Saako laihduttamisesta mitenkään "mukavampaa"?
Ruokapuolesta siis. Jatkuvaa kalorien kyttäämistä ja herkkujen välttämistä. Kaikki pitää katsoa paljonko sisältävät kaloreita. Oletteko löytäneet mitään kultaista keskitietä missä koko päivä ei mene kaloreita katsoessa?
Kommentit (17)
Syön samaa ruokaa joka päivä, ei tarvitse laskea kaloreita ku tiedän ne jo. Kerran viikossa on herkkupäivä, jolloin vedän ihan mitä vaan ja miten paljon vaan. Ei varmastikaan sovi kaikille, mutta mulle tämä on toiminut ja olen laihtunut 96kg -> 66kg.
Olen laihduttanut 50 kg vuodessa enkä ole kertaakaan laskenut kaloreita. Ei kiinnosta pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen laihduttanut 50 kg vuodessa enkä ole kertaakaan laskenut kaloreita. Ei kiinnosta pätkääkään.
No mikä oli sinun keinosi?
En laskenut kaloreita. En edes tiedä paljonko kaloreita on missäkin.
Syöt vain lihaa, kalaa ja äyriäisiä, munia ja voita. Mahdotonta syödä liikaa.
Alussa piti laskea, mutta kun homma tuli tutuksi, sujuu näppituntumalla. Herkkuja ei enää tee mieli kuin joskus satunnaisesti. Ja satunnaisesti niitä voi syödä, pieni määrä riittää nyt kun elimistö on vieroittunut sokeririippuvuudesta. Siihen auttaa kun syö paljon ja monipuolisesti kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi itseäkin. Eikö tuo ole todella iso pudotus yhteen vuoteenkin?
Yksi mikä toimii on valmistaa päivän ruoat valmiiksi rasioihin. Sitten vain kiskaset ne naamariin tasaisesti päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
VHH, niin ei tarvitse nälässä olla.
Joo, en ollut nälässä. Jatkuvaa hiilarien kyttäämistä se kyllä oli. Enkä laihtunut. VHH-ruoka oli kyllä hyvää, ei siinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Saa, Ozempicilla.
Muokkasirko ruokavaliota? Vai muokkaantuiko itsestään?
Paljonko olet saanut tiputettua,ja missä ajassa?
Olen aloittamassa.
Varmasti jos löytyy kevyitä ruokia, joiden maku oikeasti miellyttää. Kyllä mulle maistuu kana ja kukkakaali ja uuniomenat jälkiruokana. Jogurtti ja ruisleipä on kevyempää kuin suolapähkinät, eli ostelen vähän kevyempiä syötäviä, kun kuitenkin syön illalla. Nyt on kuitenkin vähän kevyempää purtavaa iltasella. Kivat etäjumpat netin ohjeilla. Joskus käyn nätisti pukeutuneena jossain eli mieltä virkeäksi jollain keinolla, niin ettei aina ole kotona miettimässä ruokaa ja syömisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto ja sokerista luopuminen.
Vierailija kirjoitti:
En laskenut kaloreita. En edes tiedä paljonko kaloreita on missäkin.
Sama. Eikä kiinnosta. On paljon terveellisempää juoda punaista maitoa kuin rasvaista, vaikka edellisessä on kaloreita vähemmän.
Hankin Mealsizer-setin/setit ja sain sen avulla annoskoot kuntoon. Aluksi käytin 2000 kcal/päivä-mittoja, sitten 1500 kcal ja 2000 kcal vuorotellen päivän ohjelmasta ja aktiivisuudesta riipppuen. Mulle sopi hyvin tuo, että mittailee annoskokoa muttei kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi itseäkin. Eikö tuo ole todella iso pudotus yhteen vuoteenkin?
Suurin piirtein kilo viikossa lähti, nykyään olen normaalipainoinen. Aloitin 16:8 pätkäpaastolla, sittemmin siirryin aika orgaanisesti OMADiin. Itselleni sopii se, että vedän kerran päivässä mahan täyteen niin, että napa rutisee kuin että popsisin pieniä aterioita pitkin päivää ja ruokavitutus olisi päällä jatkuvasti.
VHH, niin ei tarvitse nälässä olla.