Ilmianna 100% etätyötä salliva työnantajasi
Työnhaku edessä. Te, jotka teette täyttä etätyötä, tai max 1 lähipäivä viikossa, missä olette töissä?
Kommentit (68)
Ei yhtään lähipäivää ikinä, 100% etätyö. CGI.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään lähipäivää ikinä, 100% etätyö. CGI.
On yksikkö- ja tiimikohtaista. Olin siellä itse ennen töissä ja meillä vaadittiin paluu konttorille 3 pv viikossa ja ma ja pe ei sallittuja etäpäiviä. Jotkut yksiköt sallii täyden etätyönkin, varsinkin sellaiset joilla on muutenkin tekijöitä ulkomailtakin paljon.
Mitä itse haluaisit tehdä? Tärkeintä on mennä se edellä työnhakuun.
Monet IT-alan yritykset sallivat etätyön, samoin kryptoala.
Jos voit tehdä omalla toiminimellä ulkomaille töitä, mahdollisuutesi ovat rajoittamattomat. Kannattaa tutkia etätyömahdollisuuksia Linkedinistä, esim. #remotework seurantaan niin saan uutisvirtaasi aiheesta kertovia postauksia/vinkkejä.
Näistä firmoista ainakin löytyy etätöitä: https://headofremote.xyz/
Eiköhän melkein kaikissa suurissa yrityksissä ole nykyään ainakin osittainen etätyö. Siis niillä, joilla on ns. toimistotyö. On tiimien oma asia päättää, miten monta kertaa viikossa/kuukaudessa pitää olla toimistolla. Itselläni 100% etätyö (käyn omasta halustani toimistolla n. kerran kuussa), mutta meillä on osastoja, jotka ovat päättäneet, että toimistolla pitää olla 2 päivää viikossa. Oma esimieheni sanoi jo haastattelussa, että tässä työssä on ihan sama missä ja koska työnsä tekee, kunhan hoitaa hommat. En nyt viitsi firmaa mainita, kun ei ole hirveän iso (150 työntekijää). Mutta näyttää nykyään olevan jo työpaikkailmoituksissa maininta, jos etätyö on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Teen sähköfirman aspaa 100% etänä
Ja se onkin mukavan leppoisa homma Ainoa positiivinen puoli, että saa tehdä etänä.
En ilmianna, koska olen työpaikkani ainoa työntekijä, enkä halua muita kilpailemaan tästä kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän melkein kaikissa suurissa yrityksissä ole nykyään ainakin osittainen etätyö. Siis niillä, joilla on ns. toimistotyö. On tiimien oma asia päättää, miten monta kertaa viikossa/kuukaudessa pitää olla toimistolla. Itselläni 100% etätyö (käyn omasta halustani toimistolla n. kerran kuussa), mutta meillä on osastoja, jotka ovat päättäneet, että toimistolla pitää olla 2 päivää viikossa. Oma esimieheni sanoi jo haastattelussa, että tässä työssä on ihan sama missä ja koska työnsä tekee, kunhan hoitaa hommat. En nyt viitsi firmaa mainita, kun ei ole hirveän iso (150 työntekijää). Mutta näyttää nykyään olevan jo työpaikkailmoituksissa maininta, jos etätyö on mahdollista.
Joo, olen töissä firmassa, jossa on kaksi etätyöpäivää ja kolme lähipäivää. Ei riitä. Otsikossa lukee 100% etänä, semmoinen on hakusessa.
Koulutukseltani olen KTM.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen töissä firmassa, jossa on kaksi etätyöpäivää ja kolme lähipäivää. Ei riitä. Otsikossa lukee 100% etänä, semmoinen on hakusessa.
KTM, etkä ymmärrä lukemaasi? Suurimmassa osassa yrityksiä on tiimikohtaista, kuinka monta etäpäivää sallitaan. Eli ala hakea ja kysele sitten työhaastattelussa etätyöstä. Vaikka tosiaan se jo yleensä mainitaan hakemuksessa. Kuinka avuton voi KTM olla, kyselee ja inttää mammapalstalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juurihan sanoin; että itselläni on 100% etätyö, mutta silti kaikilla samassa firmassa työskentelevillä ei ole. Luuletko, että täällä joku sanoo vaikka, että on Elisalla ja on 100% etätyö, niin sitten vaan menet Elisalle töihin ja saat myös olla pelkästään etänä? Uuuu, olethan sentään KTM, niin voit mennä minne vaan.
Ei sellaista firmaa olekaan missä kaikki voivat olla aina etänä tai jos on, niin 5 hengen pulju.
Etätöitä jo 10 vuotta. Av-kääntäjä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista firmaa olekaan missä kaikki voivat olla aina etänä tai jos on, niin 5 hengen pulju.
Valtio. 1 pakollinen lähipäivä kuussa. Ja iso organisaatio, mutta sen varmaan tiesitkin.
Vierailija kirjoitti:
Moni suuri käännösfirma. Esim. se, mille minä teen töitä, ja varmasti on yli 5 henkeä tässä "puljussa".
Vierailija kirjoitti:
Mikä on KTM?
Katso Toope Manuaalista.
Teen 100% etätyötä eräässä suuressa konsernissa ja työskentelen IT- osastolla. Ennen koronaa meidän piti tehdä 100% lähityötä. Mutta niin se vain muuttui koronan myötä ja lähityö korvautui etätyöllä ja työnanatajan mukaan toimistolle ei tarvitse tulla. Hyvä niin, en kaipaa lähityötä yhtään. Ja mitäpä se hyödyttäisikään kun istun päivät Teams- palavereissa. Netti pelaa kotona ja konttorilla yhtä hyvin.
Valtiolla toimistohommissa. Täällä saa tehdä minkälaisen tahansa etätyösopimuksen esimiehen kanssa. Toki työt tulee tehdä niiden vaatimalla tavalla, mutta esimerkiksi läsnäpalaverejä ei pidetä ns. huvin vuoksi vaan ainoastaan silloin, jos on pakko.