Miksi kurkut myydään nykyään muovitettuna? Ihan älytöntä
Ei ne edes ole niin arkoja kolhuille kuin vaikka banaanit tai omenat, joistain salaateista puhumattakaan.
Toki toreilta ja suoramyynnistä saa edelleen kurkkuja ilman muovijätettä mutta marketeista ei juuri koskaan.
Muovijäämiä päätyy elimistöön muutenkin ihan riittämiin.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Kurkkujen päällä on muovi koska kukaan ei halua ostaa kurkkua jota on aikaisemmin klähminyt joku duunari tai wolt-kuski.
Entäpä tomaatit? Kurkkuja joku jopa kuorii, tomaatteja harvemmin.
Koska säilyy paremmin.
– Kurkku on muovissa siksi, että se on voimakkaasti vettä haihduttava tuote. Se nahistuu hyvin nopeasti, jos se ei ole muovissa. Kurkun suositeltava säilytyslämpötila on kymmenen astetta tai yli, se ei ole kylmäsäilytystuote, joten se nahistuu vuorokaudessa ja menettää makuaan ja painoaan. Kurkun suojakelmu pitää sen tuoreena ja raikkaana, kertoo Puutarhaliiton toimitusjohtaja Timo Taulavuori.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/miksi-kurkku-pakataan-muovii…
Jos haluaa syödä viikon vanhaa kurkkua. Maku on paras heti tuoreena. Itse syön parin päivän sisällä siitä kun olen hakenut tuottajalta.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa syödä viikon vanhaa kurkkua. Maku on paras heti tuoreena. Itse syön parin päivän sisällä siitä kun olen hakenut tuottajalta.
Ja sä ajattelit että ne kurkut jotenkin salaperäisesti teleporttaa itsensä sinne kaupan hyllylle?
Kestää aikansa ennenkuin päätyvät kauppaan, paitsi jos ovat jotain lähituotteita.
Vierailija kirjoitti:
Tulee kalliksi ajaa lähituottajan luokse pelkän yhden kurkun takia. Näillä bensan hinnoilla saa kuukauden kurkut yhden kurkun hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään? Iät ajathan ne on muoveissa olleet.
Huoh. Kommentoit tuon saman aina kun joku käyttää ko. sanaa
Nykyään voi tarkoittaa vaikka 2000-lukua erotuksena aiempaan.
Ysärillä kurkut oli pääosin ilman muovia.
Eivät olleet ilman muovia.
Miten ne muovit elimistöön päätyis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurkku on 90% pelkkää vettä. kuivahtaa nopeasti jos ei ole mitään suojaa. Avomaan kurkuissa on sen verran paksu kuori, ettei ne tarvitse erillistä suojaa.
Ostan kurkut ilman muovia tuottajalta. Hyvin säilyy ainakin viikon huoneenlämmössä.
Oletko miettinyt kuinka paljon enemmän kasvihuonepäästöjä syntyisi, jos kaikki ihmiset ajaisivat lähikaupan sijaan ensin, kurkkutilalle, sitten tomaattitilalle, sitten kolmanteen paikkaan hakemaan porkkanat, neljänteen kananmunien perässä ja viidenteen hakemaan lihat. Ja sitten vielä siihen lähikauppaan hakemaan kaikki muut jutut.
Jos sinä satut nyt asumaan kurkkutilan vieressä, niin kiva juttu, mutta kovin montaa ihmistä se ei tässä maassa auta.
Tuota noin, "nykyään"?
Jo vuonna 1975 olin 15-vuotiaana töissä kauppapuutarhan pakkaamossa, kurkkuja filmaamassa, niin kuin siellä sanottiin, eli siis muovittamassa.
ainankin Prismassa on ollut välillä myynnissä 2. laadun kurkkuja ilman muovia "käyrä kurkku" -nimellä. Ostan aina kun on saatavilla, ihan hyvin ovat säilyneet jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Kurkkujen päällä on muovi koska kukaan ei halua ostaa kurkkua jota on aikaisemmin klähminyt joku duunari tai wolt-kuski.
Tietäisitpä vaan. Muistan, kun olin 10-16 vuotiaana tuossa vuosituhannen vaihteessa töissä kurkkupuutarhassa. Aina kun kurkussa oli linnunpaskaa (kasvihuoneisiin pääsee siis usein lintuja sisälle) pomo pyyhki sen paskaseen ja hikiseen paitaansa ja siitä sitten se meni pakkaamoon.
Suosittelen pesemään vihanneksenne.
Avomaankurkkuja ei muoviteta. Niille jotka ei tiedä; avomaankurkku on lyhyempi ja rosoisempi.
Kasvihuonekurkku on muovissa.
Lisäksi nyt on avomaankurkku sesonki (elo-syyskuu).
Kondomi on valmiina dildokäyttöä varten.
Vierailija kirjoitti:
Se on kuule sun etu, et tarvii ostaa kuivaa kurkkua kaupasta
Ja toinen etu on maksaa itsensä kipeäksi muovipussista. Tämä ekvaatio on vaikea.
Milloin tomaatit muovitetaan?