Jasperin pikkuveikalle nimi hakusessa ja vanhemmat ihan hukassa. :)
Tästä samasta nimestä on aikaisemminkin etsitty pikkusisarukselle nimeä, mutta kysyn nyt meidän kohdalla myös. Ollaan nimittäin ihan pulassa tuon pojan nimen kanssa. Huoh.
Isoveli on siis Jasper Niko Gabriel ja tykätään nimestä tosi kovin. Nyt pikkuveljen nimestä ei olla päästy mihinkään yhteisymmärrykseen, minä ehdottelen ja mies lähinnä tyrmää kaiken. Itse haluaisin kovin Rasmuksen nimeksi, mutta mies ei millään tunnu tykkäävän... ehkä liian muoti-nimi hänen mielestään? Hän ehdottaa Tuomasta, mutta... no oli se mullakin ehkä top 5:ssa aikaisemmin, mutta nyt poika ei yhtään tunnu Tuomakselta. :( Toivoisin itse leikkisää, iloista ja reipasta nimeä ihanalle pojalle, mies kai jotain perinteisempää kuten Antti (ei todellakaan käy tuo nimi mutta esimerkkinä), ei vaan tule mieleen yhtään kivaa sellaista.
Isoveljen toinen nimi on veljeni nimi ja kolmanneksi nimeksi olen jo pikkutyttönä päättänyt, eli jos poikia saan niin enkelin nimet heille haluaisin. :) Tämän olen säilyttänyt esikoisen nimessä, nyt siis vaihtoehtoina taitaisivat olla Rafael ja Mikael? Isän nimi on Petteri ja senkin haluaisin nimeen, Rasmus Petteri Rafael siis olisi ehdotukseni, mutta mies ei lämpene. Miksei? Ei osaa itse sanoa mikä siinä on vikana:) Onko siinä jotain vikaa, keksittekö parempaa? Onko se jotenkin lässy? Lisäksi pappani nimi oli Jouko, tuotakin voisi käyttää. Justuksesta tykkään itse, miehellä sama asenne kuin Rasmukseen. Onko edes olemassa nimeä joka olisi täydellinen, perinteinen (ainakin tavallaan), leikkisä, reipas ja kuitenkin " nykyaikainen" ? Huh. :)
Ristiäiset on marraskuun 25. päivä, eli siihen mennessä pitäisi pojalle nimi saada. Olisiko teillä ehdotuksia, alkaa jo epätoivo iskeä... =/
Kommentit (3)
Jeremias Miro Rafael/Mikael
Jeremia Eetu Mikael
Jeremia Tomas Rafel (vähän erilainen tuomas...?? käy tuohon perinteinen tuomaskin väliin)
Jasperin pikkuveljelle voisi käydä myös:
Joonatan
Kasimir
Tomas
Marius
Julius
Jesse
Jooa
Juuso
Petrus
Miska
Jasperin veikalle tuo Rasmus ois ihana ja Rasmus Petteri Rafael/Mikael on kiva..sointuvampi ois esim.Rasmus Pette Rafael/Mikael, jos se muuten miellyttää, mutta jos ei Rasmus ole miehesi mieleen eikä Justuskaan, jota oisin myös ehdottanut nin entäpä:
Julius
Joonatan
Tomas/Toomas
Miklas
Petrus
Paulus
Patrik
Oliver
Remus
Rufus
Samuel
Herman(ni)