Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet, Lastentarvike-liikkeessä?

Vierailija
27.10.2006 |

Mies kävi siellä eilen palauttamassa yhtä tavaraa joka oli avokaupalla ostettu, ja huomasi että siellä ei olekaan 14 vrk vaihto-oikeutta millekään tavaralle ilman eri sopimusta!

Oon itse lukuisia kertoja asioinut siellä enkä ole koskaan huomannut tällasta. Perusteena oli kuulemma lukenut jossain lapussa että " myyjämme ovat asiantuntijoita" - häh!

Mies tuumasi että taitaa olla markkinoilla vielä tilaa jos tollasta pystyy ylläpitämään. Ajettiinkin ihan mielellämme siihen nurkalle Lastenturvaan ostamaan vastaava tavara ja saatiin hyvää palvelua.

Onko tää käytäntö ollut siis jo pitkään Lastentarvikkeessa, kun en todella ole koskaan huomannut?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuvitellut näin. (en ole varma)

Vierailija
2/19 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapussa sanottiin kuulemma ettei ole " postimyynnin kaltaista" palautusoikeutta, tarkoittaako se siis sitä että voit palauttaa jos on rikki mutta et muuten? Sekin siis outoa koska esim. me palautettiin turvaportti joka ei mahtunutkaan oviaukkoon johon oli tarkoitettu, onneksi tosiaan oli sovittu se avokauppa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa nyt niin kummallista on?

Vierailija
4/19 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa avokaupalla on siitä erikseen myyjän kanssa sovittaja ja tehtävä asiasta paperit ja sovitaan mihin päivään mennessä palautetaan jos ei haluakkaan ostaa.

Vierailija
5/19 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenturvassa on ihan ystävällistä palvelua, mutta joskus olen törmännyt siihen, että tiedän itse jotkut asiat tavarantoimittajien nettisivujen kautta paremmin kuin myyjä. Se ei ihan vakuuta.

Vierailija
6/19 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman ihmisen, jotka ostavat kaikkea " turhaa" , kun ne saa ilmaiseksi kokeiltavaksi. Esim. vaatetta tilataan/ ostetaan muutama kpl eri värisenä ja huonompi sitten palautetaan.

Vierailija
7/19 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan postimyynnissä on automaattisesti palautusoikeus, kaupoissa ei, koska siellä pystyy paikan päällä tutkimaan tuotetta. Jos epäilyttää onko tuote sopiva, täytyy sopia kaupan kanssa palautuksesta. Monilla isoilla ketjuilla ja tavarataloilla on palautusoikeus (on myynninedistämiskeino tämäkin palvelu), ja ihmiset siksi ehkä luulevat, että koskee kaikkia kauppoja.

Vierailija
8/19 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ilmeisesti siis käytäntö on aina ollut tuo? En ole koskaan sitä vaan itse huomannut, hyvä että nyt huomasin, kun hyvinkin voi tulla tarve ihmisillä palauttaa jotain jos vaikka saa tuplana.

Vaunu-aitassakin on asioitu mutta sinne meiltä niin paljon vaikeampi liikkua että Lastentarvikkeessa tulee käytyä useammin, samaa mieltä että siellä on kyllä ollut paras palvelu näistä mihin on tutustuttu.

Vierailija
9/19 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaunu-aitassakin on asioitu mutta sinne meiltä niin paljon vaikeampi liikkua että Lastentarvikkeessa tulee käytyä useammin, samaa mieltä että siellä on kyllä ollut paras palvelu näistä mihin on tutustuttu.

Vierailija
10/19 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

a olimme saaneet sieltä just tuon kaltaista epämääräistä palvelua.

Vierailija
11/19 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääristävät käsityksiä ja saavat ihmiset kuvittelemaan, että se on jo perusoikeus. Ei todellakaan ole!

Teet ostopäätöksesi kaupassa ja vahvistat sen maksamalla tuotteen. PISTE

Tämän jälkeen myyjän ei tarvitse vastata ostoksestasi. Ainoastaan, jos tuote on viallinen.

Vierailija
12/19 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jotkut liikkeet antavat sellaistakin palvelua että on jopa 30 päivää aikaa miettiä j avielä mahdollista perua kauppa. Mutta tämä on siis vain kaupan oma käytäntö, ei mikään lain ostajalle antama suoja.

Jos ostat tavaran, on kauppa sitova.

Poikkeus on tietenkin postimyynti ym. kaupankäynti jossa asiakas ei voi nähdä tavaraa etukäteen. Tällöin asiakkaalla on oikeus tilata tavara kotiinsa, nähdä se ja palauttaa käyttämättömänä jos ei kyseistä tuotetta haluakaan.

" Tavallisessa" kaupassa kannattaa siis olla tarkkana. Jos turvaportti ei olekaan teille sopiva, se ei ole myyjän ongelma vaan sinun kun et ostanut sopivan kokoista. Toki fiksu myyjä muistaa tässäkin tilanteessa asiakaspalvelun ja on joustava... ehkä. Mutta lain mukaan siis ei ole pakko.

Kumman moni pitäää itsestään selvänä tuota 14 vrk palautusoikeutta kaupassa kuin kaupassa. Miksiköhän????

Vierailija
13/19 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattiin sitten kotona, ettei se käynytkään. Eikä saanut palauttaa kun ei oltu sovittu avokauppaa. Saatiin sitten onneksi lisäosien avulla askarreltua portti paikoilleen. Kyllä ärsytti, musta se on vaan hyvää asiakaspalvelua jos tuotteilla on palautusoikeus niinkuin melkein joka paikassa jo on nykyään. En ostakaan yleensä mitään sellaisista liikkeistä, joihin ei saa palauttaa tuotetta.

Vierailija
14/19 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Tavallisessa" kaupassa kannattaa siis olla tarkkana. Jos turvaportti ei olekaan teille sopiva, se ei ole myyjän ongelma vaan sinun kun et ostanut sopivan kokoista. Toki fiksu myyjä muistaa tässäkin tilanteessa asiakaspalvelun ja on joustava... ehkä.

Isommilla marketeilla selvästi on sen verran iso kilpailu että ei pysty pitämään kiinni siitä että tavaroita ei vaihdeta, koska menettäisi reilusti asiakkaita. " Ongelma on asiakkaan" ei ole kovin hyvä asenne myyjältä ja se kyllä karisee jos kilpailua on tarpeeksi, lastentarvikealalla ei ilmeisesti ole (vaikka Vantaankin Varistolla/Petikossa on jo neljä rinnakkaista liikettä).

No, me on jo pidemmän aikaa oltu tyytymättömiä tuohon Lastentarvikkeen palveluun ja yllätyimme positiivisesti Lastenturvasta, joten asioimme varmasti siellä vastasuudessa.

Vierailija
15/19 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on todella hyvä että esim. Vero Modalla ei ole palautus/vaihto-oikeutta ellei erikseen sovi avokauppaa.

Heillä(kin) on paljon nuoria(kin) asiakkaita, jotka ehkä vähissä varoissa, mutta uutta vaatetta tekisi mieli bileisiin ym. On helppoa käyttää esim. paitaa kerran pari ja sitten palauttaa siistinä kauppaan. Näin joku muu saa epämääräisen, " käytetyn" paidan vaikka luulee ostavana uuden.

Tällaista todellakin tapahtuu, olen ollut alalla töissä. Ihmiset yrittää palauttaa jopa 29 päivää käytettyjä nahkatakkeja, joiden kauluksissa näkyy jo kulumaa, mutta laput on kiinnitetty takaisin. Siksi on mielestäni erinomaista jos tavaraa ei saa ihan noin vaan palauttaakaan. Näin voidaan vähän paremmin kontrolloida että myynnissä olevat vaatteet on todella käyttämättömiä.

Vierailija
16/19 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

16: niin todella hyvä kenen kannalta? Ei ainakaan asiakkaan. Myyjän kannalta toki.

Vierailija
17/19 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nimenomaan asiakkaan kannalta on minusta parempi. Saan varmasti uusia, käyttämättömiä vaatteita, joita ei ole viikkokaupalla " soviteltu" kotona.

Myyjänä olisi tietenkin helpompaa vain ottaa palautus vastaan ja antaa rahat takaisin eikä kuunnella asiakkaan vinkunaa " mä luulin että tän saa palauttaa, ei tää sovikaan ymym.."

18/19 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen senkin huomannut (en sitten tiedä et miten muissa liikkeissä) että siellä on välillä liian vähän myyjiä paikalla... kassoilla jonoa ja jos haluaa tietoa jostain tuotteesta niin saa minuutteja odotella että myyjä pääsee juuri sinun luokse.. muuten kyllä olen ihan ystävällistä palvelua saanut... Harmittaa vaan kun emmaljungaa myydään vaan lastentarvikkeessa...

Vierailija
19/19 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy siihen, ettei automaattista palautusoikeutta ole, on nämä sosiaaliturvan väärinkäyttäjät.

Käydään ostamassa vaunut, mennään sossuun hakemaan tavarasta rahat ja palautetaan vaunut kauppaan. Näin saadaan kaksinkertainen raha, vaikka vauva ei vaunuja koskaan näkisikään... Näitä tapauksia on valitettavasti!!!

Useinhan tavaran kyllä saa ainakin vaihtaa, jossein rahaa takaisin saa. Riippuu vähän millä asenteella asiaa rupeaa hoitamaan..

Mutta automaattista palautusoikeutta ei mikään laki velvoita pitämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän