olikin taaksepäin kallistunut kohtu, mikä saattoi vaikuttaa.