Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan hullua viedä halvat valmisverhot ompelijalle lyhennettäväksi?

Vierailija
31.08.2022 |

Matskukin jotain polyesteriä tms, varmaan se ajattelee että hullunhommaa maksaa toiselle niiden lyhennyttämisestä. Mutku en itse osaa😔

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on hullua, jos itse pitää niistä verhoista?

Enemmän pitäisi toimia nimenomaan niin, että korjaa ja muokkaa sitä mitä on kuin aina vaan ostaa uutta.

Jos ompelija nyrpistelee, niin vie muualle. Varmasti löytyy joku joka mielellään tekee.

Vierailija
2/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, jos et osaa.

Toki jos hävettää, niin kaupasta löytyy myös silitysnauhaa, jolla verhot voi lyhentää omplematta.

Meillä on verhot vaan ripustettu yläreunasta kaksin kerroin, eikä lyhennetty, ei haittaa yhtään.

Vierailija
4/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistimpihän niistä ammattilaiselta tulee. Jos hän ei itse myy kangasta, miksi häntä haittaisi.

Vierailija
5/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taitoin verhon yläreunasta reilut kymmenen senttiä klipsejä paikalleen laittaessa, niin ei tarvinnut lyhennellä.

Vierailija
6/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla siihen rahaa? On ihan okoo asia!

Vierailija
7/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, jos et osaa.

Toki jos hävettää, niin kaupasta löytyy myös silitysnauhaa, jolla verhot voi lyhentää omplematta.

Meillä on verhot vaan ripustettu yläreunasta kaksin kerroin, eikä lyhennetty, ei haittaa yhtään.

Yritin joskus tuollaisella silitysnauhalla eikä siitä tullut kyllä yhtään mitään. Tai miten sitä käytetään? Kun eikö verhoissa se alakäännös ole aika leveä/korkea, ja toi kangas on sellaista että sitä pitäisi kääntää ainakin kaksinkerroin ettei se lähde rispaantumaan. On sellaista ohutta harsoa tms.

Vierailija
8/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taitoin verhon yläreunasta reilut kymmenen senttiä klipsejä paikalleen laittaessa, niin ei tarvinnut lyhennellä.

Noissa mun verhotangoissa ei ole klipsejä ollenkaan, on pelkkä tanko. Sellainen vanhanaikainen systeemi. Verhotkin on lenkkiverhot.

Vierailija
9/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet valmis maksamaan sen hinnan mitä ompelija sanoo sen olevan. Alle kympin tuskin tekee.

Vierailija
10/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita jesaria, käytä nitojaa tms. Halvat rievut saa jotenkin verhoiksi käyttämällä mielikuvitusta. Leikkaa vaikka toisesta päästä lyhemmäksi ja kuro kasaan, turhaa rahan haaskausta.

Vierailija
11/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellaista lyhennysteippiä.

Vierailija
12/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki verhoja jos on noin vaikeeta. Kohtaa todellisuus paljaana, avoimena, niinkuin se on.

Vierailija
13/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvalla on nykyään ompelukone ja/tai taito ommella. Ajattelisin niin että jos on halvat verhot eikä osaa itse lyhentää, niin sehän vaan on hienoa että löytyi edulliset mieluiset kun tulee vielä lyhennysmaksu päälle

Vierailija
14/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, riippuu siitä, paljonko työ maksaa. Onko sinulla tuttua, jonka kanssa voit sopia työn tekemisestä ja mitä korvausta vastaan?

Vierailija
15/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on hullua, jos itse pitää niistä verhoista?

Enemmän pitäisi toimia nimenomaan niin, että korjaa ja muokkaa sitä mitä on kuin aina vaan ostaa uutta.

Jos ompelija nyrpistelee, niin vie muualle. Varmasti löytyy joku joka mielellään tekee.

No en mä tiedä, vähän sama kun parsisi halpoja tennissukkia tai jotain. Että ei maksa vaivaa, tai kannata maksaa työstä.

Vierailija
16/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, jos et osaa.

Yritin joskus tuollaisella silitysnauhalla eikä siitä tullut kyllä yhtään mitään. Tai miten sitä käytetään? Kun eikö verhoissa se alakäännös ole aika leveä/korkea, ja toi kangas on sellaista että sitä pitäisi kääntää ainakin kaksinkerroin ettei se lähde rispaantumaan. On sellaista ohutta harsoa tms.

Taita verho sopivan pituiseksi. Silitä nauha hieman käännöksen yläpuolelle, sellainen 5cm tyhjä tila. Leikkaa ylimääräinen pois nauhan yläpuolelta.

Vierailija
17/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hanki verhoja jos on noin vaikeeta. Kohtaa todellisuus paljaana, avoimena, niinkuin se on.

Se on niin että naapurit kohtaa mut paljaana ja avoimena jos ei ole verhoja ikkunoissa näin syyspimeällä😂

Vierailija
18/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua olisi kietoa ne verhot kaavuksi ympärilleen ja lähteä kylille saarnaamaan uuden uskonnon puolesta. Paljasjaloin, talvella. Niiden lyhennyttäminen käyttötarkoitukseensa sopiviksi ammattilaisella ei ole hullua.

Vierailija
19/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyään ala-asteella enää ajeta ompelukone-ajokorttia? Minäkin selviäisi tuosta itsekseni helposti.

M +40

Vierailija
20/35 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, riippuu siitä, paljonko työ maksaa. Onko sinulla tuttua, jonka kanssa voit sopia työn tekemisestä ja mitä korvausta vastaan?

Ei ole tuollaisia tuttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi